Bingo skrev:Vad är lägsta tillåtna vikt på cyklarna i 250R och SP och vad väger de i praktiken (runda slänga räcker bra)?
Precis det jag läste i kalendern för 2003-4 men trodde jag förstått fel. Måste vara ruskigt roligt att köra en så lätt båge med närmare 100 hk (?) effekt.nr12 skrev:enligt motorkalendern 2001-2002 så får en 250r ha en min vikt på 95 kg tom, sen står det att 250sp skall ha vikten enligt typ intyg ( sidan 16 .)
Bingo skrev:Precis det jag läste i kalendern för 2003-4 men trodde jag förstått fel. Måste vara ruskigt roligt att köra en så lätt båge med närmare 100 hk (?) effekt.
Hur går snacket om klassen/klasserna? Lutar det åt att de kommer att finnas kvar eller är den "under utfasning"?oFFkeFF skrev:Det är ju det de är
Bingo skrev:Hur går snacket om klassen/klasserna? Lutar det åt att de kommer att finnas kvar eller är den "under utfasning"?
Finns klassen kvar nästa säsong kan kanske någon av er som kör i klassen nu få sitt gamla, slutkörda 250-lik sålt till Skåne.oFFkeFF skrev:Det återstår att se, den här säsongen kan vara lite av en ödessäsong, men som det verkar nu, så kommer vi iaf bli fler som kör än förra året. Intresset för klassen börjar öka iaf.
Kan en sådan verkligen vara konkurrenskraftig mot Honda (i 250 SP alltså)? 40 kg skillnad...Teddy skrev:Aprilia RS 250
Torrvikt 141 kg. Står i regbeviset.
Startklar (fulltankad) 167 kg. Står i servicehandboken.
Bingo skrev:Kan en sådan verkligen vara konkurrenskraftig mot Honda (i 250 SP alltså)? 40 kg skillnad...
Bingo skrev:
Jag vill minnas att man tog bort klassen i Spanien (och där är RR mycket populärt) och att det i samband med det talades om att den skulle försvinna som VM-klass också. Eller är detta bara något som jag har drömt?
oFFkeFF skrev:Nja, man har i spanien gjort ett test med "formula extreme", ett sätt att se om man kan få fram motogp-förare snabbare. En 600-klass med fritt trim, men det kostar väldigt mycket att bygga
Påminner lite om Thunderbike som kördes ihop med GP vm på 90 talet men inte riktigt fri trimning men högre än Supersport.
Udo Mark och John Kochinski som vann de 2 åren det kördes om jag inte missminner mig..
Men den dog ut för Supersport World Cup som det var då som senare fick VM status.
Så tror inte att det blir någon 600 satsning i MotoGp med tanke SS 600...
Men den som lever får se....
Det är lätt att bli standardtaliban när man förstår hur mycket det kostar att köra 250R.oFFkeFF skrev:Jag tror gp-vm kommer fortsätta som idag, med ungefär samma viktklasser på cyklarna, sen kommer det nog fyrtaktsregler för även 125 och 250, förmodligen då med lite mer cc precis som i motogp-klassen, men att ss600 ska trilla in som klass under motogp kan nog bara inbitna "standardfascister" tro
Bingo skrev:Det är lätt att bli standardtaliban när man förstår hur mycket det kostar att köra 250R.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |