Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

SuperRitard

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
-05, KTM smc 625
motard banor??

Är det verkligen så illa me banor kring VGötaland? Svemo.se skriver att det finns banor "nästan överallt". :va kolla klubbar i väst och kan inte hitta någon rallycross/gokart bana där motarder verkar välkomna. Finns det nån som vet någon bana eller ev. plats (Arendal och :banana piren känner jag redan till)? Längre bort eller norra Danmark är inte helt ointressant.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Är det verkligen så illa me banor kring VGötaland? Svemo.se skriver att det finns banor "nästan överallt". :va kolla klubbar i väst och kan inte hitta någon rallycross/gokart bana där motarder verkar välkomna. Finns det nån som vet någon bana eller ev. plats (Arendal och :banana piren känner jag redan till)? Längre bort eller norra Danmark är inte helt ointressant.

tyvärr så är det så.....

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Jag va en sväng förbi parkeringen vid Arendal för ngn vecka sen. Bara o glömma, tyvärr. något bygg projekt på g (För er som inte vet)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Jag va en sväng förbi parkeringen vid Arendal för ngn vecka sen. Bara o glömma, tyvärr. något bygg projekt på g (För er som inte vet)

Ytterligare en "Bilbiten" och volvos "tanka-mack" så som det är uppe vid volvo city.

SuperRitard

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
-05, KTM smc 625
suck!! ja var rädd för det. men nu vet ja va ja kommer :6surkart över om farbror blå får tag i mig o drar kortet.

Ringde precis Gimminge gokart banan (Uddevalla). Han sa att dom inte hade haft några förfrågningar om det, men att det inte var omöjligt att hyra ut banan under förmiddagar. Han skulle kolla upp det och återkomma. Så inga klara besked men om det går, finns det fler här som är intresserade??

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
suck!! ja var rädd för det. men nu vet ja va ja kommer :6surkart över om farbror blå får tag i mig o drar kortet.

Ringde precis Gimminge gokart banan (Uddevalla). Han sa att dom inte hade haft några förfrågningar om det, men att det inte var omöjligt att hyra ut banan under förmiddagar. Han skulle kolla upp det och återkomma. Så inga klara besked men om det går, finns det fler här som är intresserade??

Hmmm bara förmiddagar vardagar?????:va

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj

Bara att höra av sig. Det låter intresant. Blir det något så vet jag flera som är intreserade. Hör av dig i denna tråd bara.:yoparty

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650

var där i söndas, funkar alldeles utmärkt att slanga på eller köra bana med koner.

ska dit i helgen igen:)

klart jag e intresserad... :yoparty

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ang gokart banor så håller vi på att gräva lite i det... men vi får som sagt ta skräptiderna då det kostar dom en del pengar att ställa in uthyrningen.

sen måste banan vara klassad för supermoto. tydligen inget jättejobb att få den klassad och godkänd men det skall ändå göras.

Edit: ett par saker till. Dom är jävligt rädda om sin asfalt. om det är hårt med kraschpuckar på supermotobanor så kommer det vara ännu värre här. spec på t.ex. torslanda som är sveriges enda bana som är godkänd för EM. Sen plockar vi upp gummi och därmed deras grepp...

Och arendal.... varför är det kört? bara för att dom har cuttat bort ena hörnet och bygger en soppa station där betyder väl inte det att vi inte kan köra på resten? dock är det väl fortfaranda samma problem med volvo och vad dom tycker. Verkar dock som det funkar just nu. men jag är rädd att dom kommer stänga igen så småning om när det börjar komma fler och fler.

Höll inte du på att prata med dom om det smurfer? ta det via pm om du vill vara hemlig som förut.

Last edited:

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

självklart intreserad!:tummenupp ,

hur blir det i helgen körning ifrån kl 12 eller?

SuperRitard

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
-05, KTM smc 625
Gött att höra. Han nämnde också Söndagar men som sakt, han skulle höra efter och återkomma så det är inte säkert. Han fråga också ifall man skrapar i med fotpinnarna när man ligger i kurvorna. Själv har ja aldrig kört motard på bana men det känns som man får ligga rätt kraftigt för att nudda. Eller??

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Gött att höra. Han nämnde också Söndagar men som sakt, han skulle höra efter och återkomma så det är inte säkert. Han fråga också ifall man skrapar i med fotpinnarna när man ligger i kurvorna. Själv har ja aldrig kört motard på bana men det känns som man får ligga rätt kraftigt för att nudda. Eller??

är sällan man skrapar pinnen när man kör. finns några. sämsgård sladdade med pinnen i på säve om jag inte minns fel:D om inte annat va de väligt nära.

MEN det brukar hända att det är någon eller några som går omkull. och då är pinnen i.

som sagt. dom är rädda om sin asfalt så dom kommer förmodligen kräva att vi har ordentliga kraschpuckar på fotpinnarna.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Det finns puckar för sådant och ja det händer ibland och definitivt på en bana som är knixig och inte så snabb.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Hej motard folk.

Hur ställer ni er till en fast träningstid på måndag ef på en gokartbana runt gbg?

Jag har inte allt klart, men det som kommer gälla är fim reglementet + krasch puckar på fram och bak axel, handtagsskydd modell alu. Alltså även 94db som reglementet.

Får inte komma ut på bananom inte detta följs, och bryter någon så sabbar den för alla!!!

Det som är krav från klubben sida är om man kommer träna hyfsat regelbundet så skall man bli medlem i deras klubb (ca 350kr) sen får man lägga träningsavgift ca 100kr per gång eller köpa "guldkort" för ca 1000 kr och ha fria träningar.

finns en sak, detta är under hykart tid, så vi har inte banan 100% utan info lägger jag upp på någon bra sida om de har några större bokningar. Eller så kan en grupp komma för körning, men i regel är det ju max 15 min de kör, så jakt tror inte detta gör något.

Tror ni att vi kommer upp i 15 personer som tränar hyfsat regelbundet. Jag kommer i all fall :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hej motard folk.

Hur ställer ni er till en fast träningstid på måndag ef på en gokartbana runt gbg?

Tror ni att vi kommer upp i 15 personer som tränar hyfsat regelbundet. Jag kommer i all fall :)

jevligt intressant dock så är en annan inte i stan förrän 18 så vilken tid är det frågan om?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hej motard folk.

Jag har inte allt klart, men det som kommer gälla är fim reglementet + krasch puckar på fram och bak axel, handtagsskydd modell alu. Alltså även 94db som reglementet.

Får inte komma ut på bananom inte detta följs, och bryter någon så sabbar den för alla!!!

Det som är krav från klubben sida är om man kommer träna hyfsat regelbundet så skall man bli medlem i deras klubb (ca 350kr) sen får man lägga träningsavgift ca 100kr per gång eller köpa "guldkort" för ca 1000 kr och ha fria träningar.

finns en sak, detta är under hykart tid, så vi har inte banan 100% utan info lägger jag upp på någon bra sida om de har några större bokningar. Eller så kan en grupp komma för körning, men i regel är det ju max 15 min de kör, så jakt tror inte detta gör något.

Låter RIKTIGT intressant kan jag säga.

kanske inte än på ett tag då hojen inte är nerplockad och skall senare säljas. men räkna med mig till om 1-2 månader då jag även har ny och lite lätt biffigare hoj:)

Vilken bana handlar det om?

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
självklart är jag på också! gött jobbat:tummenupp

Några bilder ifrån dagens tur med gammelåket,
9grader varmt vid 21.30 helt wonderbar:)

blir det körning ifrån GP på lördag?
Vad sägs om kl 12.00?

1. Sämgård
2. Christoffer
3. Robertson
4.
5.
6.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...