lisas man
Ny medlem
det var ett lågt slag,haha. kan ju va så,o det e ju isåfall hyggligtJag tror han menar att han visar alla med foten ut att han kör
långsamt och det är okey för andra att passera...
det var ett lågt slag,haha. kan ju va så,o det e ju isåfall hyggligtJag tror han menar att han visar alla med foten ut att han kör
långsamt och det är okey för andra att passera...
ungefär det vad jag ville få fram,men du formulera det bättre. fotpinnen används mer till att förankra sig i hojen,än att svänga den..Min "ringa" erfarenhet säger att trycket på fotpinnarna inte påverkar så mycket då dessa sitter väldigt långt ner på cykeln och momentet blir lågt.
Det krävs mycket mer kraft i fotpinnarna jämfört med att utnyttja motstyrning!
Skulle aldrig våga ha tryck på den inre då denna har väldigt dåligt kontakt med fotpinnen vid max nedlägg.
Ienatsch påpekar att krossåkare typiskt viktar yttre fotpinnen för att trycka in cykeln under sig medans roadracing åkare viktar inre för att hjälpa till med insvängningen.
Men crossförarna står väl oftast upp, med innerfoten ute vid framhjulet? Då blir det ju inte så mycket att välja på vad gäller viktfördelning...
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |