Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Var med karin o tobbe o körde cross i lerum idag. Sjukt kul, kanonbana etc.

Så efteråt åker jag o tobbe hem o käkar middag. Mot slutet av middagen hör jag hur gallergrinden på släpet slår emot något och jag lutar mig bakåt för att titta ut genom fönstret. Döm min förvåning när jag ser tre killar som släpar av crossen från släpet.

Rusar ut skrikandes och dom släpper hojen och springer. Jag fortsätter ca 10m efter hojen och påpekar hur jävla onödigt det är. Ena killen (den långa vänder då och går mot mig igen samtidigt som han tar fram en kniv. Han säger då "Jag skall märka dig" och "Jag kommer och tar dig sedan".
Mitt på ljusa dagen i mölndal... helt sjukt... Dessutom jävligt fegt, dom var ju förfan 3 st.
Hade jag haft tillhygge med mig ut så...

Så ser ni tre killar (libyer, turkar, irakier...) runt 25 (170cm kraftigt byggd med grå munkjacka, 180cm normal med grå tröja, 185cm normalt byggd med lite skägg) stryka runt i mölndal så vet ni vart potentiella tjuvar finns.

Crossen finns ju kvar men knäckt kopplingshandtag. Otur i turen...
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Var med karin o tobbe o körde cross i lerum idag. Sjukt kul, kanonbana etc.

Så efteråt åker jag o tobbe hem o käkar middag. Mot slutet av middagen hör jag hur gallergrinden på släpet slår emot något och jag lutar mig bakåt för att titta ut genom fönstret. Döm min förvåning när jag ser tre killar som släpar av crossen från släpet.

Rusar ut skrikandes och dom släpper hojen och springer. Jag fortsätter ca 10m efter hojen och påpekar hur jävla onödigt det är. Ena killen (den långa vänder då och går mot mig igen samtidigt som han tar fram en kniv. Han säger då "Jag skall märka dig" och "Jag kommer och tar dig sedan".
Mitt på ljusa dagen i mölndal... helt sjukt... Dessutom jävligt fegt, dom var ju förfan 3 st.
Hade jag haft tillhygge med mig ut så...

Så ser ni tre killar (libyer, turkar, irakier...) runt 25 (170cm kraftigt byggd med grå munkjacka, 180cm normal med grå tröja, 185cm normalt byggd med lite skägg) stryka runt i mölndal så vet ni vart potentiella tjuvar finns.

Crossen finns ju kvar men knäckt kopplingshandtag. Otur i turen...

Shit! Skönt att du fick behålla grejorna åtminstonde, men synd att du inte kunde lära dem en läxa samtidigt. Ringde du snuten?
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Var med karin o tobbe o körde cross i lerum idag. Sjukt kul, kanonbana etc.

Så efteråt åker jag o tobbe hem o käkar middag. Mot slutet av middagen hör jag hur gallergrinden på släpet slår emot något och jag lutar mig bakåt för att titta ut genom fönstret. Döm min förvåning när jag ser tre killar som släpar av crossen från släpet.

Rusar ut skrikandes och dom släpper hojen och springer. Jag fortsätter ca 10m efter hojen och påpekar hur jävla onödigt det är. Ena killen (den långa vänder då och går mot mig igen samtidigt som han tar fram en kniv. Han säger då "Jag skall märka dig" och "Jag kommer och tar dig sedan".
Mitt på ljusa dagen i mölndal... helt sjukt... Dessutom jävligt fegt, dom var ju förfan 3 st.
Hade jag haft tillhygge med mig ut så...

Så ser ni tre killar (libyer, turkar, irakier...) runt 25 (170cm kraftigt byggd med grå munkjacka, 180cm normal med grå tröja, 185cm normalt byggd med lite skägg) stryka runt i mölndal så vet ni vart potentiella tjuvar finns.

Crossen finns ju kvar men knäckt kopplingshandtag. Otur i turen...



Det är fan så man blir mörkrädd ibland... Skönt att du inte blev märkt i alla fall.. Hojen är ju inte så viktig när 3 killar med kniv gör en 180 och kommer tillbaka...
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Det är fan så man blir mörkrädd ibland... Skönt att du inte blev märkt i alla fall.. Hojen är ju inte så viktig när 3 killar med kniv gör en 180 och kommer tillbaka...

tycker vi letar upp boysen för å visa dom vad som e mitt å ditt:mad::huvet
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Var med karin o tobbe o körde cross i lerum idag. Sjukt kul, kanonbana etc.

Så efteråt åker jag o tobbe hem o käkar middag. Mot slutet av middagen hör jag hur gallergrinden på släpet slår emot något och jag lutar mig bakåt för att titta ut genom fönstret. Döm min förvåning när jag ser tre killar som släpar av crossen från släpet.

Rusar ut skrikandes och dom släpper hojen och springer. Jag fortsätter ca 10m efter hojen och påpekar hur jävla onödigt det är. Ena killen (den långa vänder då och går mot mig igen samtidigt som han tar fram en kniv. Han säger då "Jag skall märka dig" och "Jag kommer och tar dig sedan".
Mitt på ljusa dagen i mölndal... helt sjukt... Dessutom jävligt fegt, dom var ju förfan 3 st.
Hade jag haft tillhygge med mig ut så...

Så ser ni tre killar (libyer, turkar, irakier...) runt 25 (170cm kraftigt byggd med grå munkjacka, 180cm normal med grå tröja, 185cm normalt byggd med lite skägg) stryka runt i mölndal så vet ni vart potentiella tjuvar finns.

Crossen finns ju kvar men knäckt kopplingshandtag. Otur i turen...


fan va läskigt. jävla tur du slapp den sk märkningen:gnissla
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vi ringde polisen och dom kom efter 10 min. Vi åkte runt mölndal men dom tog väl en vagn in till stan.

Jag kan inte släppa att dom är så jävla fega att man måste dra fram en kniv. Att dessutom hota mig till livet...
Hade tillhygge innanför dörren men hade inte sinnesnärvaro att ta den/det eller mobiltelefon med mig. Å andra sidan så hade vi inte tid med det. Från det att dom hoppa in i släpet, skar loss hojen, släpa ut hojen, kicka två gånger och springa iväg med den 10m tog det ca 10s.

Har hanterat killar med kniv förut men man vet ju aldrig hur skicklig killen är så det kan ju sluta riktigt illa. Så det blev ett dödläge när han drog fram kniven och kort efter han hotat mig så vände jag tillbaka. Kände inte att det var läge att konfrontera mera...

Skulle nästan föredra att bli skjuten än att bli knivhuggen då skadorna av knivhugg kan bli riktigt otäcka. Att bli skuren är heller ingen hit då det brukar ta med sig ledband etc som är väldigt svåra att återställa.
Hur jag vet detta: FN tjänst i Kosovo samt 4 års extrajobb som vakt på sjukhus och fängelser med skadade interner och häktade.
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Vi ringde polisen och dom kom efter 10 min. Vi åkte runt mölndal men dom tog väl en vagn in till stan.

Jag kan inte släppa att dom är så jävla fega att man måste dra fram en kniv. Att dessutom hota mig till livet...
Hade tillhygge innanför dörren men hade inte sinnesnärvaro att ta den/det eller mobiltelefon med mig. Å andra sidan så hade vi inte tid med det. Från det att dom hoppa in i släpet, skar loss hojen, släpa ut hojen, kicka två gånger och springa iväg med den 10m tog det ca 10s.

Har hanterat killar med kniv förut men man vet ju aldrig hur skicklig killen är så det kan ju sluta riktigt illa. Så det blev ett dödläge när han drog fram kniven och kort efter han hotat mig så vände jag tillbaka. Kände inte att det var läge att konfrontera mera...

Skulle nästan föredra att bli skjuten än att bli knivhuggen då skadorna av knivhugg kan bli riktigt otäcka. Att bli skuren är heller ingen hit då det brukar ta med sig ledband etc som är väldigt svåra att återställa.
Hur jag vet detta: FN tjänst i Kosovo samt 4 års extrajobb som vakt på sjukhus och fängelser med skadade interner och häktade.


Ibland är det bättre att bara gå därifrån! Hur jävla lack man än är.. Och en nåldyna är nog inte så kul att bli.. Inte för att skottskador är så jävla lindriga heller :) Det är fan att man ska behöva gå runt med ett P-skott på ryggen!!:mad:
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ibland är det bättre att bara gå därifrån! Hur jävla lack man än är.. Och en nåldyna är nog inte så kul att bli.. Inte för att skottskador är så jävla lindriga heller :) Det är fan att man ska behöva gå runt med ett P-skott på ryggen!!:mad:

Du har ju helt rätt. Vill ju varken eller.

Men vägrar låta nån idiot komma undan med dessa saker men man undrar ju hur långt man måste ta civilkurage. Grannarna gick ju o gömde sig o inte fan ringde nån polisen. En vacker dag så kommer man ta lagen i egna händer o då blir det inte vackert.

Har fått cross stulen innan och vi hittade hojen (och killen). Polisanmälde etc och det blev rättegång. Det slutade med att killen fick den då han hade "köpt den i god tro". Historien han gav var ju sjukt osannolik/omöjlig men han kom undan med motiveringen "det är bättre att fria än att fälla".
Fick min gamla opel stulen på chalmers. Dom hittade den krockad på mariaplan med två skadade killar i. Dom fick sjukvård etc och utredningen lades ner i brist på bevis.
Har även några liknande historier som rör personvåld men det hör kanske inte hit.

Jag är inte bitter :yoparty
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag är inte bitter :yoparty

Jag är ändå impad av dig att du gick därifrån. Jag vet vilket temprament du har och ja måste säga att det var väldigt moget och genomtänkt av dig att ta det lugnt. Det var "bara" en hoj. Bella hade inte vart glad på dig om du legat där nere o blödit för öhrns hoj...
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Du har ju helt rätt. Vill ju varken eller.

Men vägrar låta nån idiot komma undan med dessa saker men man undrar ju hur långt man måste ta civilkurage. Grannarna gick ju o gömde sig o inte fan ringde nån polisen. En vacker dag så kommer man ta lagen i egna händer o då blir det inte vackert.

Har fått cross stulen innan och vi hittade hojen (och killen). Polisanmälde etc och det blev rättegång. Det slutade med att killen fick den då han hade "köpt den i god tro". Historien han gav var ju sjukt osannolik/omöjlig men han kom undan med motiveringen "det är bättre att fria än att fälla".
Fick min gamla opel stulen på chalmers. Dom hittade den krockad på mariaplan med två skadade killar i. Dom fick sjukvård etc och utredningen lades ner i brist på bevis.
Har även några liknande historier som rör personvåld men det hör kanske inte hit.

Jag är inte bitter :yoparty

Helt jävla sjukt! Finns fan inte ens ord för att beskriva det där.. Man blir ju jävligt besviken på att du inte hade ett baseball trä i näven.. Tur för dom i och för sig... Heja Sveriges rättssystem med noll kryphål..
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag såg en blågul husa på öckeröleden/torsaldnavägen eller va den nu heter. vid brandstationen.

dual?
 

Dual

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg 650fs, z750-04, Z750-11
Idag har jag faktiskt inte varit ute å lekt så det var nog inte jag =)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Gissar att det var nära Åby eller nära Bifrost, kanske runt krokslätts torg. Har jag rätt?

Bor vid Mölndals sjukhus men Mölndal är inte särskilt stort så dom var väl ute på en tur. Poliserna gissade faktiskt på några killar från Bifrost.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top