Kommer också till Arendal blir nog senare, Regeringen talade något om att cykla till delsjön på förmiddagen
Koden står på Registreringsbevist (gula) del2, går och beställa nytt via transportstyrelsen, behöver slå in ditt regnr i sifferform, det kan du få ut ett papper med dessa siffror även där ifrån transportstyrelsen.
dött här me slutat hångla å kör istället..
ingen som kör nu förtiden
Inget köra bara hångla...
Tjena
Behöver lite hjälp att välja hoj
Tänkte sälja min 900 hornet och byta till motard! har fastnat för husaberg 650, tänkte köra lite gata/is.
Har ni några tips på andra hojar för det ändamålet? finns ju en hel del olika KTM osv, ska vara billig försäkring..
What is wrong?
Jag har nu dem senaste dagarna upplevt att det är väldigt svårt att få i friläget när motorn är i gång. Samt att den driver lite framåt med växel i och kopplingen indragen.
Kan det vara så att det är dags att renovera min koppling (nya lameller och fjädrar?)
Tacksam för hjälp.
Mvh.
Tommi
Har du testat spänna kopplingsvajern så du får mindre glapp ? klart något kan slagit sig i kopplingen men då får man nästan plocka isär o mäta upp i sånna fall.
Jag har hydraulisk koppling. Men jag har fått tips från mekforumet här på sporthoj. Skulle prova att lufta kopplingen, va tydligen rätt vanligt att det kommer in luft i systemet på dessa hojar.
Tack ändå!
Jaha det visste jag inte, får väl beställa ny då
Men om någon skulle hitta den idag så lägg undan den och tryck iväg ett PM till moi!
lufta systemet. annars kan dina stålskivor i kopplingen vara skeva. jag har haft alla problem förut att det slirar med min koppling.... typ köra ett halvt heat utan koppling öht är svinkul.
skruva loss cylindern på blocket och tryck in kolven i botten (när locket på styret är öppet, kan dock rinna över). Har du luft där nere är den omöjlig att bli av med annars.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|