Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Köpte en 660 i början av vecka och upptäckte till min fasa igår att vägarna som var kanon att köra sporthoj på inte är roliga med 660:n. Klart roligare o ligga o köra inne i stan som var skit med sporthojen.

Var finns det kanonvägar för motard i Gbg-området?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Ska dit på söndag. :tummenupp
Kräver dock medlemskap i FMCK klubb.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5229028#post5229028

Behöver inte vara medlem i FMCK, du kan vara medlem i vilken svemo-ansluten klubb som helst. Gärna KMK som de flesta aktiva bankörande i motardligan är medlemmar i! :tummenupp

Är du medlem i KMK får du ju även tillgång till vårt klubbhus i marieholm där vi har meklokaler, uppställningsplatser, filmvisningar, arrangerade och spontatna mekkvällar, grillningar och mycket mycket mer! :yoparty

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Spännande. Har inte riktigt koll på vad kraven på cykeln innebär och hur mkt jobb det är att fixa till det. För högljudd fattar jag ju och där är det bara att montera på originaldämparen men det andra...

Borås, kör ni andra cykeln på kärra dit eller kör ni hojen dit (om ni kör med vägreggad hoj förstås)?

Försäkring, innebär det att både jag och cykeln är försäkrade eller innebär det att endast jag är försäkrad via klubben?

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
är det sant?? :D Motardtröjor blir bara coolare med lite battlescars på. Min är ju inte direkt helt hel heller efter vurpor, haha :banana

Hur gick det med kroppen och hojen annars då?

a sant den får hänga med ett tag till då!!;)

hojen va inga problem ba lite skrap som vanligt vid överstegring bak på accrat vid utblåset (hände sist på exakt samma ställe på accra röret med min förra smc)

skador på mig: bara foten som klämdes på växelpinnen på nåt sätt så den blev blå på ovansidan på den sidan man växlar, tror detta berodde på att ja hade foten under växelpinnen när ja slog över!

det bästa av allt: JAG HAR DET FILM FRÅN MIN HJÄLM KAMERA!!

men vet fan inte hur man redigerar o klipper o vilket program ja ska göra det i, förslag?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0