VibraTone - Elektroniska pulser för träning.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Vi blir mobbade av TVShop reklam dagligen och en av sakerna som jag alltid fnyst åt är de här plattorna/banden som avger stötar för muskelihopdragning.

Men nu har jag börjat fundera, finns det någon sanning i det öht? Ok att de har hyrt in en kille med Arnold-kropp som sitter där och rycker, men kan man bygga muskler öht med bara ihopdragningar utan motstånd?

Enlighten me.

- P -

Det går ju, men tvivlar på att det är så nyttigt för alla synapser och nerver som styr av elimpulser i vanliga fall om man tänker långsiktigt. Det är ju smo att du kör för mycket ström i vanliga ledningar alldeles för ofta i förhållande till vad de är gjorda för. Skulle vilja jämföra det med att stoppa en bil från en 12V bilbana i en 24V bana, går fort som FAN i ca 15 min men se är det kört :tummenupp

Jag fick sjukgymnastik efter min knäoperation för ett par år sen. Där fäste sjukgymnasten "elektroder" på min lårmuskel för att muskeln skulle stimuleras och "hitta tillbaka". Man kunde höja och sänka styrkan och jag tror inte att vi gick upp på max nån gång, men när jag var på det högsta så pumpade muskeln rätt så bra. Kändes lite konstigt efteråt och dagen efter hade jag träningsvärk. Det som kanske ska sägas är att min lårmuskel var otroligt klen då. Jag tror inte det är någon träningsform som gör att du ser ut som dom i reklamen. Tror inte heller det gör något mot en ölmage eller sladdriga lår. Det är nog lite för lätt träning för det. Då är det nog bättre att ge sig ut på en långpromenad.

3090593 Jag fick sjukgymnastik efter min knäoperation för ett par år sen. Där fäste sjukgymnasten "elektroder" på min lårmuskel för att muskeln skulle stimuleras...

Det där köper jag, men det är är ju mera att få muskeln att vara aktiv istället för att vara helt passiv.

I reklamen så är det exakts om du säger, att "lovehandles" och hängbuk magiskt försvinner om man använder de där, och de säger även att om man använder dem OCH gymmar så har det gett upp till 3ggr bättre effekt. Whats up with that?

Antar att det finns nån sanning i det hela, för tokljuga för konsumenter "får" man väl inte göra vad jag vet?

Det där köper jag, men det är är ju mera att få muskeln att vara aktiv istället för att vara helt passiv.

I reklamen så är det exakts om du säger, att "lovehandles" och hängbuk magiskt försvinner om man använder de där, och de säger även att om man använder dem OCH gymmar så har det gett upp till 3ggr bättre effekt. Whats up with that?

Antar att det finns nån sanning i det hela, för tokljuga för konsumenter "får" man väl inte göra vad jag vet?

Några lovehandles/fett førsvinner då av denna prylen. Man kan aldrig punktførbrænna fett, och særskilt energikrævande ær den inte

Bullshit, men visst... Det funkar sækert att få igång musklerna lite

om tanken är att förlora fett så vet jag en metod som fungerar bättre :tummenupp hyperventilera för att öka hjärtrytmen, antar att det är ungefär lika behagligt och ger ungefär lika stor effekt :hihi

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick