vikt skillnader

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Nae det tror jag inte.

640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.

Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lilja skrev:
lider man av att ktm 640 väger lite mera än vad 660 gör?
jag menar jag ska ju bara köra landsväg och leka lite!, köra lite stoppis, och sen på slangen o.s.v.

Nja inte så mkt men komfortmässigt så är inte 640 nå rolig pga 12 liters tanken, 625/660 9 liters tank är bättre men sämre på långturer! Sitter verkligen obekvämt på 640 men på duken sitter jag bra även om de liknar varandra lite i komforten!

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Jösse skrev:
Nae det tror jag inte.

640:an är lite bekvämare ang service,underhåll än 660.

Man kan säga att 660:an är lite som en CRF450 (HM 450) en racergatmotard som egentligen är avsedd för mer bantid än gatåka.

Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
420 skrev:
Nej en 660 är ingen racemotard. Det ÄR en gathoj.
Och den största skillnaden på dom två är motorn. Ganska mkt mer drag i en 660.
I princip lika service på båda eftersom det är samma ungefär motor.

du tror att 640 är en hoj som man kommer att trivas med?

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Lilja skrev:

Nu svarar jag på hur jag tänker, har själv en 640 och det enda alternativet för mig är en 625. 660 går bort på grund av att den inte har elstart. Komfortmässigt väljer jag 640 framför 625 och 660, effektmässigt är det i mitt tycke väldigt lite skillnad på 625 och 660 och skillnaden mot 640 är inte heller så man ramlar av stolen. Service är likvärdig på alla 3 och livslängd kan jag inte svara på men borde inte skilja så mycket möjligen att 640 vinner pga lägre effektutag men det är en ren spekulation.

Mitt råd är att prova alla tre och bilda dig en uppfattning.

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Staffan skrev:
Ja, prova :D Utan elstart är inte hela världen :)

Håller delvis med men det är fan så skönt om man får ett tjyvstopp inne i stan :gnissla Men så är jag gammal och stel o bekväm av mig :D

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
Flåhäng skrev:
Det handlar BARA om kickteknik.. :pannkyss

Synd att man aldrig lär sig då :huvet Går bra när den är varm, men när det stått i minusgrader över natten är det fan omöjligt :(

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Lilja skrev:

Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a :)
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus :tummenupp
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Flåhäng skrev:
Det handlar BARA om kickteknik.. :pannkyss

Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Precis vad ska man med elstart till på LC4:an helt onödigt bara mer som kan gå sönder + högre vikt.

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
420 skrev:
Nej den kommer du att tröttna på. En 660 är ett bättre alternativ men jag rekomenderar en 625:a :)
Jag var grymt nöjd med min 625:a och den kändes mkt lättare och kvickare än polarens 660.
Körde en del bana oxo, och den funkar bra där med. Sen att det aldrig var några problem med den var bara en bonus :tummenupp
Ang elstart så är det fjolligt, och en tjej på 50 kg kickar lätt igång en 640,625 och 660.

ää vad då tröttna! får väl fixa lite

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Honung skrev:
Tja tekniken är det väl inget större fel på, startade hojen i morse på första kicken men det är skönt att bara trycka på knappen så i mitt fall är det en ren bekvämlighets grej med elstart.Men som sagt detta är mina synpunkter och vad killen ville veta om man lider av viktskillnaden mellan 640 och 660 och det måste han prova sig fram till själv. Hade jag köpt hoj idag skulle jag välja 625an framför 660 men ska tillägga att jag är nöjd med min 640.

Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashanden :D Hoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart :tummenupp

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jösse skrev:
Precis vad ska man med elstart till på LC4:an helt onödigt bara mer som kan gå sönder + högre vikt.
Tänk om man kunde hitta en bil med startvev också.Det är ju sånt strul med elstarten :rolleyes:

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Dainese skrev:
Honung: Var det du som kom brummandes på rådhusgatan vid milko runt 16 tiden i dag?? Mötte en svart ktm LC4...kände hur det ryckte till i gashanden :D Hoppas vädret håller i sig så det här hemska vita som ligger på marken försvinner så man kan ut och dänga varma torra asfaltsgator snart :tummenupp

Japp det var jag, kan bara hålla med vill slänga på motard hjulen nu :yoparty men det ser lovande ut med tanke på vädret i dag :banana

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött

det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik! :rolleyes:
men det var skönt drag i den!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lilja skrev:
hahah fick hem min nya ktm 640 sm i går!
gött

det var svårt att kikka igång den, anar att jag inte har rätt teknik! :rolleyes:
men det var skönt drag i den!

Öööh! KTM640 utan el-start? Eller tränar du på att kicka?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati