Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag är inte den ende av oss i detta meningsutbyte ser jag ?Jag förstår att du inte fattar...
Jag är inte den ende av oss i detta meningsutbyte ser jag ?Jag förstår att du inte fattar...
Det kanske blir enklare att förstå om man skriver det på en mer nationell nivå - "Yamahacenter Luleå".Den gick över huvudet på alla som inte kan Norrbottens-lingo…
Du är medveten om att Nicola Tesla inte har något med bilen Tesla eller dess autopilot att göra?Lite mer om Nicola Tesla...några av hans ca 800 registrerade patenterade uppfinningar...
Och ansvaret är något företagen med hjälp av ekonomiska och juridiska resurser tänker undvika.......
Det stora problemet är när ett företag släpper programvara fri att använda med denna typ av flagranta risker. Trots alla disclaimers och trots att vi pratar level 2 är det inte orimligt att företaget får bära ansvaret för de olyckor som drabbar tredje man - inte föraren. Nu avaktiverar man dessutom radarn från de tidigare levererade bilarna och förlitar sig enbart på kameror.
Andra stora aktörer förlitar sig på flera datakällor och nyttjar säkerligen AI för att utvärdera händelser. Men viktigast av allt - de gör inte oprövad teknik tillgänglig för kunderna att använda precis som de vill och därmed utsätta medtrafikanter för avsevärt ökade risker.
Gör om, gör rätt! Mina 2p
Mycket troligt. Eller ta osannolikt bra betalt för tjänsten, med hänvisning till utvecklingskostnader, risk och premier. Jag har inte full koll på de juridiska villkoren kring Mercedes system i Tyskland, godkänt för lägre hastigheter längs Autobahn men killgissar att det är ett level 3. Tillverkaransvar blir väl aktuellt vid level 4-5, i vart fall om hastigheten överskrider 30 km/h?Och ansvaret är något företagen med hjälp av ekonomiska och juridiska resurser tänker undvika.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|