Vi som vill klaga på ***** å andra handlare som inte sköter sigs tråd

Status
Ej öppen för fler svar.

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Alf Sundström skrev:
Jag har ej det ansvarsområde som du efterfrågar på det företag där jag är anställd och kan därför ej ge dig ett svar (maila så får du min arbetsgivares mail så kan du sända frågan direkt).

Jag är lessen att jag kalla dig för "feg" då du ville driva din tvist här, det beror på att jag är klumpig i text.
Jag ville förklara hur jag ser på internet (rent allmänt) och inte anfalla dig personligen vilket givetvis alla tolkade det som, förlåt mig för mitt påhopp.
Det vore bra om du såg mina personliga åsikter här som just mina och inte ser dessa som min arbetsgivares då han ej styr vad jag gör på min fritid.
Jag hoppas att min arbetsgivare kan klargöra exakt hur han hanterar tvister då du sänder mailet till honom.

Ursäkt godtagen! :fyllisar

Vilken firman än är, som du arbetar för, har du defenitivt tillfört en positiv bild av er verksamhet och policy!

Tvisten drevs via direktkontakt med den utpekade firman, Konsument Luleå och inte på SH, vilket du felaktigt antog. Jag använde SH för att dela med mig av mina dåliga erfarenheter angående den utpekade firman, eftersom jag ansåg det vara av värde för andra likasinnade här på SH.

Dock blev min tråd bortsecurerad av Mattias, mot vilken jag startade en annan tråd för att argumentera angående denna "lillebror ser dig"-attityd när det gäller handlare, men som inte gäller till exempel försäkrningsbolag, poliser, etc. :fakta

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Alf Sundström skrev:
Skillnaden mellan en insändare i en tidning och "gnäll" på ett forum är stor (gigantisk).
I en tidning publiceras inget som skrivs av en anonyma skribenter, man får vara anonym i insändaren men tidningen kräver att den som skriver en insändare också vågar att stå för den genom att tala om vem han är.
Chefsredaktören är även då ansvarig för vad som skrivs och men vet då vem som står för texten och vilket syfte han/hon har och kan ge den utpekade möjlighet att försvara sig före publicering.
Att de kräver kännedom om insändarens identitet är inte censur utan helt vanlig pressetik.
Yttrandefrihet kräver att man står för sina ord, annars är det bara klotter!

På ett forum är de flesta anonyma och ingen kan då kontrollera sanningen i påstående eller syftet bakom det.
Däför anser jag att det är fegt/omoget/korkat att driva ett tvistemål på ett forum då man själv är skyddad bakom sin trygga dataskärm (fullt anonym) men handlaren ej har möjlihet att försvara sig.
Jag tvivlar på att man kan uppnå något genom att driva sin tvist på internet och jag tror att det finns flera sätt att se på alla konflikter.

Har någon svårt för mina åsikter och vill ta det direkt med mig så nås jag via mail: affe@snowrider.se eller tel 070-2406159.

våra sanningar är våra egna, affe....tills vi överbevisats. Det behöver inte ligga någon dold agenda bakom ett inlägg bara för att det görs anonymt, inte heller behöver sanningshalten vara lägre. Syftet kan vara så enkelt som att ventilera ett upplevt missförhållande. Vill du tro på det och undvika den där kjell eller vad fan han heter, gör det. Men vill du istället köpa ett ton lås av honom, insvept i silkespapper, ja då står det dig fritt att göra det OCH dessutom tala om det för alla som vill lyssna, i yttrandefrihetens namn.

"Kunden har alltid rätt" är ett bekant uttryck hoppas jag? Självfallet är det inte alltid så, i praktiken, men i grunden handlar det om ett förhållningssättn när man jobbar med försäljning. Dvs du respekerar och inser att kundens bild av en given situation kan vara diametralt motsatt mot din och att det är du, och bara du i just det ögonblicket, som kan förvärra situationen. Kan man ett uns om kundvård och fattar vem som betalar ens lön (nä, det är inte din chef eller mona på ekonomi) ja då går man inte i den fällan utan börjar jobba för att vända situationen till något positivt. Den förmågan är tyvärr rätt sällsynt i din bransch men likväl har jag som kund rätt att kräva den om jag inte ska gå någon annanstans.

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
fazerfun skrev:
våra sanningar är våra egna, affe....tills vi överbevisats. Det behöver inte ligga någon dold agenda bakom ett inlägg bara för att det görs anonymt, inte heller behöver sanningshalten vara lägre. Syftet kan vara så enkelt som att ventilera ett upplevt missförhållande. Vill du tro på det och undvika den där kjell eller vad fan han heter, gör det. Men vill du istället köpa ett ton lås av honom, insvept i silkespapper, ja då står det dig fritt att göra det OCH dessutom tala om det för alla som vill lyssna, i yttrandefrihetens namn.

"Kunden har alltid rätt" är ett bekant uttryck hoppas jag? Självfallet är det inte alltid så, i praktiken, men i grunden handlar det om ett förhållningssättn när man jobbar med försäljning. Dvs du respekerar och inser att kundens bild av en given situation kan vara diametralt motsatt mot din och att det är du, och bara du i just det ögonblicket, som kan förvärra situationen. Kan man ett uns om kundvård och fattar vem som betalar ens lön (nä, det är inte din chef eller mona på ekonomi) ja då går man inte i den fällan utan börjar jobba för att vända situationen till något positivt. Den förmågan är tyvärr rätt sällsynt i din bransch men likväl har jag som kund rätt att kräva den om jag inte ska gå någon annanstans.

Fan, man förleds ju att tro att den här skribenten är bildad och behärskar att föra ett välartikulerat resonemang! :krama

Till skillnad från vissa Lulebor med taskig attityd! :hej :notme

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
R.Lehtipalo skrev:
Fan, man förleds ju att tro att den här skribenten är bildad och behärskar att föra ett välartikulerat resonemang! :krama

Till skillnad från vissa Lulebor med taskig attityd! :hej :notme

:yoparty :tummenupp

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Moderatorer?

Inga inlägg från våran Censor-trupp? Stryker ni dom bruna skjortorna? Åkej, nu klev jag över gränsen! Men jag kunde helt enkelt inte låta bli! :näsblod

Alf Sundström

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Busa-03
fazerfun skrev:

Läs mina tidigare inlägg och ha överseende med att min skrala textförmåga ej framförde min åsikt på ett korrekt sätt.
Jag anser att det finns bättre sätt att lösa en konflikt än på ett forum men inte att en konflikt ej ska lösas mellan kund och handlare.
Det är min åsikt och den står jag för.

Du har även ett par egna åsikter om hur jag arbetar?
Du anser att jag ej ser en koppling mellan kund och min lön? Det gör jag och ditt påstående gör mig lessen.
Du ser den bransch som jag arbetar i som ytterst kundfientlig? Det tycker inte jag och ditt påstående är ett angrepp på mitt yrkeskunnade.
Du har rätt till din åsikt och (tydligen) även rätt att sprida den här.
Vad den grundar sig på vet jag ej.

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
R.Lehtipalo, du va mig en konstig prick. Först käftar du emot allt och alla, sen börjar du hysteriskt skratta åt allting som alla säger och gör :kocko smileysar överallt... Antingen är du ett dumt fucko, en väldigt konstig individ eller så har jag missat nåt. :3freak

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Speedsoda skrev:
R.Lehtipalo, du va mig en konstig prick. Först käftar du emot allt och alla, sen börjar du hysteriskt skratta åt allting som alla säger och gör :kocko smileysar överallt... Antingen är du ett dumt fucko, en väldigt konstig individ eller så har jag missat nåt. :3freak

Upplever du att jag behandlar Alf's, och andra seriösa inlägg för den delen, så som du beskriver?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
R.Lehtipalo skrev:
Du blandar ihop saker: Civilmål = tvistemål, som till exempel att bli "blåst" av en skrupellös MC-handlare. Straffprocess = Brottmål. Till vilken av de två typerna tror du förtal hör, vilket Swedie verkar vara rädd för?

Jag kommer inte tillåta att denna sajt drar med Mig i stämningar som handlar om en tvist mellan två helt för mig okända personer/företag. Diskussioner i liknande form tas bort och varning utges (ibland) om det kommer upp fler trådar.

Att lägga ut en privat email konversation mellan dig och en företagare är inte ett sätt att diskutera. Det är ett sätt att kasta SKIT på en annan för att det är en tvist. Du anser dig rätt, han anser sig rätt. NI TVÅ FÅR FAJTA! Dra inte in allt och alla i en sådan privat sak.

Stänger tråden. Fortsatta diskussioner i ämnet tas bort. Ni kan kontakta mig via PM om ni önskar diskutera mitt sätt att ta beslut.

Förövrigt har KK bett mig att inte vara med på SH, jag respekterar detta. Nu vet ni det oxå.

R.Lehtipalo skrev:
Inga inlägg från våran Censor-trupp? Stryker ni dom bruna skjortorna? Åkej, nu klev jag över gränsen! Men jag kunde helt enkelt inte låta bli! :näsblod

Snacka inte skit om mig.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024