Viktigt! Stöd SMC, skriv under deras försök att stoppa trafikverkets negativa mc-förs

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
https://smca.bsd.net/page/s/stoppa-...utm_source=Motorcyklisten&utm_campaign=Omslag

Saxat från länken:

"Stoppa Trafikverkets hetsjakt på motorcyklister!
Trafikverkets hetsjakt mot oss motorcyklister fortsätter. Nu tar vi strid mot Trafikverkets hemliga 30-punktslista med fullständigt orimliga, diskriminerande och kränkande förslag som ska klämma åt oss som älskar MC-livet en gång för alla. Men nu tiger vi inte stilla längre. Vi höjer våra röster mot byråkraterna.

SKRIV UNDER!"

https://smca.bsd.net/page/s/stoppa-...utm_source=Motorcyklisten&utm_campaign=Omslag

OBS! Diskussion sker redan i nedanstående tråd, men det är viktigt att så många som möjligt ser detta och skriver under!

http://www.sporthoj.com/forum/showt...verket-vill-se-framtida-s%E4rbehandling-av-MC

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Eftersom tjafset redan tagits på annan plats så är tydligen bsd.net något SvMC använt sig av här (och jag tycker fortfarande det är jävligt korkat av SvMC att kalla sig för SMC när deras domän heter något annat).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eftersom tjafset redan tagits på annan plats så är tydligen bsd.net något SvMC använt sig av här (och jag tycker fortfarande det är jävligt korkat av SvMC att kalla sig för SMC när deras domän heter något annat).

Det är väl snarare tvärtom, att SMC har hetat SMC skapligt länge, och domänen var redan tagen när de skulle upp på internet?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Det är väl snarare tvärtom, att SMC har hetat SMC skapligt länge, och domänen var redan tagen när de skulle upp på internet?

Ja, men app, app, app: det var inte en FÖRKLARING jag var ute efter. Om nu domännamnet är oomkullrunkeligt upptaget så ändrar man sin organisations namn.
:mattias

(Notera: jag kallade dem för SvMC i mitt inlägg)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Viktigt! Stöd SMC, skriv under deras försök att stoppa trafikverkets negativa...

Ja, men app, app, app: det var inte en FÖRKLARING jag var ute efter. Om nu domännamnet är oomkullrunkeligt upptaget så ändrar man sin organisations namn.

Du är inte ensam om Din åsikt - jag lovar :) Men då SMC har 70 000 medlemmar finns en hel del som varit med sedan barrikaderna, knuttandet och festerna de tidiga åren och där är denna typ av frågor av största vikt - internet KAN vara en fluga och något så trivialt som ett domännamn är inget att hänga upp sig på... ;)

Jaja, den som lever får se vad som händer med namn och domän. Att underskriften ligger under eget anrop har förmodligen med hantering av underskrifter, statistik etc att göra?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Du är inte ensam om Din åsikt - jag lovar :) Men då SMC har 70 000 medlemmar finns en hel del som varit med sedan barrikaderna, knuttandet och festerna de tidiga åren och där är denna typ av frågor av största vikt - internet KAN vara en fluga och något så trivialt som ett domännamn är inget att hänga upp sig på... ;)

Jaja, den som lever får se vad som händer med namn och domän. Att underskriften ligger under eget anrop har förmodligen med hantering av underskrifter, statistik etc att göra?

Absolut, hade det varit någon av de vanligare uppropssidorna som t.ex Petition hade jag nog inte reagerat.
BSD för mig är något HELT annat än uppropsgrejor (apropå SvMC då).
Jag ville mest meddela att det hela redan var uppkollat och verkar grönt.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Hahahaha :D
Polisen skall vara hårdare emot mc förare, ååhhh nej!!! det är ju dom inte alls idag när man glider på sporthojen. :crash

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Förnamn
Efternamn

Kommer ens e-mail att ges ut till trafikverket? Eller är det bara för att SMC ska kunna verifiera att det inte blir tramsunderskrifter ?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Förnamn
Efternamn

Kommer ens e-mail att ges ut till trafikverket? Eller är det bara för att SMC ska kunna verifiera att det inte blir tramsunderskrifter ?

Det är troligen för uppföljning av kampanjen också i efterhand så du kan få reda på vad som händer. Epostadressen kommer inte säljas eller ges ut!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Redan innan internetproblemen dök upp så...fanns t.ex "Scandinavian Music Club" och den idag förväntade www-adressen går till en maskinfirma i Stockholm.

En lösning på problemet kanske vore att i bästa samförstånd göra som alla? olika Triumph har gjort.
Mycket smidigt...:tummenupp

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Absolut, hade det varit någon av de vanligare uppropssidorna som t.ex Petition hade jag nog inte reagerat.
BSD för mig är något HELT annat än uppropsgrejor (apropå SvMC då).
Jag ville mest meddela att det hela redan var uppkollat och verkar grönt.

Ja om någon tror att jag är en spamskickare som fiskar efter e-postadresser så kan de själva gå in på http://www.svmc.se/ där länken kommer ifrån och klicka sig vidare :)

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Skrivit på samt delat på Fejset. Vore kul att veta om det bara är vi hojåkare som tycker att detta är helt sjukt eller om till och med "vanliga" bilister tycker att det är skevt oxå?:smasha

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000

så enligt dig ska en stor för att inte säga världens största motorcykel organisation som haft samma namn i 50 år byta sitt namn bara för att ett domän namn var upptaget???
och att kalla dom för svmc istället för smc som dom heter är bara löjligt. men om du blir lycklig så varsågod.
hoppas dock att du är medlem så SMC har ditt stöd

Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Hahahaha :D
Polisen skall vara hårdare emot mc förare, ååhhh nej!!! det är ju dom inte alls idag när man glider på sporthojen. :crash

om du tycker dom är hårda nu så bör du bli medlem om du ej redan är och göra vad du kan för att motverka detta. för som jag skrev..... tycker du dom är hårda nu så är det bara en barnlek mot hur det kommer bli om detta blir verklighet.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
så enligt dig ska en stor för att inte säga världens största motorcykel organisation som haft samma namn i 50 år byta sitt namn bara för att ett domän namn var upptaget???
och att kalla dom för svmc istället för smc som dom heter är bara löjligt. men om du blir lycklig så varsågod.
hoppas dock att du är medlem så SMC har ditt stöd

Jag och några till verkar det som.
Var inte så neggo, var lite mer possi. :krama

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vad spelar det för roll vad domänen heter? Lär er googla och skriv under nu istället för bövelen.. Och bli medlem för utan SMC kommer våra arga röster förbli ohörda...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC