Viken turbo?

zx-7r

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Azerbaijan
Hoj
Ninja
Tjenare går nu i tankar att turbokonventera min Kawasaki ninja zx-7r 750.
Hojen har i nuläget 121 hästar och är i originalskick. Skulle vilja få upp den runt 200 hästar. Undrar då vilken turbo som man ska använda sig av?
 

Bifogat

  • DSCF0053.jpg
    DSCF0053.jpg
    249.6 KB · Visningar: 68
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Denna.
 

Bifogat

  • big_turbo.jpg
    big_turbo.jpg
    37.7 KB · Visningar: 120

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
Volvos Mitsubishi T04-13 till 16 borde funka bra. Finns ofta en hel del begagnat på blocket.
Hade tidigare en 04-18 på 1100 och var fullt tillräcklig för gata.

www.turbomeck.se har en del nya...

Är du bra att svetsa så fixar du grenrör själv. Köpte mitt av mc-xpress. Kostade en slant men det blev nog billigare i längden.

Good luck!
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hur skulle turbon som sitter i dom nya 1.4 TSI motorerna funka?:confused: Den är ju liten som ett ägg men för gata och få ett bra klipp med en gång känns det som att den borde vara ett tänkvärt alternativ? Och med tanke på att den sitter på en såpass liten motor med engång jämfört med en 9000 turbo då du redan har nästan 3ggr så stor volym på motorn....:tummenupp
 

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
Ja men fan va bra. Då kan du ju berätta exakt vad jag behöver köpa in!

Wahlbro bränslepump (eller Bosch), Malpasi bränsletrycksregulator för förgasare, 3 mm aluminiumplåt, lite 2 tums slang från hydroscand (EPDM-gummi) 2 tums al-rör, böjar, cylinderfotsdistans 2 mm eller använda E85, trycktäta förgasarna, annan bränsletillförsel samt retur, tid, kapital, tålamod.

Grejor finns att se på MC-xpress sida.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du kan inte både köra med små kaxig attityd och begära att få hjälp. Det finns en skitbra sticky som besvarar 90% av alla frågor som kommer komma upp samt 1700 trådar att söka i för kunskap.

Frågor som din återkommer med så jämna intervall att ingen orkar besvara dem seriöst. sorry
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Du kan inte både köra med små kaxig attityd och begära att få hjälp. Det finns en skitbra sticky som besvarar 90% av alla frågor som kommer komma upp samt 1700 trådar att söka i för kunskap.

Frågor som din återkommer med så jämna intervall att ingen orkar besvara dem seriöst. sorry[/

Ja en ödmjukare metod kanske funkar bättre..
 
Last edited:

zx-7r

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Azerbaijan
Hoj
Ninja
Du kan inte både köra med små kaxig attityd och begära att få hjälp. Det finns en skitbra sticky som besvarar 90% av alla frågor som kommer komma upp samt 1700 trådar att söka i för kunskap.

Frågor som din återkommer med så jämna intervall att ingen orkar besvara dem seriöst. sorry

För det första: Va min fråga kaxig?? Eller blev jag kaxig efter jag fick ett skitsvar??

För det andra så tvingar jag ingen att svara på min fråga!!!

Visst man kan sitt timmar framför datorn och leta igenom 1700 trådar bara för att veta vilken turbo man ska använda sig av eller kan man fråga och få ett snabbt svar och sen gå ut i garaget och göra något roligt av sin tid!!!

Tack till dom som har gett mig ett seriöst svar!!
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Jag har en td04 15t med 7ans vinklade avgashus, borde räcka upp till 280hk.

Bara att skicka PM till mig så kommer vi överens om pris och leveransmetod.

Man kan inte ha en för liten turbo, eller för litet avgashus då man inte vill ha laddet tidigt. Av ganska självklara själ vill man ju inte ha 200Nm vid 2000rpm, eller hur...

Den turbon jag har funkar klockrent.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
För det första: Va min fråga kaxig?? Eller blev jag kaxig efter jag fick ett skitsvar??

För det andra så tvingar jag ingen att svara på min fråga!!!

Visst man kan sitt timmar framför datorn och leta igenom 1700 trådar bara för att veta vilken turbo man ska använda sig av eller kan man fråga och få ett snabbt svar och sen gå ut i garaget och göra något roligt av sin tid!!!

Tack till dom som har gett mig ett seriöst svar!!

Nej, din ödmjukhet är verkligen överväldigande....
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vill man ha 200 hästar duger vilket volvo/saab-dussin-aggregat som helst. Fördel, plenty of reservdelar but suger for more than 240 kusar.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top