Vibrerande bromsar fram zx6r-95

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Tjena!
Jag blir fan tokig:huvet På minhoj så vibrerar det en hel del fram när man bromsar med frambromsen i farter runt 50-60 och neråt. Över det vid ex100 går det bra, men vid 50 kommer det. Har kollat/riktat skivorna fram, båda ligger under 10dels mm, bytt hjullager, kollat axeln (den är rak samt att jag svetsade på lite samt svarvade ner axeln så att den garanterat är som den ska mot lagren, inget glapp!!!)
Så vad ska jag göra?? Har inga konstigheter annars i hojen, nya däck (naturligtvis balanserat)
Kom med förslag!!! Börjar vara grymt less på det här nu... Kan det ha att göra med oljemängd i gaffeln? Har inga läckage... Styrlagret?? Känner inte av något glapp....
Help me!

Solid snake

Guest
Flytande skivor? Kolla så att de verkligen rör sig överallt de ska kunna röra sig på annars kan man få det fenomenet att det börjar vibrera.

Fille_fz

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
Jag har exakt samma på problem på min zx6r -95.. Desto lägre hastighet desto mer vibrerar det. Högre farter känns inget men precis innan man stannar vibrerar det som fasen. Har bytt skivor, hjullager bytt olja i gaffeln.

Känns inte som det har med skivorna att göra när det känns mer i lägre hastigheter än i högre.

Kan det vara styrlager som är dåligt då?? Hur kollar man det? Kan man dra åt det?

MVH Filip

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...