Lilja skrev:lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.
Jösse skrev:Nae det tror jag inte.
640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.
Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.
420 skrev:Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.
Exakt. Kan jämföras med en goldwing i motardsammanhang420 skrev:Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
.
Lilja skrev:du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?
Staffan skrev:Ja, prova Utan elstart är inte hela världen
Honung skrev:Håller delvis med men det är fan så skönt om man får ett tjyvstopp inne i stan Men så är jag gammal och stel o bekväm av mig
Flåhäng skrev:Det handlar BARA om kickteknik..
Lilja skrev:du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?
Flåhäng skrev:Det handlar BARA om kickteknik..
420 skrev:Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.
Honung skrev:Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.
Tänk om man kunde hitta en bil med startvev också.Det är ju sånt strul med elstartenJösse skrev:Precis vad ska man med elstart till på LC4:an helt onödigt bara mer som kan gå sönder + högre vikt.
Dainese skrev:Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashanden Hoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart
Lilja skrev:hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött
det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik!
men det var skönt drag i den!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |