Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Ni som kör 690 Enduro med motard fälgar, hur fungera fjädring och liknande på gata och bus? för mjuk? hur är höjden jämfört med SMC?

vad rekomendera ni, en Enduro och komplettera med motardfälgar eller en motard och komplettera med endurofälgar för lite bus och så :)?

annat att tänka på?

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Ni som kör 690 Enduro med motard fälgar, hur fungera fjädring och liknande på gata och bus? för mjuk? hur är höjden jämfört med SMC?

vad rekomendera ni, en Enduro och komplettera med motardfälgar eller en motard och komplettera med endurofälgar för lite bus och så :)?

annat att tänka på?

Jag tycker det funkar kanon med enduros fjädring.
Rick har ju bytt fråm SMC till enduro och så vitt jag vet är han klart nöjd med det bytet.
Vidare e det ju lättare att komplettera med smc-hjul än tvärt om.
Bromsar o sånt tycker jag räck väl.
Frågan är väl mest hur sugen du är på o busa på grus o annat geggigt?

Höjden är inget jag funderar över om jag ska vara ärlig, det man märker är att den blir lite orolig att ställa på stödet dä man har 17" på den, bör vara plan mark annars kan den välta..

Jag ser ingen möjlighet att rekommendera något annat än enduro o sen motardfälgar men jag är ju iofs jävig i frågan ;)

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13

annat att tänka på?

Jag körde SMC innan Enduron och största orsaken till att jag bytte var för att jag ville ha oranga gaffelbenskydd :rolleyes: Jag märker ingen skillnad på fjädringen som jag ställt på det hårdaste. Det är ingen skillnad på markfrigången och som Jonas skrev så är stödet inte anpassat för 17".

Nåt jag tycker att man kan tänka på är att om du ska köra mycket skog så är det lättare att sälja en repig skogskörd Enduro jämfört med en SMC som gått på samma sätt.

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp

annat att tänka på?

Jag stod också inför det här valet och fick tipset att välja den version som man kommer använda mest... så jag valde smc'n för att jag skulle köra mest asfalt. smc'n går ju rätt bra att göra om till enduro. :) MEN, skulle jag välja idag så hade jag valt enduron... men jag är ändå jävligt nöjd med smc'n. :yoparty

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Jaha mina vänner.

Nu är jag för första gången på 3 år frivilligt hojlös. Eller ja, frivilligt och frivilligt, jag hade ju gärna behållit den men...

Som tur är köpte min vän Niklas den, och kommer antagligen fortsätta sköta om den lika väl som jag gjorde, så det känns som att den är i bra händer.

Nu är frågan, hur länge kommer jag klara mig utan? När kommer abstinensen ta över? Ska vi starta lite betting om det? :tungan

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jaha mina vänner.

Nu är jag för första gången på 3 år frivilligt hojlös. Eller ja, frivilligt och frivilligt, jag hade ju gärna behållit den men...

Som tur är köpte min vän Niklas den, och kommer antagligen fortsätta sköta om den lika väl som jag gjorde, så det känns som att den är i bra händer.

Nu är frågan, hur länge kommer jag klara mig utan? När kommer abstinensen ta över? Ska vi starta lite betting om det? :tungan

April 23:e tror jag!!!!:yoparty

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Jaha mina vänner.

utan och utan? :va hade inte du en "hoj" hemma på ön oxå? :D

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Jaha mina vänner.

1:e Maj

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Last edited:

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Man kan väl aldrig få för bra bromsar, speciellt inte om man tänkt kör lite bana :)

Visst! SMC:n är byggd för gata och Enduron för skog. Och det är klart att 4kolvsok är bättre, men att Enduron skulle vara bra mycket sunkigare håller jag inte med om.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Visst! SMC:n är byggd för gata och Enduron för skog. Och det är klart att 4kolvsok är bättre, men att Enduron skulle vara bra mycket sunkigare håller jag inte med om.

Precis.
Och jag har då inte märkt att bromsarna inte skulle räcka till.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0