Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
jag är inte heller nån fena på det direkt. men kerttu kan en del. tror han skall med.

På den hojen är det lätt, skruva allt i bott så blir den inte tillräcklig men massa bättre...
Här ska åkas om det så blir cirklar runt 3 lingon eller gheyfors
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
imorrn ska det bli kanonväder! GP klockan 12, vilka är på?

1. Jenzino

Jag hade tänkt sticka ut på en liten touring tur, upp till Marstrand och tillbaka. Måste vara hemma igen senast 13:30 så jag tänkte sticka ut vid 10-11snåret. Sugen?
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
asfalt e ok

lite mer luft kanske?
 

Bifogat

  • IMG_0699.jpg
    IMG_0699.jpg
    232.8 KB · Visningar: 66
  • IMG_0562.jpg
    IMG_0562.jpg
    228.5 KB · Visningar: 67

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Just hemkommen efter en kvällstur. Luften är ljummen och go:banana :tummenupp

Vart ett besök ute på arendal men fotosessionen uteblev då vi fick besök av ett gäng kebabnissar och withetrash på mopeder:gnissla

Jag är ev. på att köra imorgon. Men som sagt, GP kommer vara trångt och avstängt (om dem nu inte gör något undantag i år) så vi får nog bestämma en ny mötesplats.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
STORT GRATTIS!!!!:Bugar:yoparty:fyllisar:yoparty:rock: bow:klappar

Tack :)

jag är inte heller nån fena på det direkt. men kerttu kan en del. tror han skall med.

Låter lovande :tummenupp
Jag tar alla råd jag kan få :Bugar

På den hojen är det lätt, skruva allt i bott så blir den inte tillräcklig men massa bättre...
Här ska åkas om det så blir cirklar runt 3 lingon eller gheyfors

Allt i botten? Så svampig det bara går menar du?
Alltså, jag ser ju när proffsen kör att det verkar mjukt, men allt i botten med nästan 120 kg förare, e d en bra idé? :D

Förspänningen är väl det som jag bör börja med att ställa rätt?
Annars kommer jag ju bara få göra om allt när jag ställt om den. Måste man skruva isär halva hojen för o komma åt den, eller är det "banka med långt don" som gäller? Gjorde det med gamla hojen, men kändes som man gick rätt illa åt skruvarna, eller vad man ska kalla dom :confused:
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Fan vad lyckat...

Ska köra från Arendal, och på raksträckan parallellt med hamnarna och järnvägen (första när man kör iväg) möter jag ett gäng moppekillar.

Tänkt förstås stajla lite för dem (man minns ju hur det var när man var moppekille själv...), så jag kastar ner två växlar, saktar ner till 70 och ska dra upp den.

Upp kommer den inte alls, vilket förvånade mig ganska rejält.

Nåväl, tänker jag, och sparkar ner en eller två växlar till och saktar ner ytterligare, kopplar till och förväntar mig en fin wheelie. Ja, lite kommer den upp iaf, sen säger det "Måååp, mååååp, blödder, blödder, host"...

Helvete, soppatorsk.

Vrider på reserven och hinner precis få upp den på hjulet när sista mopedisten passerar. Fick en tumme upp där iaf, som plåster på såren.

Dock kommer säkert hela skaran att tycka att jag var en jävla sopa som inte fick upp min fina hoj. Suck. :huvet
:D
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fan vad lyckat...

Ska köra från Arendal, och på raksträckan parallellt med hamnarna och järnvägen (första när man kör iväg) möter jag ett gäng moppekillar.

Tänkt förstås stajla lite för dem (man minns ju hur det var när man var moppekille själv...), så jag kastar ner två växlar, saktar ner till 70 och ska dra upp den.

Upp kommer den inte alls, vilket förvånade mig ganska rejält.

Nåväl, tänker jag, och sparkar ner en eller två växlar till och saktar ner ytterligare, kopplar till och förväntar mig en fin wheelie. Ja, lite kommer den upp iaf, sen säger det "Måååp, mååååp, blödder, blödder, host"...

Helvete, soppatorsk.

Vrider på reserven och hinner precis få upp den på hjulet när sista mopedisten passerar. Fick en tumme upp där iaf, som plåster på såren.

Dock kommer säkert hela skaran att tycka att jag var en jävla sopa som inte fick upp min fina hoj. Suck. :huvet
:D
hahaha...dagens moppisar är inte som förr i tiden...då man sladde lite i gruset....nu kör de åttor runt omkring en...:gnissla:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top