Vibrationer cbr650f???

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Någon som har provkört modellen och upplevt märkbara vibrationer?

Står en del på nätet om det så undrar om det är mkt värre motorvibrationer än på övriga hojar?
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Bara provkört, så erfarenheten är begränsad. Kan däremot inte påstå att jag upplevde några störande vibrationer överhuvudtaget. Men det är ju självklart högst subjektivt.

Trevlig hoj i övrigt också, klart underskattad. Enda anmärkningen är att Honda borde behållit den högre toppeffekten från dess yngre syskon.
 

Polkish

Nybörjare
Gick med
16 Nov 2017
Ort
Järvsö
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Inte just en CBR650f, men körskolan hade en cb650f.
Vet inte hur mycket som skiljer dem åt men upplevde obekväma(svåra att beskriva) vibrationer som man främst kände av i handlederna, det kan såklart också vart just den hojen och inte modellen överlag.
Deras CB500f var betydligt bekvämare.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Tack för svar. Dom flesta hojar har ju någon typ av vibrationer vid vissa varvtal men det finns lite oroväckande många kommentarer på nätet där folk upplever att 650n vibrerar mkt. Majoriteten av dom som kommenterat har ju dock bytt upp sig från 125cc och 300cc hojar så det säger inte mig så mkt. Har själv ägt Fireblade -98, -05 och -08, Fz1 -07 och -08, Cbr600f -93, Gixxer 1000 -09 och har inte upplevt att någon av dom vibrerat irriterande mkt men 650n kanske är värre? ????
 

BurraL

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2018
Ort
Linköping
Hoj
15- Yamaha MT-07
Även jag körde CB650F på körskolan, minns inte att det var några speciella vibrationer att tala om men å andra sidan var jag väldigt grön då :)
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Vid provkörning märkte jag väldigt små högfrekventa vibrationer. Som sagt många hojar vibrerar på ett eller annat sätt. Dessa var som sagt snarare som en liten dremmel maskin.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top