Nisse Järnet
pschyy =D
Har inte riktig koll på det, testar väl snart och skriver igen, men på 5:an och maxvarv ca 110. I 100 på 6:an 5.5-6000 tror jag.
8 pållars skillnad? Vad har DT med/utan YPVS då, för av någon anledning vet jag inte om en med YPVS har 29-30 Hk, den jag körde hade 21 eller 22 Hk enligt pappren... Något stämmer inte riktigt tror jag... Att det är skillnad på med och utan Yamaha Power Valve System vet jag, jag har tyvärr dock inte haft tillfälle att testa en DT med. Men däremot har jag kört min Yamaha Y2 125 Enduro med YPVS, och den går fint... Ska dock bytas bort så fort killen som ska ha den kan komma hit och hämta den, eventuellt nästa helg.Hammet skrev:lite skillnad på dt utan ypvs och dt med ypvs, närmare bestämt 8hk
Njae...DT125MX har runt 15hk, och DT125LC ypvs har 22hk. Den utan ypvs har 16.2hk. DTR:en har 23hk.Hammet skrev:dtlc ypvs ger 23hk och gamla 15 el. 16hk så det kanske är 6-7hk
DT125r ger 27hk ostrypt
Japp Skulle va kul att rejsa mot en CRM bara för skoj skull och se hur de gårHammet skrev:jaaaa....tänkte fel på DTRen tror det är crm som ger 27
Nisse Järnet skrev:Japp Skulle va kul att rejsa mot en CRM bara för skoj skull och se hur de går
Har jag troligtvis inte, men om såPoffer skrev:Har du vägarna förbi västkusten, så kan vi ta ett race!
Nisse Järnet skrev:DT:n varvar inte över 8-8.5 om man inte pressar den. Då kan man komma upp i MAX 9-9.5 om man kör på 4:an tex och fullt. Men det känar man ju inget på så det gör man ju inte Men vid 8 växlar jag iaf kanske något över om man rejsar och en bit under om man fiskör.
Min är optimalt inställd De e ju bara bra att man slipper varva så jävligtsteff skrev:pilla lite på ypvs:en det gjorde jag istället för att ställa in den kant i kant så ställde jag den kant i kant och sen så drog jag lite på 2:ans vajjer samtidigt som jag lättade på ettan dåra.
innan så gick den knapp över 8 tusen nu drar den på hela vägen upp till 9,5 där dör den då ganska tvärt men den varvar mycket mer nu sen jag skruvade på ypvs:en. du kan ju testa och dra några varv på tvåan mer och kolla vad som händer. ifall det blir likadant som på min.
Nisse Järnet skrev:Min är optimalt inställd De e ju bara bra att man slipper varva så jävligt
Säg åt din polare att dra ner på pillerintaget...Mr.Dna skrev:Enligt en kompis så ska man inte överskrida typ 7000 varv
De e ju chysst ju!Jonne_boy skrev:gammal tråd men nu när hast mätaren funkar så kan jag skriva till lite!!
1an 50
2an 80
3an 115
4an 135
5an 145
6an 163
Det är vad det står på hastighetsmätaren..
Med att mäta med en kallibrerad mätare så
fick vi fram at den går i 150 Ärliga km/h
Nisse Järnet skrev:De e ju chysst ju!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |