Viktig information angående transponderbeställningen

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Viktig information angående leverans av transpondrarna

Transpondrarna är tyvärr försenade.

Jag förstår precis hur arga/förbannade/besvikna/sura alla drappade blir.

Anledningen är att AMB inte har fått laddare till sina transpondrar från sin underleverantör.
Jag gjorde upp affären med AMB i januari/februari och började betala i mars efterhand som pengar kom in och gjorde slutbetalningen 4:april (beroende på att några betalade sent). Den 13:e april svarar de igen att de inte fått sista betalningen, så jag kollade med banken och de skulle haft på kontot 11:april eller möjligen 12:april. Igår mejlade och ringde jag AMB men kunde inte få något besked och de svarade inte eller ringde upp igen. Idag ringde jag igen och var än mer bestämd på att jag vet att de fått alla pengar. Då äntligen svarar de följande:
"Yes we have received your money, thank you for that.
At the same time I have some bad news: the transponders are ready but we are facing a problem with the charging kits as our supplier couldn't deliver the components for weeks now. I am terribly sorry for this as we were trying to arrange the order fast and smoothly for you; I never meant to cause any delay for you and your racers.

At this moment we expect the chargers to be ready for delivery next week. That means that we will do our utmost to ship your order next week and that you are high on our priority list.

Again, please accept my apologies. We will be doing our best efforts to get your order ready and I will let you know when it is shipped."

Jag ringde igen och förklarade att de fick skicka vad de har så länge. Jag kommer att få alla TranX260-DP på torsdag/fredag.

Jag har gjort beställningen 2005 och 2006 med AMB och det har fungerat utan problem, så detta kunde jag inte föreställa mig av ett Internationellt företag.
Jag är också mycket besviken på att de inte informerar mig om att de har problem utan istället försöker vinna tid genom att skylla på att pengarna inte kommit fram.

Jag kommer förklara att de måste skicka alla tranpondrar så att jag senast har dem på torsdag 26:e april i Anderstorp. Om inte laddarna har kommit tills dess så får hoppas jag att vi kan hjälpas åt att låna laddare. En ny transponder ska laddas 14 timmar första gången.

Ni som har beställt/betalt frakt (gäller TranX260) men ska till Anderstorp får gärna meddela mig att ni kommer dit och kan ta den på plats. Ni som kör Classic får gärna meddela mig det så ska jag se till att de kommer till Knutstorp. Supermoto bör inte bli drappade utan hinna få dem i tid till sin SM deltävlingen i Sommen/tranås 5-6/5, men om ni istället vill ha dem levererade där går det att lösa.

Än en gång vill jag be om ursäkt men också åberopa Force Majeure
Henrik Nordgren
henrik@nordgrenracing.com

PS Jag ska försöka att ta hem några extra Tranpondrar TranX260 eftersom många ringer/mejlar om att köpa, återkommer imorgon om det går.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har man köpt en DP så kan man alltså få den på måndag eller tisdag nästa vecka via post?

Nordgren

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Jag kommer skicka alla TranX260-DP idag och idag eller måndag får jag resten. För den som inte ännu köpt/betalt och vill ha TranX260-DP finns det 3 extra.

Ni som har beställt/betalt frakt (gäller TranX260) men ska till Anderstorp får gärna meddela mig att ni kommer dit och kan ta den på plats. Ni som kör Classic får gärna meddela mig det så ska jag se till att de kommer till Knutstorp. Supermoto bör inte bli drabbade utan hinna få dem i tid till sin SM deltävlingen i Sommen/tranås 5-6/5, men om ni istället vill ha dem levererade där går det att lösa.

Last edited by a moderator:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ok, tack för uppdateringen.

Men, jag har skickat mail till dig och skulle gärna vilja ha svar hur jag får fått på dig m.m. Skulle du kunna vara snäll och svara på mail?

/Nitrous

Nordgren

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Jag fick alla tranpondrar i Fredagskväll och jag har packat klart alla tranpondrar nu. De kommer att skickas imorgon (rek) så ni får en avi på tisdag.

Den finns någon extra TranX260-DP som jag tar med mig till Anderstorp och veckan efter Anderstorp får jag 15 fler TranX260 transpondrar.
Pris 3300kr TranX260, 3050kr TranX260-DP (jag har flaggat för en höjning på 250kr men 150kr räcker)
När de är slut kommer jag inte ta in fler i år

Jag kommer lägga mig nu eftersom jag snart ska till jobbet. Imorgonkväll/natt hoppas jag svara på lite mejl. Jag har valt bort att svara på mejl bara för att hinna skicka iväg alla transpondrar.

Mvh
Henrik Nordgren

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Hoppas på att få den imorgon iallafall innan jag åker , annars får jag väl hyra en på plats. Ska väl gå det med.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Min är DP men jag tror att det var ett gäng som fick sin laddbara på Anderstorp i helgen.

Jo jag mailade oxå om att ta den på Anderstorp fick aldrig nått svar så det blev att hyra en , billigt för 500. Kul när man redan lagt ut över 3000.

Har mailat igen och frågat, får väl ringa till han annars.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Reggade mig nu utan problem. Kul att se statistik varv för varv...jag måste lära mig starta bättre..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...