Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Tack för idag!
Tror jag kanske hittat anledningen till varför det kändes lite halkigt?
Hur illa är detta? Byta direkt va?
Jag vet inte hur ett däck är uppbyggt.
Hur stark är corden? Exploderar det bara när det går hål?

Det är lugnt, däcket har minst ett lager cord till så när detta lagret börjar flisa upp sig borde du nog byta. Tänk bara på att det är halt och innebär en del böter om du blir stoppad :näsblod

Det är olika hur det går hål, vanligast är nog att de bara pyser ut fort, jag körde ner till väven som ligger innerst en gång, men det rekommenderar jag absolut inte :gnissla Fått punka under en wheelie i 70km/h också, klonka till lite fint och resulterade i en del wobbel. Men det är ju extrema fall när jag kört på corden:hihi, kör du lugnt är det ingen fara :)
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Det är lugnt, däcket har minst ett lager cord till så när detta lagret börjar flisa upp sig borde du nog byta. Tänk bara på att det är halt och innebär en del böter om du blir stoppad :näsblod

Det är olika hur det går hål, vanligast är nog att de bara pyser ut fort, jag körde ner till väven som ligger innerst en gång, men det rekommenderar jag absolut inte :gnissla Fått punka under en wheelie i 70km/h också, klonka till lite fint och resulterade i en del wobbel. Men det är ju extrema fall när jag kört på corden:hihi, kör du lugnt är det ingen fara :)

GOTT! Fan vad bra, tack för snabbt svar.
Behöver nämligen ta mig söderut imorgon, men då kan jag puttra ut lite stilla i alla fall, så får det blir nytt däck på måndag :tummenupp
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Tjenare grabbar!

Här kommer en glad Ålänning (som även skulle kunna titulera sig Holmsundsbo, Vasabo, Linköpingsbo och Stockholmare, då jag bott på många ställen) som ska börja plugga på Chalmers den 18e augusti, på Byggteknik. Det är jag och en till kompis från Åland (som kör Husa 650) som flyttar.

Nu undrar jag, hur ska man göra för att ha störst chans att behålla hojen?
Om man åker till skolan eller ner på stan några timmar, räcker det med skivbromslås och styrlås då, eller måste man ha fetaste kjeTtingen med sig?
Och hur är det med nattparkering? Jag kommer bo på Gibraltargatan, och eftersom jag inte alls känner Götet så har jag inte en blekaste aning om hurdant område det är.

Jag kommer antagligen flytta ner redan på lördagen den 15e, så om någon/några känner sig manade att välkomna mig (oss) genom att fara runt och brumma lite motard på söndagen eller måndagen skulle jag tycka det var väldigt trevligt!

Jag ser fram emot att flytta till Göteborg vilket lär vara en trevlig stad, och få köra hoj med nya, spännande människor!
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Tjenare grabbar!

Här kommer en glad Ålänning (som även skulle kunna titulera sig Holmsundsbo, Vasabo, Linköpingsbo och Stockholmare, då jag bott på många ställen) som ska börja plugga på Chalmers den 18e augusti, på Byggteknik. Det är jag och en till kompis från Åland (som kör Husa 650) som flyttar.

Nu undrar jag, hur ska man göra för att ha störst chans att behålla hojen?
Om man åker till skolan eller ner på stan några timmar, räcker det med skivbromslås och styrlås då, eller måste man ha fetaste kjeTtingen med sig?
Och hur är det med nattparkering? Jag kommer bo på Gibraltargatan, och eftersom jag inte alls känner Götet så har jag inte en blekaste aning om hurdant område det är.

Jag kommer antagligen flytta ner redan på lördagen den 15e, så om någon/några känner sig manade att välkomna mig (oss) genom att fara runt och brumma lite motard på söndagen eller måndagen skulle jag tycka det var väldigt trevligt!

Jag ser fram emot att flytta till Göteborg vilket lär vara en trevlig stad, och få köra hoj med nya, spännande människor!
Parkera på gatan under natten är sällan bra, även om Johanneberg är rätt lugnt..
Om man bara parkerar kort inne stan brukar jag bara sätta på skivbromslåset och har inte blivit av med någon hoj.

Helgen den 15:e är det motardläger i Borås, så en del lär nog åka dit.
Om jag inte åker till Borås så kan jag hänga med på en tur :tummenupp

Välkomna :hej
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Har precis börjat åka motard och söker lite tips på schyssta vägar och platser att åka på.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Vael, jag har något stort, runt och jävligt fult som e ditt och ligger i min ryggsäck! :arsele
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Tjenare grabbar!

Här kommer en glad Ålänning (som även skulle kunna titulera sig Holmsundsbo, Vasabo, Linköpingsbo och Stockholmare, då jag bott på många ställen) som ska börja plugga på Chalmers den 18e augusti, på Byggteknik. Det är jag och en till kompis från Åland (som kör Husa 650) som flyttar.

Nu undrar jag, hur ska man göra för att ha störst chans att behålla hojen?
Om man åker till skolan eller ner på stan några timmar, räcker det med skivbromslås och styrlås då, eller måste man ha fetaste kjeTtingen med sig?
Och hur är det med nattparkering? Jag kommer bo på Gibraltargatan, och eftersom jag inte alls känner Götet så har jag inte en blekaste aning om hurdant område det är.

Jag kommer antagligen flytta ner redan på lördagen den 15e, så om någon/några känner sig manade att välkomna mig (oss) genom att fara runt och brumma lite motard på söndagen eller måndagen skulle jag tycka det var väldigt trevligt!

Jag ser fram emot att flytta till Göteborg vilket lär vara en trevlig stad, och få köra hoj med nya, spännande människor!

Jag skulle nog inte ha min Motard stående utomhus på natten.. Då kommer den garanterat vara borta när du vaknar en morgon.. Spelar ingen roll hur många lås du har!
 

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Nån som har koll på vad det är för storlek på hylsan till tändstiftet på min 525a-07? Det e så jävla trångt där så måste köpa ny hylsa. Men behöver veta storleken.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top