Lossa hjulbult och spännskruv, sätt ner och gunga lite sen drar du åt igen.
Nu har det gått ett par dagar. Blev det bra?
+1 till detta, gunga kraftigt och helst utan att använda frambroms t.ex. mot ngt.
Har precis avslutat en 8 dagars, 235mils Norgetur.
Vibrationerna kan ha minskat lite, men de är fortfarande där och jämför jag dessa pilot road mot mina förra däck så är det stor skillnad.
Angående Lossa hjulbult, nått jag kan mecka med själv utan att behöva oroa mig allt för mycket?
Pratade med en till handlare igår och han sa att om de har gjort en ombalansering så bör det inte vara det. Däremot suckade han bara han bara när jag nämnde att de var köpta från däckonline och sa att det nog beror på det. Däckkvaliteten var skiftande enligt han.
Kort sagt, bara och åka slut däcken sen byta? Själv känns det kostigt att jag ska behöva skruva i en fullt fungerande båge för att jag bytt däck...
Pratade med en till handlare igår och han sa att om de har gjort en ombalansering så bör det inte vara det. Däremot suckade han bara han bara när jag nämnde att de var köpta från däckonline och sa att det nog beror på det. Däckkvaliteten var skiftande enligt han.
Pratade med en till handlare igår och BLA BLA däckonline BLA BLA Däckkvaliteten var skiftande enligt han....
Klart jag kan åka till någon mer firma (än de som bytte däcken + balanserade) och låta dem göra ett försök, men känns lite som pengar i sjön om det inte fungerar![]()
Kan uppdatera tråden om någon annan råkar ut för liknande.
Då jag har TPMS (Tire Pressure Monitor System) på båda däcken blinkade varningslampan till här om dagen då jag låg på 2,3 fram, 2,5 bak i tryck.
Jag hade efter bytet noterat att de låg lite lägre än innan bytet men visste inte att det gjorde sån stor skillnad.
Jag tankade upp däcken till 2,6 fram, 2,9 bak och vipps! Vibrationerna borta. Som en ny hoj.
Innan bytet hade jag legat på 2,7 respektive 3,1 med mina originaldäck Diablo Corza.
Kan tyckas konstigt att jag inte regerade tidigare, men trodde verkligen inte att det kunde spela sån stor roll.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |