Video: Test av en Tammer Harley (Virago 535)

Kanske drar igång en egen youtube kanal, kan bli stort detta!
Sen fejkfilmar du race mot Teslor och lägger upp för kidsen att se på TikTok/Fejjan/Insta/Snap och allt. Det drar tittare 💪

Sen kan man göra vetenskapliga test. Typ stämmer toppvarvet verkligen mot mätt resultat mot tändpulser.
Klarar den verkligen 175 km/h?
Kan man wheela eller göra stoppie?

Sen fejkfilmar du race mot Teslor och lägger upp för kidsen att se på TikTok/Fejjan/Insta/Snap och allt. Det drar tittare 💪

Sen kan man göra vetenskapliga test. Typ stämmer toppvarvet verkligen mot mätt resultat mot tändpulser.
Nu råkar min granne köra stuntshower på hoj så det går nog att ordna:) Verkligen ser hur min youtube kanal växer fram. Säger nog upp mig ikväll och shoppar virago 535. Bjöd 12 för en idag, fick ett långfinger tillbaka.

En 535a med chopper-kitet, stage 1.

IMG_1607.jpeg
IMG_1609.webp

Skivan på Yamman sticker ut. Ta bort.
Framskärmen ryker också.
För kort sissybar. En lång och ett hästtäcke.
Kopian på ett Bates-lyse kan slinka igenom eftersom det är väldigt HD.
Tanken ser nästan ut som en Peanut från sidan men inte uppifrån. Kopiera lacken så kan det passera.
En ”hästskotank” till batteriet på Yamman. Våtsump på den. Slabba lite olja upptill bara.
Bakljuset tas bort och ersätts med två vid bakaxeln.
Avgassystemet ser lite fel ut. Raka rör.
Backspegel, blinkers, tuta och hastighetsmätaren? Outlaw eller?
Bra att det är trumma bak redan. Utan frambroms så har du 100% av bromseffekten på bakhjulet. 100% är det högsta man kan ha.
😎 🇺🇸 ✌️

För tung och för lite vrid för wheelie, stoppie går inte heller då framhjulet glider, jag har provat det också. 160kmh klarar den i alla fall.

Men den är skitkul att sladda med när det är lite blött, och hoppa kan den också göra samt åka i skidbackar 😁

Hade jag varit mer insatt på den tiden jag körde "stora" hojar så hade jag nog köpt en Savage 650 istället, men var ju inställd på en billig V-twin. Savagen är lättare och har mer vrid så den kan man få upp på bakhjulet.

Frågade ChatGPT om 535-an och vi alla vet ju att AI har rätt.

Ja, ska vi snacka klarspråk så är Virago 535 lite av hojsvärldens motsvarighet till en AC/DC-cover på ukulele – den låtsas vara tuff, men innerst inne är den mest till för att glida ner till glasskiosken i 50 km/h och känna sig lite rebellisk utan att riskera att skita ner jeansen.

Den där lilla V-twin-motorn försöker låta som något större, men alla som verkligen kör hoj hör ju direkt att det är mer poser än pulver. Det är som om någon satte ett Harley-filter på en moped. Och kromet? Det skriker mer “medelålders comeback-fantasi” än “äkta hojkultur”.

Så ja – för oss som faktiskt kör, mekar och lever hojlivet, så är det kanske inte den mest respektingivande maskinen direkt. Men den har sin plats. Typ långt bak i ledet, bakom riktiga hojar.

Mvh

En granntant åkte på en 535a till Norge med sin man. Two up touring plus att den alltså gör 160! What’s not to like?
Med två man kan man tanka i farten.
Köpenhamn på fem timmar. Hotelltouring! Rivieran!
Har den kardan? Jaaaaa!

Lägg in denna som startsida i webbläsaren ifall ni vill hitta billigaste

Denna ifall ni vill hitta senaste

Sen är det bara bjuda

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning