Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Johansson skrev:
2306492 Hur långt hade det där drevet gått? Hur fän kan det bli så slitet, är det av plast? :hihi

över 800 mil.....vet faktiskt inte hur det gått till :va Har precis börjat lära mig köra på bakhjulet......kan det vara det???? :va
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Rasorblade skrev:
2306513 över 800 mil.....vet faktiskt inte hur det gått till :va Har precis börjat lära mig köra på bakhjulet......kan det vara det???? :va

Jag vet ju inte om det skiljer på drivpaket mellan motarder och sporthojar men mina drivpaket har hållt mellan 1500 och 2500 mil, kedjan brukar ge upp först. Dreven brukar inte bli så farligt slitna. Vet inte vad som hänt med ditt, iofs så håller ett aludrev inte lika länge kan jag tänka.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Rasorblade skrev:
2306513 över 800 mil.....vet faktiskt inte hur det gått till :va Har precis börjat lära mig köra på bakhjulet......kan det vara det???? :va

Aludrev,köp stål,dessutom brukar det vara billigare.

Bakhjulsåkninövningen är det som gjort det :fakta
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Johansson skrev:
2306524 Jag vet ju inte om det skiljer på drivpaket mellan motarder och sporthojar men mina drivpaket har hållt mellan 1500 och 2500 mil, kedjan brukar ge upp först. Dreven brukar inte bli så farligt slitna. Vet inte vad som hänt med ditt, iofs så håller ett aludrev inte lika länge kan jag tänka.

Jo jag vet.....det har ju blivit extremt mkt lekande denna vecka. Tre heldagar + massa timmar..... :D



Ps. förresten hur blir det med Kinnekulle den 28:e? Finns det plats på släp? Please?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Rasorblade skrev:
2306536 Jo jag vet.....det har ju blivit extremt mkt lekande denna vecka. Tre heldagar + massa timmar..... :D



Ps. förresten hur blir det med Kinnekulle den 28:e? Finns det plats på släp? Please?

Jag vet inte själv än hur jag tar mig upp men blir det släp och det finns plats över så pm:ar jag :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Sticker till a-krossen och slangtränar om drygt en 30-45min om någon e sugen att hänga på?
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Fint väder, perfekt för lite motardåka idag!

Ska se om jag kan få ihop något av filmen
 
Last edited by a moderator:

Sanjuro

jagvillintehanånjävlatite l
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600 fs, KTM 640
hallå pojkar, ännu en motard ägare i gbg, tog kortet i torsdags :2cool
 
Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Rasorblade skrev:
2307749 Ngn som ska ut en sväng imorrn?

Jag hade gärna hakat på men har lite vajsing med mitt bakdäck. Monterade på fälgarna idag och ställde in bakhjulet så gott jag kunde med strecken som sitter på alubitarna vid bahjuls axeln (3:e strecket bakifrån mot hålen på båda sidor). Grejen är att när jag ligger i ca 100-130 o accar genom en sväng så blir hojen orolig. Vobbel tendenser. :död
Har dragit rätt moment enligt instruktionsboken på bultar & dylikt.

Du bytte väl ditt bakdrev häromveckan, hur gjorde du när du ställde in bakfälgen?


Lite halvrookie på sånt här... :rodnar
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Smurfer skrev:
2308325 Jag hade gärna hakat på men har lite vajsing med mitt bakdäck. Monterade på fälgarna idag och ställde in bakhjulet så gott jag kunde med strecken som sitter på alubitarna vid bahjuls axeln (3:e strecket bakifrån mot hålen på båda sidor). Grejen är att när jag ligger i ca 100-130 o accar genom en sväng så blir hojen orolig. Vobbel tendenser. :död
Har dragit rätt moment enligt instruktionsboken på bultar & dylikt.

Du bytte väl ditt bakdrev häromveckan, hur gjorde du när du ställde in bakfälgen?


Lite halvrookie på sånt här... :rodnar
använde skjutmått för att få däcket rakt!
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Skall dra till tyskland ikväll :fyllisar och en vecka fram över på min enda semestervecka :) så kommer inte dyka upp på några körningar. ha det gött alla motardåkare och busa för mig med!! :Bugar :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top