Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Såja. Då hade man ett "nytt" bakdäck på fälgen. Måste bara fixa en ventilborttagningsgrej så jag kan "ploppa ut" däcket och sedan fylla luft. Därefter är jag körbar igen! :D

Stort tack till lilltryne för däck, garageplats samt däckkrängningsgrejer.

Inga problem, bara gött o se dig svettas med däcket. :D "arbete facinerar mig, kan titta på det i timmar" eller hur var det nu det gick...:va

Synd bara att biltemas ventilbortagare va så kass, jaja, kostade ju inte många kronor så man får la va man betalar för...:gnissla
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Har för mig att Kollemannen här på forumet har skurna slicks han vill bli av med...

Annars brukar jag handla på mcdackonline.com.
Silverjonten har snackat om ett ställe i Mölndal också som skulle vara bra, men självfallet kommer jag inte ihåg namnet nu :gnissla

Jo bet ya...
Har massor, både skurna och oskurna fram och bak, 200-1000 bagis för en uppsättning
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jo bet ya...
Har massor, både skurna och oskurna fram och bak, 200-1000 bagis för en uppsättning

Då kommer iaf jag höra av mig inom kort.
Upptäckte igår att mitt bakdäck har sett bättre dagar...
Men jävlar vad det har hållt länge! Det har suttit på hojen sen i mars :)
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Såja, nu har jag fått luft i däcket också, och det verkar hålla tätt. Ska bara kasta på fälgarna så är jag redo att brumma igen! :D
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har nu hjulen på plats, och har "invigt" däcket med en liten puttertur för att se att allt kändes bra och en liten burn för att få fram fräscht gummi.

Ni vet, däcket är ju tjejkört... :rofl
 
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Gött det, vi tjejer sliter ju bara på sidorna på däcken... :arsele

http://lilltryne.se/burn/lilltryneBurnar.wmv :tuttar

Inte för att va den som e den, Men med den farten å vinkeln så sliter du då inget på sidorna iaf när du försöker cirkla ;) annars så e de bara att öva på...
kan lägga upp lite "riktig" film om de skall va så :cool:

Upptäckte igår att mitt bakdäck har sett bättre dagar...

nått kvar på sidorna på de så kan ja ta de när du klar, kan ja ha när ja övar cirklar :p
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Inte för att va den som e den, Men med den farten å vinkeln så sliter du då inget på sidorna iaf när du försöker cirkla ;) annars så e de bara att öva på...
kan lägga upp lite "riktig" film om de skall va så :cool:



nått kvar på sidorna på de så kan ja ta de när du klar, kan ja ha när ja övar cirklar :p

Brukar alltid börna upp bakdäck när det ska bytas :)
Det enda roliga med att byta däck ju...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Inte för att va den som e den, Men med den farten å vinkeln så sliter du då inget på sidorna iaf när du försöker cirkla ;) annars så e de bara att öva på...
kan lägga upp lite "riktig" film om de skall va så :cool:

Hehe, va meningen o skriva nån kommentar i stil med "det här är nog ända gången ja slitit på mitten..." Men chefen traskade förbi precis så det blidde till o trycka på send o stänga ner fönstret fort som fan... :gnissla

Va länge sen ja såg några filmer från dig, ni var ju jäkligt produktiva där ett tag :tummenupp, slutat med det eller bara ja som missat vart ni lägger dem nu för tiden? :va
 
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Va länge sen ja såg några filmer från dig, ni var ju jäkligt produktiva där ett tag :tummenupp, slutat med det eller bara ja som missat vart ni lägger dem nu för tiden? :va

Nja de har väl vart lite si å så me filmandet med, men största orsaken e väl bara att ingen orkar klippa de å lägga upp de bara... ja satsar lite mer på en längre ego film, där man får se från börja till dagsläget... men får se när den blir klar...

Vem vill köra?

GP @ 12:00?

Jag skall köra så kommer förbi å säger hej iaf... :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top