Vibrationsljud

JJL

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Jämtland
Hoj
CBR 600 F
Hej!

Har ett ljud som förmodligen är nå plastdetaljer som vibrerar vid visst varvtal på min CBR 600. Om jag håller i rutan/trycker ner lite så förvinner ljudet. Undrar bara om det är någon mening att försöka få bort ljudet eller om det är vanligt med sånt och onödigt att bry sig?

// JJL
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Alla hojar vibrerar mer vid vissa varvtal,min skakar lite i kylarskyddet runt 5000.

Helt normalt och inget att bry sig om så vida det inte är ovanligt mycket dvs så det knackar och slår i grejerna.

Kolla över gummibustnigar och infästningar(känn på dom med tex hyslnycklen) så inget har lossnat/gått sönder.

Annars tuta o kör bara.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Närå, inget att bry sig om :pannkyss

säg mig.. när du står på tomgång ~1200rpm (säger min manual till mig att de skall va, så ok.)
Då ser jag hur faen vibbar utan att föra oväsen.. sen vid 5krpm så väsnas den lite.

Men iaf, inget att oroa sig över..
 

JJL

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Jämtland
Hoj
CBR 600 F
Tack för svaren. Ska gå igenom det jag hittar och se till så att inget sitter löst. Om det nu skulle vara så att allt sitter och det fortfarande är vibrationsljud mellan några plastprylar finns det då något särskilt man kan använda mellan prylarna som dämpning?

// JJL
 

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Ort
Down under
Hoj
KawaHonda
Vet i.o.f. inte vilken årsmodell du har, men på min var det de två svarta plastbitarna, som döljer skruvarna för kåpglaset(vä och hö sida invändigt, över instrumenten), som lät. Lade en sträng med silikon på dem och skruvade ihop så tystnade det.

Annars fungerar ju alltid öronproppar bra. :tummenupp
 

JJL

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Jämtland
Hoj
CBR 600 F
Ronin skrev:
Vet i.o.f. inte vilken årsmodell du har, men på min var det de två svarta plastbitarna, som döljer skruvarna för kåpglaset(vä och hö sida invändigt, över instrumenten), som lät. Lade en sträng med silikon på dem och skruvade ihop så tystnade det.

Annars fungerar ju alltid öronproppar bra. :tummenupp

Det var exakt samma som lät på min

// JJL
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top