Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

DinoLj

Gbgx3m
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
Beta rr stuntedition..
Kommer också till Arendal blir nog senare, Regeringen talade något om att cykla till delsjön på förmiddagen :)

Koden står på Registreringsbevist (gula) del2, går och beställa nytt via transportstyrelsen, behöver slå in ditt regnr i sifferform, det kan du få ut ett papper med dessa siffror även där ifrån transportstyrelsen.

Jaha det visste jag inte, får väl beställa ny då :)
Men om någon skulle hitta den idag så lägg undan den och tryck iväg ett PM till moi! :)

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
kul körning idag trots kast med klumpig 690:yoparty
synd att jag inte kan ta kort för min eltejpslagning blev grym:D

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
blir de nå åka idag tro? =)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
dött här me slutat hångla å kör istället..
ingen som kör nu förtiden

900hornet

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
2006 900 Hornet
Köpa motard

Tjena
Behöver lite hjälp att välja hoj
Tänkte sälja min 900 hornet och byta till motard! har fastnat för husaberg 650, tänkte köra lite gata/is.
Har ni några tips på andra hojar för det ändamålet? finns ju en hel del olika KTM osv, ska vara billig försäkring..

:tummenupp

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Tjena
Behöver lite hjälp att välja hoj
Tänkte sälja min 900 hornet och byta till motard! har fastnat för husaberg 650, tänkte köra lite gata/is.
Har ni några tips på andra hojar för det ändamålet? finns ju en hel del olika KTM osv, ska vara billig försäkring..

:tummenupp

Skulle väl säga ktm 525/530 då det är så mycket smidigare att lösa olika hjultyper/olika bromsar, dvs radialmonterat på husan är lite dumt till ishjulen, det går dock att lösa...

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
What is wrong?:va

Jag har nu dem senaste dagarna upplevt att det är väldigt svårt att få i friläget när motorn är i gång. Samt att den driver lite framåt med växel i och kopplingen indragen.
Kan det vara så att det är dags att renovera min koppling (nya lameller och fjädrar?)

Tacksam för hjälp.

Mvh.
Tommi

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
What is wrong?:va

Jag har nu dem senaste dagarna upplevt att det är väldigt svårt att få i friläget när motorn är i gång. Samt att den driver lite framåt med växel i och kopplingen indragen.
Kan det vara så att det är dags att renovera min koppling (nya lameller och fjädrar?)

Tacksam för hjälp.

Mvh.
Tommi

Har du testat spänna kopplingsvajern så du får mindre glapp ? klart något kan slagit sig i kopplingen men då får man nästan plocka isär o mäta upp i sånna fall.

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Har du testat spänna kopplingsvajern så du får mindre glapp ? klart något kan slagit sig i kopplingen men då får man nästan plocka isär o mäta upp i sånna fall.

Jag har hydraulisk koppling. Men jag har fått tips från mekforumet här på sporthoj. Skulle prova att lufta kopplingen, va tydligen rätt vanligt att det kommer in luft i systemet på dessa hojar.

Tack ändå!

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
ska ut på en liten kvälls runda,,,,nån som vill haka på ?? smsa mig på 0704 756 111...

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag har hydraulisk koppling. Men jag har fått tips från mekforumet här på sporthoj. Skulle prova att lufta kopplingen, va tydligen rätt vanligt att det kommer in luft i systemet på dessa hojar.

Tack ändå!

lufta systemet. annars kan dina stålskivor i kopplingen vara skeva. jag har haft alla problem förut att det slirar med min koppling.... typ köra ett halvt heat utan koppling öht är svinkul.

skruva loss cylindern på blocket och tryck in kolven i botten (när locket på styret är öppet, kan dock rinna över). Har du luft där nere är den omöjlig att bli av med annars.

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
lufta systemet. annars kan dina stålskivor i kopplingen vara skeva. jag har haft alla problem förut att det slirar med min koppling.... typ köra ett halvt heat utan koppling öht är svinkul.

skruva loss cylindern på blocket och tryck in kolven i botten (när locket på styret är öppet, kan dock rinna över). Har du luft där nere är den omöjlig att bli av med annars.

Ok ska ut och pilla på det i morgon. Men vad ska man ha för hydraulvätska, är det bara maguras egna som gäller?

Någon som ska ut och braaapppppaaaaaa i morgon?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...