Viarelli Potenza (eldrift) - skenar till topphastighet utan gaspådrag

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Någon som upplevt samma fenomen?
Leder man fordonet, tändningen på och vid ca 3-4kmh då drar den iväg utan gaspådrag upp till topp hastighet. Rör man gashandtaget under driften så slutar den dra. I övrigt fungerar fordonet som den ska, gasen reagerar som den ska. Det är bara när man leder den som den verkar få någon konstig signal och skenar iväg..

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Du menar att du går bredvid moppen och leder den, när du sen når 3-4 km/t så drar den iväg til 45 km/t, springer du bredvid då eller hoppar du på och håller i dig utan att röra gasen?

Hur gammal är den och hur långt har den gått?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Inte för att vara sån, men du inser att det här är sporthoj.com, samlingsplatsen för blekfeta vita medelålders män som brukade börna, slanga och köra bombarrepor långt före millennieskiftet…? Som kanske inte tycker att det var bättre förr men definitivt tycker att det är sämre nu…? Hur många här tror du har personlig erfarenhet av en sådan…?

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
Du menar att du går bredvid moppen och leder den, när du sen når 3-4 km/t så drar den iväg til 45 km/t, springer du bredvid då eller hoppar du på och håller i dig utan att röra gasen?

Hur gammal är den och hur långt har den gått?
Exakt så, går bredvid och hoppar upp och åker med utan att röra gasen. Total livsfara! Den är helt ny. En process är igång med säljare och jag är mest nyfiken om det bara är på min maskin eller om det upplevts på fler

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Hoj
Inte för att vara sån, men du inser att det här är sporthoj.com, samlingsplatsen för blekfeta vita medelålders män som brukade börna, slanga och köra bombarrepor långt före millennieskiftet…? Som kanske inte tycker att det var bättre förr men definitivt tycker att det är sämre nu…? Hur många här tror du har personlig erfarenhet av en sådan…?

Haha, jag tänkte att detta forumet var det bästa tänkbara och att det var dags att damma av mitt gamla användarnamn här. Senast inloggad 2011.. :p

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Hörru bittermandel, ta en bärs 🥰

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Haha, jag tänkte att detta forumet var det bästa tänkbara och att det var dags att damma av mitt gamla användarnamn här. Senast inloggad 2011.. :p

Jag tänkte mest att sannolikheten att hitta en sådan på SH är låg. Ett vanligt moppeforum borde ge större chans...?

Om man ändå ska dra till med en vild gissning så låter det ju som att något inte står rätt till med fordonets trottelpositionssensor. För elfordon har väl fortfarande någon slags sensor som talar om för en dator hur mycket föraren gasar...? Det låter ju som att datorn tror att den ska ge full gas fast du håller noll gas...? Sedan när du rör lite grann på gashandtaget fungerar allt normalt igen...?

Nyheter
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...