VIKTIG information angående Kemoraresan

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Re: Re: Re: Joo nog blir man irriterad!!

Suzukiman skrev:
Håller faktiskt med. Även om nu körningen är i två dagar så är priset inte dyrt. Inte om man jämnför med vad det kostar här i Sverige att åka.
Men vad som gör oss lite upprörda är hur saker och ting har hanterats. Men på den punkten är vi ju överens.

Vi som åker härifrån Umeå har bokat färjan helt fel dag nu. Troligen inte så lätt att boka om heler med kort varsel. Och när och hur hade Mc norr tänkt meddela alla dom som anmält sig ??, på plats eller...
Det brukar ju kunna vara några förare från södra Sverige som också kommer på denna körning. Vet dom om detta eller ???
Personligen har jag inte hört ett knyst från Mc norr om denna ändring. Detta trots att man faktiskt fyllde i sin e-mail adress vid anmälan. :fakta

Som sagt, jag håller med om att det sköts på ett mycket dåligt sätt och som du säger, folk har bokat semester, båt mm mm för att nu sitta och titta på Granskog en hel dag!!
Men det jag ville få fram är att det är inte priset som är upp åt väggarna utan att det inte informerats tidigare!

Vi är några från Stockholm (tidigare norrläningar) som inte kan boka om båten nu när vi ska komma till Kemora, men vi har löst det genom att ringa till andra banor och kolla möjligheterna att köra på andra banor. Så vi kommer att köra på Alastaro på Onsdag, Torsdag tar vi det lungt och dricker sprit, sen kör vi på antingen Alastaro eller på Virtasalmi på Fredag!
Jag har ringt och kollat banorna och det går bra att köra dessa dagar på dessa banor men Torsdag var det upptaget på båda! (tyvärr)

Mr.J

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Körning på Kemora på torsdag 29.5
20 euro från kl. 10.00.

"Ajoleiri Kemorassa
Ivanhoe Racing Team järjestää ajoharjoitteluleirin Kemorassa 29.5.2003. Leiri alkaa klo 10.00 ja kestää koko päivän. Sisäänpääsy 20 euroa. Kaikki mukaan!"

http://www.ekauppafinland.com/racing/suomi.html
(sidan endast på finska tyvärr.)

Last edited:

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Re: Re: Joo nog blir man irriterad!!

Mr.Jim skrev:
Jag kan hålla med om att saker och ting inte sköts som det skall!
Men att säga att 2dagar på bana + hotell och frukost för 1000:- är dyrt!!!!!!!!?????

VAFAN menar du med det?

Om du tycker du har långt till banor och att resorna är dyra FLYTTA närmare då!

Mr.J Som oxå framfört mina klagomål, dock ej att det är dyrt utan att det sköts på dåligt sätt.

Visst, 1000 spänn är helt rätt pris för 2 dar + boende, det är ju båtresan som gör att resan blir DYRARE (dyr). Inte faan tänker jag flytta för att komma närmare banan!! :fakta Att du tänder till för att vi känner oss lurade skiter jag i!!!
Men. det är som du skrev "Mr .jim" , som jag kanske uttryckte mej oklart pga irritation över allt som kommit fram, MC-norrs dåliga info, OCH taskiga inställning när folk ringt dit: - passar det inte så....! Enligt dom så gilla läget eller skit i det!

Sen kan jag tala om för dej att vi åker billigare eller åtminstone för samma pengar, om våra planer går i lås, på annan bana i Finland, o då bara med ca 30 åkare! Såå nog tror jag dom gör sej en hacka på Kemora....

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Re: Re: Re: Re: Joo nog blir man irriterad!!

Mr.Jim skrev:
Som sagt, jag håller med om att det sköts på ett mycket dåligt sätt och som du säger, folk har bokat semester, båt mm mm för att nu sitta och titta på Granskog en hel dag!!
Men det jag ville få fram är att det är inte priset som är upp åt väggarna utan att det inte informerats tidigare!

Vi är några från Stockholm (tidigare norrläningar) som inte kan boka om båten nu när vi ska komma till Kemora, men vi har löst det genom att ringa till andra banor och kolla möjligheterna att köra på andra banor. Så vi kommer att köra på Alastaro på Onsdag, Torsdag tar vi det lungt och dricker sprit, sen kör vi på antingen Alastaro eller på Virtasalmi på Fredag!
Jag har ringt och kollat banorna och det går bra att köra dessa dagar på dessa banor men Torsdag var det upptaget på båda! (tyvärr)

Mr.J

Läste inte detta innan jag svarade på ditt andra inlägg...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Re: Re: Joo nog blir man irriterad!!

Mr.Jim skrev:
Men att säga att 2dagar på bana + hotell och frukost för 1000:- är dyrt!!!!!!!!?????

VAFAN menar du med det?
Jag kör mycket bana i Hela Norden och billigare har jag aldrig kört!
Sen att du säger att båten kostar 1000:- det är ju ändå inget Arangören kan göra något åt!
Jag menar inte fan gnäller jag när jag måste köra 65mil enkelväg till Knutstorp för att köra med Bike-Events, när Skåningarna har 2mil till banan!

Om du tycker du har långt till banor och att resorna är dyra FLYTTA närmare då!

Mr.J Som oxå framfört mina klagomål, dock ej att det är dyrt utan att det sköts på dåligt sätt.

Jag tror du missförstår Leffe75. 2dagar bana+hotell+frukost för 1000kr är givetvis billigt men kostnaden för att ta sig till banan är ändå en utgift som ska betalas.

Mao:

2dagar bana+boende + båtresa(1000kr tur-retur) = 2000kr -> 1000kr/dag

3dagar bana+boende + båtresa = 2000kr -> 666kr/dag (vi skulle ha bott gratis hos mina föräldrar första natten).

Skillnaden i kostnad per dag blir alltså ganska stor...nu är det inte dyrt ändå men har jag blivit lovad en vara för 666kr så vill jag inte att den sen ska kosta 1000kr...

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Lokke skrev:
Körning på Kemora på torsdag 29.5
20 euro från kl. 10.00.

"Ajoleiri Kemorassa
Ivanhoe Racing Team järjestää ajoharjoitteluleirin Kemorassa 29.5.2003. Leiri alkaa klo 10.00 ja kestää koko päivän. Sisäänpääsy 20 euroa. Kaikki mukaan!"

http://www.ekauppafinland.com/racing/suomi.html
(sidan enbara på finska tyvärr.)

Hmm man är lite dålig på finska.....du skulle inte kunna översätta Lokke?
Tänkte chansa med att åka dit på torsdan....det verkar vara körning då? Är det för vem som helst? :)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
evilv2 skrev:
Hmm man är lite dålig på finska.....du skulle inte kunna översätta Lokke?
Tänkte chansa med att åka dit på torsdan....det verkar vara körning då? Är det för vem som helst? :)

Den snabba översättningen stod överst. :) Det börjar alltså kl.10 och det är Ivanhoe-racing som ordnar.

Dom delar in klasser, troligtvis, efter behov, beroende på om det blir mycket eller lite folk, men troligtvis 3 klasser:

Snabb, snabbare och huliganer. ;)

Ska också försöka pallra mig dit om det är fint väder.

edit// Jo, det är för alla.

Last edited:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Hoppas det löser sig för er! Blir själv lite sne på mc-norr när man får höra hur dom behandlar sin inkomstkälla. :4skrika

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
För mig kommer det att se ut såhär:

Åker på torsdag med den finska klubben på Kemora.
Åker sedan fredag och lördag på Virtasalmi(motopark).

Så det blir två banor och tre dagar...jag är nöjd...nu är det bara att hoppas på vädret...

Bifogar en bild på Virtasalmi Motopark för er som inte vet hur den ser ut...

Bifogat

• rata-esittely-iso.jpg
    rata-esittely-iso.jpg
    98.6 KB · Visningar: 209

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Hejsan

Kommer ni att hyra Motopark själv eller är det fri träning som gäller? Hur mycke kommer det att gå på för dom två dagarna?

Kommer själv också försöka ta mig till Kemora å köra torsdag, sen misstänker jag att jag stannar där å kör lördag - söndag också. Fast nog blir man sugen på Motopark, tycker den banan slår kemora med åtminstone en hästlängd...

/lastu

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lastu skrev:
Hejsan

Kommer ni att hyra Motopark själv eller är det fri träning som gäller? Hur mycke kommer det att gå på för dom två dagarna?
/lastu

Tanken var att hyra den själv men det fanns utomstående intresserade som pratat med banägaren och då ville de inte hyra ut den enbart till oss. Så vi kommer att köra på fria träningen...

Priset är dock inte helt klart ännu...Ola ska förhandla imorgon eftersom vi ändå är så många som far...så just nu vet jag inte säkert...i värsta fall 45euro/dag...fördelen är förståss att om det blir dåligt väder nån av dagarna så behöver vi inte betala in oss den dan.

Har aldrig åkt på Motopark själv...ser riktigt snabb ut :rock

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Ok
Får se hur jag gör själv.
Motopark är rolig som s*tan, mest tycker jag för nivåskillnaderna och dom blinda kurvorna. Rakan (som inte är rak) är också ganska häftig. Man behöver ha en hyfsat rätt inställd hoj om man ska våga hålla fullt där, själv med suzukin så har jag inte vågat... Med gammelbläjden så gick det bra med metzelers mez1 -or, (detta var -96 har jag för mig) men när jag bytte till slicks så gick det inte längre med den. Tyckte till slut att det ska gå... men se det gjorde det inte - å det släppet jag fick i den farten man har hunnit komma upp i så fick man lite lätt hjärtklappning...

Appropå bokningen på kemora torsdag, jag fick svar av Ivanhoe Racing Team att de ska ha ett pass på 20 min/timme för tävlingsmaskiner, så jag antar att de har två grupper för gatåkare.

Man får ta och fundera vidare på hur man gör... Blir väl till å känna efter på kemora torsdagen också, är ju två år sen jag körde nåt sist.

/lastu

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Lokke skrev:
Den snabba översättningen stod överst. :) Det börjar alltså kl.10 och det är Ivanhoe-racing som ordnar.

Dom delar in klasser, troligtvis, efter behov, beroende på om det blir mycket eller lite folk, men troligtvis 3 klasser:

Snabb, snabbare och huliganer. ;)

Ska också försöka pallra mig dit om det är fint väder.

edit// Jo, det är för alla.

Tackar!
Nån som vet hur långt det är mellan Veteli(Kemora) & Virtasalmi??

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Jaha då var planerna färdiga då. Två banor ska avhandlas på tredagar. Vart inte så tokigt upplägg de heler.
Och efter vad man kan förstå av dom som kört på Motopark, kommer man inte att bli besviken. :rock
Det ska väl bara vara vädret nu som kan ställa allt på ända. :(
Eller är det något annat vi har glömt att tänka på..? :confused:

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Allt klart för avfärd då!! eller...?

Jaa vi har då lyckats få tag i bil + släp för vi tre (leffe Mikael christer) som hade tänkt KÖRA runt till banorna i finland... Men med dom ändrade planerna såå blir det ganska drygt att sätta sej på hojen e att ha åkt på bana en hel dag!!

För att slippa dubbla saker av allt, så skriver jag ner vad jag tar med mej (så ni andra slipper...) Tar med mej verktyg i form av en STOOR kamasa verktygslåda, bräckjärn (för däckbyte), ska kolla om vi kan få med lite vaselin från klubben för däcksbytena (ej till nåt annat :rodnar ) en bränsle dunk (20 lit), säkert nå mera åxå som jag glömt :confused: Självklart spännband till hojen på släp!!

Christer skulle fixa stereo!!!

King King!!
PÅ ons åker vi! :tummenupp :tummenupp
/L

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA