Videokamera på hoj, Den BÄSTA?

rvacchi

RickTM
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
zx-6r + ett par till
Finns här någon som har erfarenhet av videokameror? Ska sitta på min zx6r i sommar men vilken har bäst bild och ljud?

Och vilken kamera kan man använda så man har extern lins både på hjälm och svingen?

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Har ingen kunskap i ämnet. Men av vad man ser på youtube så tycker jag det blir mycket finare filmer med hjälmkamerorna.

rvacchi

RickTM
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
zx-6r + ett par till
Tack för det, men har någon en kamerasom används idag som har både bra bild OCH ljudkvalite?
Några filmer i kan bjuda på kanske så man kan se och höra?

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
I dagsläget skulle jag köpa valfri kamera med 3CCD sensor. Klart mycket bättre bild är den vanliga CCD kamerorna. Sen ska du ta en som har analog ingång så att du kan koppla in hjälmkamera om du vill det! :tummenupp

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Plötsligt vaknar jag ur min vinterdvala och känner mig manad att svara på en tråd.

Att hitta en videokamera med rätt ingångar för en hjälmkamera är inte det enklaste...
Den billigaste idag med ingångar är Canons Canon HV-10 vilket är en dvd-videokamera vilket inte lämpar sig på en hoj...

Om ett par dagar kommer Sportscam.se presentera lite nyheter som kommer bli perfekt för vårat ändamål! :tummenupp

/Jocke

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Plötsligt vaknar jag ur min vinterdvala och känner mig manad att svara på en tråd.

Att hitta en videokamera med rätt ingångar för en hjälmkamera är inte det enklaste...
Den billigaste idag med ingångar är Canons Canon HV-10 vilket är en dvd-videokamera vilket inte lämpar sig på en hoj...

Om ett par dagar kommer Sportscam.se presentera lite nyheter som kommer bli perfekt för vårat ändamål! :tummenupp

/Jocke

Passar på med en fråga.

Har du någon erfarenhet av Hv-20?
Kan den vara bra att ha en hjälmkamera till.

Mvh johan

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Passar på med en fråga.

Har du någon erfarenhet av Hv-20?
Kan den vara bra att ha en hjälmkamera till.

Mvh johan

Ledsen men jag har ingen erfarenhet själv.
Jag lutar mer och mer åt mediainspelare med minneskort så att man slipper band/skivor/hd...
Jag kan PM:a dig inom ett pad dagar när jag har allt klart så ska jag visa dig vad jag menar! :yoparty

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Borde det inte funka att göra så här då?

Man köper en:
http://www.aiptek.com/Merchant2/mer...t_Code=R-AHDB&Category_Code=DC1&Store_Code=AS
Den verkar ju billig och spelar in i hyffsad kvalitet (max 720 x 480 (D1) via AV/IN). Sen har den ju AV ingång som dom flesta vanliga videokameror saknar.

Till det hela köper man en 480/550/580 hjälmkamera.

Borde ju funka eller är jag ute och cyklar nu ?
Vad mer behöver man ?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det var riktigt bra kvalitet!

Dum fråga men behöver man nån videokamera som spelar in eller räcker det med enheten man köper?

Det är allt i ett! Mic mitt på sladden. Dessutom har du trådlös av och på-knapp. Komplett paket med allting man behöver. Man behöver bara göra ett fäste på hojjen för den (eller hjälmen, jag använder plast-kardborre)

Köp till fyra 2700mha uppladdningsbara batterier och ett minneskort på 2gb, då kan du filma 1,5h på minneskortet och batterierna håller i 4-5 timmar. Köp en minneskortsläsare så äre skitlätt att ta in filmerna på datorn, bara stoppa i kortet och kopiera över filerna (varje gång man startar/avslutar så skapas en AVI-fil i DIVX, precis som den du tankade på länken)

Praktiskt. (punkt)

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Det är allt i ett! Mic mitt på sladden. Dessutom har du trådlös av och på-knapp. Komplett paket med allting man behöver. Man behöver bara göra ett fäste på hojjen för den (eller hjälmen, jag använder plast-kardborre)

Köp till fyra 2700mha uppladdningsbara batterier och ett minneskort på 2gb, då kan du filma 1,5h på minneskortet och batterierna håller i 4-5 timmar. Köp en minneskortsläsare så äre skitlätt att ta in filmerna på datorn, bara stoppa i kortet och kopiera över filerna (varje gång man startar/avslutar så skapas en AVI-fil i DIVX, precis som den du tankade på länken)

Praktiskt. (punkt)
Går det att ansluta extern elförsörjning från mc-batteriet? Isf hade det varit kanon!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Går det att ansluta extern elförsörjning från mc-batteriet? Isf hade det varit kanon!

Om man verkligen vill så går det väl, men varför?

Såg intressant ut men marknasdföringen på siten fick mig att vika mig dubbelt av garv. Mount on a gun. SWAT Operations. Och sen en film med en SWAT-styrka som stormar en byggnad. :rofl

Undrar om det e jänkare som säljer den där :)

Amerikanska militären har pungat ut en massa massa pengar för att få fram produkten. Den e stöt-tålig, damsäker och tål ett undervattensdjup på en meter.

Dom sätter den på kulsprutan för att gå igenom ett avslutat uppdrag.

Det är inget bullshit alltså, amerikanska militären använder den duktigt :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S