Viking Motor Park

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Har ni skrivit på intresselistan?

Bästa Viking Motor Park vän.

För oss som driver projektet Viking Motor Park är det glädjande att se hur många Ni är som på kort tid registrerat Ert intresse på vår hemsida. Ni ska veta att våra intressenter noggrant följer allt som rör projektet. Att så många har registrerat är till stor hjälp för oss. Om nu Ni alla får en person till att registrera sig är vi plötsligt dubbelt så många. Glöm för all del inte att personer som inte har en egen e-postadress kan registrera sig med @.

Vad vi kan se är Ni motorcyklister mest aktiva vad gäller att registrera sig. Många av Er undrar om vi inte planerar några aktiviteter för MC-sport. Det kanske framgår lite dåligt av hemsidan, men det gör vi. Som exempel kan nämnas att vår bandesigner, Tom Barnard, har varit i kontakt med Paolo Flammini, President of SBK International, och diskuterat förutsättningarna för att kunna anordna större motorcykeltävlingar. Som ett resultat av detta gjordes vissa förändringar av designen på Viking Motor Park. Bland annat bröts ovalen ut från landsvägsbanan för att göra internationella banan säkrare för motorcyklar.

I övrigt arbetar vi för fullt, mest med det så kallade detaljplaneprogrammet. Där ingår miljökonsekvensbeskrivningen med alla sina undersökningar. Allt ska vara kommunen tillhanda den 19:e maj för förhandsgranskning och helt klart den 9:e juni. I höst ställs hela projektet ut. Allt går på remiss till olika instanser. Efter det kallar vi till ett allmänt möte där alla intresserade är välkomna att komma med sina frågeställningar. I samband med det här färdigställs detaljplanen. Efter det i april 2006 är det planerat att kommunen ska ta sitt slutliga beslut om ett godkännande av detaljplanen.

En godkänd detaljplan är i princip början på ett byggnadstillstånd. Därför börjar då det stora pådraget för att slutföra finansieringen, dags för alla intressenter att träda fram.

Från ord till handling!

Under tiden ha det så gott. Som Ni ser står det inte stilla. Vi kör hårt!

Med vänliga hälsningar

Bo Fallbrink och Nils Lidbaum
Aros Racetrack Development AB

http://www.vikingmotorpark.com/

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Honda VF
Nej det har jag inte för jag tror inte att dom kommer att lyckas att få något tillstånd att bygga. Jag VET att det finns mycket starka intressenter som motsätter sig det hela. Intressenter som Enköpings komun lyssnar på.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Så bra att du vet så mycket då!!

Men sitter man med tummarna i arslet och lallar så lär inte mycket hända över huvudtaget. Om du nu ser det som ett mirakel så har mirakel skett förut. Tråkigt att du inte inte har intresse för en bana. Men det finns som tur är andra som har det. Och om de nu vill/behöver ha mer namn för att föra fram sin sak så är det väl inte så jävla svår att anmäla sitt intresse.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Om ni verkligen lyckas byggen en racebana med internationell standard utanför Stockholm så ska jag dyrka er som gudar resten av mitt liv! :tummenupp Tyvärr så tror jag att ni drunknar i sosse-byråkratin och det blir en till golfbana där istället? :gråta

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Street skrev:
Nej det har jag inte för jag tror inte att dom kommer att lyckas att få något tillstånd att bygga. Jag VET att det finns mycket starka intressenter som motsätter sig det hela. Intressenter som Enköpings komun lyssnar på.

Ååååhh Det Gåååår inte... (Låter som Ralf Edström i fångarna på fortet)

Men om fler tänker possitivt och engagerar sig i detta så finns det ju bevis på att intresse finns från allmänheten!
Och då kan man överbevisa Enköpings komun att det är av intresse att bygga denna anläggning!
Det är ju därför man ska visa att man stödjer detta!

Nä anmäl er gott folk så hjälps vi åt att får detta att bli av! :tummenupp

Och ja visst har jag skrivit på Lotta!!! :)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Håller med Lotta och Kamikaze fullständigt. Lägga sig ner och dö för att "det är ändå kört" är typisk jantelag-svensk-mentalitet!

Jag har skrivit på!! :banana

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har varit uppe i ett par tidigare trådar och jag hoppas verkligen att bygget blir av.

Självklart har man registrerat sig på sidan och visat sitt intresse.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...