Pr0bz skrev:Tycker min hoj vibrerar på ganska bra, är det så på alla 125 race, eller ska ja fundera på att byta ut något? Kanske Kopplingsfjädrarna och ramlager? (Ska endå bytas) Eller kan det vara något annat?
Pr0bz skrev:Tycker min hoj vibrerar på ganska bra, är det så på alla 125 race, eller ska ja fundera på att byta ut något? Kanske Kopplingsfjädrarna och ramlager? (Ska endå bytas) Eller kan det vara något annat?
RS "Alex" skrev:mer eller mindre vibrerar dom kanske att en 125a skakar lite mer än en rad 4a
kopplingsfjädrarna får du inte bort skakningar kan jag nog redan nu säga
ram lager raslar det väll mer vid ett visst varvtal om det var så att det rasla upp till tex 5000 sen slutar det, så tror jag man kände igen slut ramlager.
men man kan väll byta diverse lager och låta någon balansera motorn serigöst om man vill ha en snällare motor
han beskriver inte så bra. Svårt att gissa sig fram. Kanske att han har för grovmönstrade däck.DJM skrev:nej, när ramlagerna är slut så viberar hojjen lite mer.
Dina ramlager kan vara slut, jag skulle fixa ett växellådsproblem på min nsr -89 och vevaxeln glappade säker flera millimeter.. både upp och ner. den vibrerade inte så jätte mycket men nu när jag bytt viberar den ingenting.
Säker så balansaxeln står rätt? en kugg fel på den och hela hojjen viberar. Fast de känner du för det är onormala vibrationer.
Ljunghusen skrev:En encylindrig motor vibrerar endel.. Fingrarna domnar inte?
Pr0bz skrev:Nej, det kittlas mestMen efter ett tag blir det bara jobbigt att hålla i styret
Det vibrerar med desto högre varvtal jag ligger på.
Av att bedömma så skulle jag gissa på dåliga motorfästen. Min polares NSR som led av samma kända problem hade högre och högre vibrationer kanske som högst vid 6-7k men de avtogg vid 9k igen och den kändes vibrationsfri typ vid 10kPr0bz skrev:Nej, det kittlas mestMen efter ett tag blir det bara jobbigt att hålla i styret
Det vibrerar med desto högre varvtal jag ligger på.
DJM skrev:nej, när ramlagerna är slut så viberar hojjen lite mer.
Dina ramlager kan vara slut, jag skulle fixa ett växellådsproblem på min nsr -89 och vevaxeln glappade säker flera millimeter.. både upp och ner. den vibrerade inte så jätte mycket men nu när jag bytt viberar den ingenting.
Säker så balansaxeln står rätt? en kugg fel på den och hela hojjen viberar. Fast de känner du för det är onormala vibrationer.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |