Sen att den rasar med slipon utan mapp stämmer inte heller. Är insprutning på den som finjustera sig själv och originalmappen är gjort för att fungera i hela världen med olika syreförhållanden
Har nämligen ett problem som jag VERKLIGEN skulle uppskatta hjälp med! Helst ni som är kunniga och har lång erfarenhet av detta.
Jag ska köra hojen på 32kW, vilket innebär att det är en mappning som gör så att den ligger på ~32.
Det betyder alltså att jag inte kommer kunna skaffa ett slipon och därefter mappa om, eftersom att då försvinner 32kW-mappen.
Då undrar jag: är det säkert att köra med slip on?`Och ja, jag förstår att det håller ett tag åtminstone, men jag menar verkligen: håller den i mååånga år utan att paja PÅ GRUND AV SLIPON:et?
För jag har nämligen läst på massa forum angående detta ämne, vissa säger att hojen inte håller och att den redan går snålt, medans vissa säger att det inte ska vara några problem.
Vill inte minska livslängden på hojen med en minut, den kostar ju liksom ~85 lax.