Vibrationer i fotpinnar på 660 -04

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Var o handlade en 660 -04 med Akkra helsystem igår, hel go hoj :tummenupp, men vibrationerna i fotpinnarna är ju helt galet :näsblod
Kör i ett par SM-X 3or jag haft till radfyran förut och sätter jag fötterna på fotpinnarna med lite gas vibrerar det ända upp i hårbotten... :3freak
Vibrerar det mindre med crosskängor?
Ere något som e galet eller ska det vara så?
Hojen har gått 180 mil
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Sukka skrev:
Var o handlade en 660 -04 med Akkra helsystem igår, hel go hoj :tummenupp, men vibrationerna i fotpinnarna är ju helt galet :näsblod
Kör i ett par SM-X 3or jag haft till radfyran förut och sätter jag fötterna på fotpinnarna med lite gas vibrerar det ända upp i hårbotten... :3freak
Vibrerar det mindre med crosskängor?
Ere något som e galet eller ska det vara så?
Hojen har gått 180 mil
Knappast, du får vänja dig :D
Grattis till ett gött köp föressten:)

//Mats
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
När jag står vid ett rödljus med min hoj kan jag inte fokusera på sakerna runt omkring. Så mycket vibrerar det.

Vänj dej, eller skaffa radfyra igen.

//jaG
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har man crosskängor med en fet gummisulo mitt i "hålfoten" så försvinner en hel del vibrationer.
 

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
CBR1000RR -10
Zeb_Macahan skrev:
När jag står vid ett rödljus med min hoj kan jag inte fokusera på sakerna runt omkring. Så mycket vibrerar det.

Vänj dej, eller skaffa radfyra igen.

//jaG
:D Antar att hojen e som den ska då... :rolleyes: Vibrationerna kommer alltså normalt bara från fotpinnarna? När jag står still med hojen så är det inte så farligt med med lite varv i grejerna så blir det extremt, men bara i pinnarna, släpper man fötterna känns det nada.
Jaja, man lär väl vänja sig :brinnerup
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
japp du vänjer dig...först tro man att va faen har jag köpt :3freak sen känns de bara rejsit :yoparty
 

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
mark
Hoj
ktm 660smc 04
ozeo skrev:
japp du vänjer dig...först tro man att va faen har jag köpt :3freak sen känns de bara rejsit :yoparty
Ha ha precis va jag tänkte när man är van att
åka sporthoj, men nu tänker jag inte på det
för det är så jäkla kul att åka ,blev faktiskt
lite bättre när jag köpte mig ett par oxtar
supermoto stövlar :tummenupp
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Sukka skrev:
Var o handlade en 660 -04 med Akkra helsystem igår, hel go hoj :tummenupp, men vibrationerna i fotpinnarna är ju helt galet :näsblod
Kör i ett par SM-X 3or jag haft till radfyran förut och sätter jag fötterna på fotpinnarna med lite gas vibrerar det ända upp i hårbotten... :3freak
Vibrerar det mindre med crosskängor?
Ere något som e galet eller ska det vara så?
Hojen har gått 180 mil

Var oxå o hämtade en -04 med Akra helsystem i torsdags natt... Aaaahhh.... Min häck ömmar , träningsvärk i kickbenet o ett belåtet flin på läpparna efter denna helgen..

Ang det där med vibrationer... Jag har haft förmånen att få äga en Husqvarna 430 anno 1984 ! DÄR snackar vi vibrationer !!! :kocko ... I farter över 70 km/h suddas hela synfältet ut till en gröt , händer o fötter domnar efter 20 min körning o laddar du inte fullt på kicken , så har du en luftfärd att vänta.

Ktm:en är ju underbar !! Klarade 6 mil transport idag o det enda som domnade var 2 fingrar !!!.... :tuttar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top