Vicktig disskusson...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
valmers skrev:
Jag är besviken. Här möter man Mozzengeberger i depån, och karln har skjorts? Jag är besviken. Vart var depåkalsongerna?

Jag har inte ens shorts, jag har (till de kvinnliga fansens stora glädje) mina Ge-Kås kalsonger på mig.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
magnus_moss skrev:
Jag är den förste att gratulera till en lysande kvalprestation. Att i det läget sänka sitt persombästa med två sekunder är kanon! Bra Martin!
Vad det gäller vårt resultat i ERF:et så kan jag meddela att jag glömde mina ostmackor hemma!!!!!!!!! Detta innebar att jag blev nödgad att ta en dagens i cafeterian, och att få "riktig mat" i magen på rejsdag var ju inte bra, inte bra alls.... hade vi haft mina svettiga ostmackor hade det varit pallen!!
Dessutom noterade jag TVÅ (2) kylväskor (12 volts) runt edert depåarrangemang... Vilket trams!!!! Mat förvaras på golvet i bussen, mjölk skall komma i klumpar och mat finns i tuber och läggs på bröd!!
Kylväskor....Fjolligt!!
Fjollmat = Fjollfart

Notera att den ena väskan ENDAST innehöll maltdryck (vi trodde att vi skulle tillbringa fyra timmar på läktaren).

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
jorpes skrev:
Måste berätta om en incident som hände en helt vanlig dag (lördag kväll) på sveriges vägar (från Karsloga mot Göteborg). Mossberg o jag cruisar i den lilla Polon. På riksväg 205 ett par mil söder om Mariestad glider en stor blå Tansit upp jämsides o bombarderar oss med Dallas Sallad o kanelbullar!!! Det flyger rikochetter av dallas-salladen runt hela bilen o mandelmassa sprids som napalm över vindrutan. Vi släcker snabbt med motståndsmedel (spolarvätska). Mossberg o jag funderar. VEM ATTAKERAR OSS MITT PÅ MOTORVÄGEN??? Vi kliar oss i huvudet o funderar. Neiej, vi kan inte begripa. Ledsna över att oskyldigt blivit attakerade åker vi hem utan att ge igen... Kunde inte somna, undrade hela natten vilka "busar detta var"...

-jorpes

Vi kom makligt lunkandes på motorvägen, som vanligt mycket uppmärksamma på våra medtrafikanter och deras beteende. Rätt vad det är så kommer vi ikapp ett suspekt litet fordon som svajar fram och tillbaka över vägen, helt i strid med gällande vägtrafikförordning. Dessutom förefaller det vara lastat till bristningsgränsen med allehanda bråte. Vi blir givetvis mycket konfunderade och bestämmer oss för att kontakta den lokala polismyndigheten för att be dem kontrollera förarnas nykterhet, fordonets skick och förarnas kapacitet att framföra fordonet. Vi kör försiktigt om och vill samtidigt få en titt på vilka huliganer detta kan vara, så rutan vevas ner för att få fri sikt. Då inträffar det olyckliga: några chips blåser ut av fartvinden (vårt fordon framfördes i 89.6 km/h) som fladdrar förbi huliganernas vindruta. Nåja, ingen skada skedd, vi hade ju mer chips.

En stund senare blir vi (trot om ni vill) omkörda av sagda fordon, och blir dessutom utsatta för ett flagrant brott inte bara mot trafikreglerna utan även mot sunt förnuft, god moral och allmänt hyfs! En odefinierbar substans slungas mot den fina Transiten i sådan mängder att vi får slagsida åt babord och får under återstoden av resan hela tiden motstyra för att hålla oss kvar på vägen. Huliganer.
Ett tydligt signalemente bifogades polisanmälan.

Eder Hugo aka DOT4

_

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
DOT4 skrev:
En stund senare blir vi (trot om ni vill) omkörda av sagda fordon, och blir dessutom utsatta för ett flagrant brott inte bara mot trafikreglerna utan även mot sunt förnuft, god moral och allmänt hyfs! En odefinierbar substans slungas mot den fina Transiten i sådan
_

Detta var, enlig men mening, ett sannerligt ohyfsatt sätt att beskriva en hederlig trafikants framfart. Att med en sådan arogans yppa felaktigheter och medvetet framtvinga en icke sanningsenlig bild av förloppet är illegalt.

Denna Transit, som enligt tidigare beskrivning attackerat oss, framförde sitt fordon på ett mycket klandervärt sätt. Vi var ju tvugna att köra om för att inte riskera våra liv. Av en händelse hade Mossbergs kaffebröd "slinkit" ner i kaffekoppen. Just i omkörningsögonblicket försöker den oidentifierade Transiten preja oss. Mossberg regerar blixsnabbt o räddar våra liv genom en mirakulös manöver. I detta ögonblick råkar en "skvätt kaffe" spillas ut genom vindrutan. Vi var därefter tvugna att framföra fordonet på ett betryggande avstånd till bakomvarande trafikhuliganer.

/Den rättmätige trafikanten

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
zhapod skrev:
hur i helvete får man ut kaffet genom vindrutan? :va

Upplyftande att se att personer ej direkt inblandade i dramat kan se genom de dimridåer torvbajkers så lömskt försöker sprida kring sitt asociala handlande.

Du behöver inte vara rädd Zhapod, länsman har deras adress.

:tuttar

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
hhahahah.. jag har alltid med mig nån öppnad chipspåse när ja är på genomresa i närheten av gbg.. det kan inte va så att ni såg mig köra förbi, i lite över 90 och frenetiskt och med vilje kasta en jävla massa chips på er bil? bara för att den är grön o svart betyder de inte att ni får missta er och tro att min hoj är en stor o ful fyrhjuling!!!! :kocko

:rofl :fyllisar :hihi :fatta! :Bugar

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
valmers skrev:
På bilden ja, men inte i depån igår.

Ledsen om du blev besviken men vi som är i underhållningsbranchen har lärt oss att man måste hushålla på godbitarna. Förmycket av det goda är inte bra!!!
Dessutom hade jag ju ett rejs att sköta och tävlingsledningen tillät inte att jag genomförde det i Ge-Kå kallingar :(

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
magnus_moss skrev:
... Dessutom noterade jag TVÅ (2) kylväskor (12 volts) runt edert depåarrangemang... Vilket trams!!!! Mat förvaras på golvet i bussen, mjölk skall komma i klumpar och mat finns i tuber och läggs på bröd!!
Kylväskor....Fjolligt!!
Fjollmat = Fjollfart

Hrmm...

För en liten stund sedan hälsade jag på hos prof. Mozzberck, och döm om min förvåning när jag skådar in i den vidöppna aktern på hans racelastade 945:a,
******* DÄR LIGGER EN 12V KYLBOX!!! ******* :smasha

Replik anbefalles!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
DOT4 skrev:
Hrmm...

För en liten stund sedan hälsade jag på hos prof. Mozzberck, och döm om min förvåning när jag skådar in i den vidöppna aktern på hans racelastade 945:a,

Replik anbefalles!
Ach mein smutz, nu får vi snart se en fetare Profezzor :D

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
DOT4 skrev:
Hrmm...

Replik anbefalles!

Där kyler man sitt vatten... som man dricker efter MAN GJORT EN LÅG 12:a PÅ ÅSEN!!!! :banana :banana :banana
Smörgåsarna får ligga bredvid

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
magnus_moss skrev:
Där kyler man sitt vatten... som man dricker efter MAN GJORT EN LÅG 12:a PÅ ÅSEN!!!! :banana :banana :banana
Smörgåsarna får ligga bredvid

Nu har jag förstått hur du laddar upp för de för en något ålderstigen lärare orimligt låga varvtiderna, DU ÄTER INTE ENS SVETTIGA OSTMACKOR LÄNGRE!

Häromdagen skulle jag hämta en bensindunk i Der Blaue LastKraftWagen, när denna syn uppenbarade sig inför mina uppspärrade ögon: FYRA (4) lådor med chokladskumtopparmedkokospå!

...

Bifogat

• Bild (2).jpg
    Bild (2).jpg
    19.1 KB · Visningar: 50
  • Bild.jpg
    Bild.jpg
    18.1 KB · Visningar: 47

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DOT4 skrev:
Nu har jag förstått hur du laddar upp för de för en något ålderstigen lärare orimligt låga varvtiderna, DU ÄTER INTE ENS SVETTIGA OSTMACKOR LÄNGRE!

Häromdagen skulle jag hämta en bensindunk i Der Blaue LastKraftWagen, när denna syn uppenbarade sig inför mina uppspärrade ögon: FYRA (4) lådor med chokladskumtopparmedkokospå!

...
Detta är hospitallity snacks åt alla B-förare som kör snabbare än Mozzbergh, Talpai fick en Kåckozbåll på Knudan.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
GSXR1100R skrev:
Detta är hospitallity snacks åt alla B-förare som kör snabbare än Mozzbergh, Talpai fick en Kåckozbåll på Knudan.

Wot? Åt han dem inte själv? Siktar Der Profezzor på nedklassning till -05?

:confused:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DOT4 skrev:
Wot? Åt han dem inte själv? Siktar Der Profezzor på nedklassning till -05?

:confused:
Gekås kallingar och Kåckozzbållar är Mozzberghs hemliga vapen, en charmoffensiv som vaggar in oss i ett bedrägligt lugn, visst är han en clown i depån men utan förvarning så exploderar han och kör ifrån oss, lita aldrig på en skollärare :4skrika

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Charm- Något som vissa har....

Du har helt rätt Micke! Coccozzbollzena ÄR ett led i charmoffensiven inför 2005. Under året har jag nu kommit så långt att besiktningsboyzena knappt tittar på hojen samt... å håll i er nu... transponderbrudarna kommer TILL mig med transpondern!!!
Under nästa år ska jag jobba med startpersonalen som jag ska få att titta bort två sekunder innan starten går. Det borde kunna ge en topp-fem position in i första krök... UTAN tidstillägg! :tummenupp

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
magnus_moss skrev:
Du har helt rätt Micke! Coccozzbollzena ÄR ett led i charmoffensiven inför 2005. Under året har jag nu kommit så långt att besiktningsboyzena knappt tittar på hojen samt... å håll i er nu... transponderbrudarna kommer TILL mig med transpondern!!!
Under nästa år ska jag jobba med startpersonalen som jag ska få att titta bort två sekunder innan starten går. Det borde kunna ge en topp-fem position in i första krök... UTAN tidstillägg! :tummenupp
Ja att du får transpondern till tältet är imponerande. Vill du starta före alla andra så är det bara å åk på Knudan. Men varför får inte dina depågrannar se Coccozzarna? Du skaffar dig elaka konkurrenter till 2005 nu.... :mad:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Gulsnabbtrajja skrev:
Ja att du får transpondern till tältet är imponerande. Vill du starta före alla andra så är det bara å åk på Knudan. Men varför får inte dina depågrannar se Coccozzarna? Du skaffar dig elaka konkurrenter till 2005 nu.... :mad:

Faktiskt fick dom det!! smaka coccozzarr alltså. Du måste ha varit och mekat med din takfläkt eller pratat med tjuvstartsdomarna eller något, vad vet jag. Du missade tydligen utdelningen... Synd för dig...

Men dig kör jag ju ifrån i alla fall... :tungan

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
DOT4 skrev:
Kanske dags att bunkra Dallas-sallad?

Kul med lite nonsensdiskussioner, men allvarligt talat - är du inte hungrig fyra gånger om dagen och bara måste äta stor frukost, stor lunch och en stor middag tränar du för lite, dvs rent fysiskt. Snabba kolhydrater som Snickers funkar som mellanmål, men som mat... well... vill du ha ork och kunna koncentrera dig när du tävlar duger inget annat än morsans köttbullar, potatis, fet sås och rårivna morötter. Du vet att din kropp funkar bra när du skiter två stora lass om dagen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln