Vid Vilka Varv Växlar Ni?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Har inte riktig koll på det, testar väl snart och skriver igen, men på 5:an och maxvarv ca 110. I 100 på 6:an 5.5-6000 tror jag.
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Tillräckligt
 
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Man växlar när man känner att det är dags.. oftast precis vid rödmarkeringen 10-12k varv


Titta på vägen o inte på instrumenten! :fakta
 

cool2000

hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Lund/Lilla Harrie
Hoj
Önskar mig något nytt...
Oftast växlarna jag förbi rött på 11.000 varv något... Men inte just nu :( Håller på att köra in en ny kolv...

Men innan gick den iaf i 50 på första och 150 på sexan mer vet jag inte...
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Hammet skrev:
lite skillnad på dt utan ypvs och dt med ypvs, närmare bestämt 8hk :fakta
8 pållars skillnad? Vad har DT med/utan YPVS då, för av någon anledning vet jag inte om en med YPVS har 29-30 Hk, den jag körde hade 21 eller 22 Hk enligt pappren... Något stämmer inte riktigt tror jag... Att det är skillnad på med och utan Yamaha Power Valve System vet jag, jag har tyvärr dock inte haft tillfälle att testa en DT med. Men däremot har jag kört min Yamaha Y2 125 Enduro med YPVS, och den går fint... :D Ska dock bytas bort så fort killen som ska ha den kan komma hit och hämta den, eventuellt nästa helg.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Växlar när den inte drar mer brukar ligga runt rött..
men låga varv i stan.. :tummenupp
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
dtlc ypvs ger 23hk och gamla 15 el. 16hk så det kanske är 6-7hk
DT125r ger 27hk ostrypt
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Hammet skrev:
dtlc ypvs ger 23hk och gamla 15 el. 16hk så det kanske är 6-7hk
DT125r ger 27hk ostrypt
Njae...DT125MX har runt 15hk, och DT125LC ypvs har 22hk. Den utan ypvs har 16.2hk. DTR:en har 23hk.

(RD125LC utan ypvs har 21.1hk)
 
Last edited:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Nisse Järnet skrev:
Japp :) Skulle va kul att rejsa mot en CRM bara för skoj skull och se hur de går :)

Har du vägarna förbi västkusten, så kan vi ta ett race! :tummenupp
 

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
Nisse Järnet skrev:
DT:n varvar inte över 8-8.5 om man inte pressar den. Då kan man komma upp i MAX 9-9.5 om man kör på 4:an tex och fullt. Men det känar man ju inget på så det gör man ju inte :) Men vid 8 växlar jag iaf kanske något över om man rejsar och en bit under om man fiskör.

pilla lite på ypvs:en det gjorde jag istället för att ställa in den kant i kant så ställde jag den kant i kant och sen så drog jag lite på 2:ans vajjer samtidigt som jag lättade på ettan dåra.

innan så gick den knapp över 8 tusen nu drar den på hela vägen upp till 9,5 där dör den då ganska tvärt :( men den varvar mycket mer nu sen jag skruvade på ypvs:en. du kan ju testa och dra några varv på tvåan mer och kolla vad som händer. ifall det blir likadant som på min.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
steff skrev:
pilla lite på ypvs:en det gjorde jag istället för att ställa in den kant i kant så ställde jag den kant i kant och sen så drog jag lite på 2:ans vajjer samtidigt som jag lättade på ettan dåra.

innan så gick den knapp över 8 tusen nu drar den på hela vägen upp till 9,5 där dör den då ganska tvärt :( men den varvar mycket mer nu sen jag skruvade på ypvs:en. du kan ju testa och dra några varv på tvåan mer och kolla vad som händer. ifall det blir likadant som på min.
Min är optimalt inställd :) De e ju bara bra att man slipper varva så jävligt :)
 

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
Nisse Järnet skrev:
Min är optimalt inställd :) De e ju bara bra att man slipper varva så jävligt :)

det blev ju bättre drag i min nu när den kan dra på höga varv iaf... när du säger optimalt inställd har du den kant i kant då? för min gick skit så..
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
gammal tråd men nu när hast mätaren funkar så kan jag skriva till lite!!

1an 50
2an 80
3an 115
4an 135
5an 145
6an 163

Det är vad det står på hastighetsmätaren..

Med att mäta med en kallibrerad mätare så
fick vi fram at den går i 150 Ärliga km/h
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jonne_boy skrev:
gammal tråd men nu när hast mätaren funkar så kan jag skriva till lite!!

1an 50
2an 80
3an 115
4an 135
5an 145
6an 163

Det är vad det står på hastighetsmätaren..

Med att mäta med en kallibrerad mätare så
fick vi fram at den går i 150 Ärliga km/h
De e ju chysst ju! :tummenupp
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Min NSR gjorde 152 enligt min psykeldator :fakta, den hade säkert gått fortare om rakan hade varit lite längre.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top