Vi som vill klaga på ***** å andra handlare som inte sköter sigs tråd

Status
Ej öppen för fler svar.

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Endel mchandlare gör ju bort sig så fort det blir problem så ger dom fan i kunden.....Tänkte ni kan ventilera era åsikter här ifall ni blivit behandlade orättvist. Har ni några exempel...?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad har varit svårt att förstå i de tidigare trådarna med samma innehåll? Det är inget som ägaren av sidan vill ska diskuteras här..
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
Niklas M skrev:
Endel mchandlare gör ju bort sig så fort det blir problem så ger dom fan i kunden.....Tänkte ni kan ventilera era åsikter här ifall ni blivit behandlade orättvist. Har ni några exempel...?


mchandlare?

är det mc Donalds handlare du vill prata om?

i så fall, tycker jag att mc donalds i Rissna suger,alltid kö!,donken i Stäket är kass på service,deras pommes är jämt sega!

fast....Donken svea! där är det bäst! ofta en massa bågar o kolla på!, det tycker ja e´coolt! :Bugar
 

Kneedrag

Guest
ursäkta om jag går ot här.

Vet någon vad en Mystery Shopper är (Har ni hört om det skriv annars udanbedes dumma komentarer)?????
Vet ni hur hotell osv får sina 5 stjärnor???


Det borde finnas liknade till mcaffärer och vi kan starta nått sånt här på SH
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Niklas M skrev:
Endel mchandlare gör ju bort sig så fort det blir problem så ger dom fan i kunden.....Tänkte ni kan ventilera era åsikter här ifall ni blivit behandlade orättvist. Har ni några exempel...?

Lägg in det på www.cint.se istället.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Blue Queen skrev:
ursäkta om jag går ot här.
Vet någon vad en Mystery Shopper är (Har ni hört om det skriv annars udanbedes dumma komentarer)?????
Vet ni hur hotell osv får sina 5 stjärnor???
Det borde finnas liknade till mcaffärer och vi kan starta nått sånt här på SH
Mystery Shoppers är vanliga personer som spelar vanliga personer när de på uppdrag skall göra ett vanligt inköp - i en särskilt utvald butik.
Efteråt fyller man i en rapport om service bemötande etc.
Ofta kedjor som använder denna metod, om man nu vill kalla det spioneri eller något annat överlämnar jag till andra att bedöma, men alla kunder skall ju behandlas lika och att få ett oberoende omdöme är ju vad de betalar för.
 

Älgen

hellre rik än vacker
Gick med
5 Nov 2004
Ort
åland
Hoj
gsxr1000-04
Goodstuff skrev:
Vad har varit svårt att förstå i de tidigare trådarna med samma innehåll? Det är inget som ägaren av sidan vill ska diskuteras här..
Skönt att se att forumpoliserna håller lite koll å försöker rensa lite i träsket. :3freak
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Goodstuff skrev:
Vad har varit svårt att förstå i de tidigare trådarna med samma innehåll? Det är inget som ägaren av sidan vill ska diskuteras här..

Varför inte? Vad skulle kunna hända om jag delar med mig av mina dåliga erfarenheter av verkstaden x? Någon snackade om att det kunde bli förtalsdiskussioner men då har man rätt dålig koll på juridiken... som om innehavarna av Lunarstorm skulle åka dit för koppleri :va

Står man för ett öppet forum i alla andra avseenden så ser jag inte varför man inte skulle ta upp detta. Hur ska vi annars kunna förändra något? Genom ARN? Sverker Olofsson?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Niklas M skrev:
Endel mchandlare gör ju bort sig så fort det blir problem så ger dom fan i kunden.....Tänkte ni kan ventilera era åsikter här ifall ni blivit behandlade orättvist. Har ni några exempel...?

Det är väl bra med offentliga forum där vanlga människor kan klaga på bemötande och service. Framför allt hur dom blir bemötta när det strular.

Dessutom bör ev. hot från handlare om att stämma siteägarna publiceras i samma forum, helt enligt den principen att om man tar åt sig av kritiken så stämmer den nog.

Det var en gång en hårdvaru-site som sågade en "nästa generations" spelkonsoll. Skaparna av denna spelkonsollen stämde siteägarna. Gissa vem som vann den tvisten! Det är alltid en risk man får stå ut med om man lägger ut sina eller andras åskiter i offentlighetens ljus. Har man civilkurage får man helt enkelt stå ut med den saken, eftersom allt innehåll i en site inte till 100% kan kontrolleras vara korrekta enligt lag, eller förtalar någon enskild eller handlare.

Dessutom kan en handlare eller privatperson ÄNDÅ välja att stämma forumägarna, medlemmen. Det är därför vi har ett rättsväsende, att ärenden som sådana ska kunna bli prövade ifall någon känner sig diskriminerad eller förtalad.

Om så händer, att man blir stämd, kommer samhället att tilldela dig en advokat, eftersom du är den som blivit stämd.

Var det inte någon klok person som sade: Först ignorerar dom dig, sedan försöker dom bekämpa dig, sist vinner du.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ericsson skrev:
Skulle inte tro att samhället ställer upp med någon rättshjälp om du blir stämd. Det är något mellan dig och din ev. försäkring.

Christer Petterson fick väl advokat Pelle Svensson? Tror du att han hade råd att själv betala Pelle?

Ericsson skrev:
Tror många gör fel när dom tror att sporthoj.com är "vår" sajt, för det är det inte. Det är Swedies sajt och ingen annans. Vi har bara att följa de regler som Swedie och hans administratörer finner lämpliga eller hitta något annat ställe att skriva på.

Jag argumenterar inte mot att Swedie äger siten. Min linje är att det är en offentlig site. Alla kan skapa en användare och börja skriva inlägg. Naturligtvis är det så att en del av inläggen stöter sig med andra människor och organisationer. Som i fallet med Lelles-tråden och K&K-tråden. Enligt BBS-lagen är personen som gör inlägget ansvarig för innehållet, då denna site varken uppviglar eller på annat sätt gör medlemmarna "riktade" åt något håll, mer än att det är skoj att köra sporthoj.

Ericsson skrev:
Förmodligen finns här en mer eller mindre uttalad affärsidé att samla ihop så många sporthojsintresserade på en sajt och därigenom kunna sälja annonsplats. Att reella eller presumtiva annonsköpare eller sponsorer riskerar att få dålig PR på sajten är ju ingenting som stärker sajtens "aktie".

Tror du inte Swedie är noga med att välja sponsorer med "alla hästar hemma"? Om inte så kan han börja ta spons av H/A och sedan förbjuda trådar som kritiserar kriminella organsiationer?

Ericsson skrev:
Med tanke på mängden medlemmar skulle jag tro att att sporthoj.com genererar åtminstone någon vinst i pengar eller andra varor, vilket givetvis är rätt och riktigt och Swedie välförtjänt. Ju mer det så står på spel desto mer har man att förlora, alltså känns det allt mindre motiverat att ta några risker.

Nu finns det en värld utanför dom enbart ekonomiska. Du vet, kurage, principfasthet, etc. Världen är vad man gör den till, eller hur? Har jag fattat det rätt horar Swedie inte för någon enskild eller firma? Men du kanske vet bättre?

Ericsson skrev:
Vi ska bara inte få för oss att sporthoj är "vårt", vi medlemmars, offentliga forum. Som det står längst ner: © 2001-2005 Sporthoj.com - Alla jäffla rättigheter reserverade. Du har noll rätt här.

Jag har sett den argumentationen tidigare. Det har dock inget med saken att göra. Trots allt är det så att min tråd angående K&K blev stoppad. Det är den åtgärden jag argumenterar mot. Trots allt kan vi, i detta forum, ge åsikter, eller?
 
Last edited:

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
R.Lehtipalo skrev:
Trots allt är det så att min tråd angående K&K blev stoppad. Det är den åtgärden jag argumenterar mot. Trots allt har vi rätt, att i detta forum, ge åsikter, eller?

Jag tycker R är värd en eloge för att han orkar skriva inlägg efter inlägg för att försvara yttrandefriheten :tummenupp . Synd bara att det finns så många som tycker att censur inte är någonting att bråka om.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
R.Lehtipalo skrev:
Trots allt är det så att min tråd angående K&K blev stoppad. Det är den åtgärden jag argumenterar mot.

Varför gör du det?
Du är ju ändå [EDIT: INTE] intresserad av att prata vidare om det.
När tråden togs bort mailar du en massa kocko och pekafinger gubbar till mig.

Om du vill lipa över vad man får / inte får skriva så ta det med siteägaren eller moderatorerna, eller har du tänkt samla ihop en arg pöbel som du kan reta upp och bussa på firmorna du inte gillar...

/fredde
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
KawaChris skrev:
Jag tycker R är värd en eloge för att han orkar skriva inlägg efter inlägg för att försvara yttrandefriheten :tummenupp . Synd bara att det finns så många som tycker att censur inte är någonting att bråka om.

Det är helt riktigt och ibland ganska roande att agitera för min sak! Jag hade respekterat om någon harde kunnat påpeka var i min argumentation jag gjorde någonting olagligt och därefter tagit bort, eller redigerat inlägget. Som det är nu så redigerades bara inlägget bort för att bevara den känsliga "chi"-stäming som råder mellan SH och handlare.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
freddexwing skrev:
Varför gör du det?
Du är ju ändå [EDIT: INTE] intresserad av att prata vidare om det.
När tråden togs bort mailar du en massa kocko och pekafinger gubbar till mig.

Om du vill lipa över vad man får / inte får skriva så ta det med siteägaren eller moderatorerna, eller har du tänkt samla ihop en arg pöbel som du kan reta upp och bussa på firmorna du inte gillar...

/fredde

Eftersom du har svårt att hålla dig till ämnet som en tråd behandlar! Klart som fan att dom plockar bort trådar som behandlar specifika handlare, det är ju trots allt deras policy! Likförbannat postar du inlägg som direkt pekar ut dessa handlare. Nu detta! Gör mig och alla andra en tjänst; ut och kör lite hoj! :7peta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top