Vilka är bäst på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

Vilka är bästa på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

• Antal röstningar
    0

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jag är iaf bäst att fickparkera med min 740!

Stadsbor kör bäst i stan, lantisar på landet. PunkT.

Jag röstade på stadsbor men vill helst bo på landet.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Folk som använder bilen ofta, sen om de bor på landet eller i stan är skitsamma. Bilvana mäts i timmar bakom ratten, inte var din brevlåda bor.

/S.Eriousroadrage

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Inte träffat en stockholmare som kan starta i halt underlag utan en hummer som är utrustad med automat, samt vet de inte ens hur man busar med en bil eller parera en sladd. Sammanfatting min gammelmormor som aldrig suttit bakom ratten kör bättre.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Procentuellt är det väl flera lantisar som kör jämfört med storstadisar. Alltså är lantisar procentuellt bättre.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Lantisar i stan har påfallande likheter med levande lik (gamlingar) när dom kör bil i stan. Vem tycker det är svårt att få upp 240:n i ställ på grusvägen utanför byn om det är definitionen på att hantera bilen bra :va

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Lantisar i stan har påfallande likheter med levande lik (gamlingar) när dom kör bil i stan. Vem tycker det är svårt att få upp 240:n i ställ på grusvägen utanför byn om det är definitionen på att hantera bilen bra :va

Det svåra är att ta returen snyggt eller shiftlocka upp den innan. Det kan inte ens många lantisar.

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
I stan bor alla kärringjävlar med uppsatt hår och små fula bilar (tex. peugeot 206), och ni vet ju själva hur ofta man suckar efter att ha sett en sådan i trafiken.
Å andra sidan brukar det ibland komma sånna där stora slagskepp fyllda med vrålande lantisar till stan. Sakta sakta (men med full gas) släpar de sig fram i trafiken.

Svårt val, men mitt helhjärtade hat mot dessa halvblinda kvinnor i trafiken gör att lantisarna får min röst :huvet

Znuff

Pain is temporary, glory is for ever.
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
1989, Suzuki Gsxr1100
Jag tycker att var och varannan person kör som muppar. Inne i stan vet dom inte var dom ska och hälst så ska dom ligga och köra i båda filerna om det är två filigt och så ska dom titta på allt på en gång och läsa varenda gatuadress och det går inte fortare än i 20 km/h. Sen blir dom griniga för att man hänger på hornet. :mad: På landsväg så ska folk också ligga i mitten och fattar inte varför man blinkar på dom och motorvägen är lika dan, alla j-vla nötter som ska ligga i 90 och har inte ens vett att se sig för när dom ska köra om en lastbil eller buss och behöver en mil på sig att komma om. Regn och snö ska vi inte ens tala om. När det blir kaos bara för lite snö trots att det varnats om det i god tid. Man blir vansinig på sånt. :mad: :huvet

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
mina efarenehet är följande: Storstads bor reagerar fortare, "läser" trafiken bättre. Har bott på landet drygt fyra år (Motala), där alltför många fortfarande tror att det är vänstertrafik.:)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker att var och varannan person kör som muppar. Inne i stan vet dom inte var dom ska och hälst så ska dom ligga och köra i båda filerna om det är två filigt och så ska dom titta på allt på en gång och läsa varenda gatuadress och det går inte fortare än i 20 km/h. Sen blir dom griniga för att man hänger på hornet. :mad: På landsväg så ska folk också ligga i mitten och fattar inte varför man blinkar på dom och motorvägen är lika dan, alla j-vla nötter som ska ligga i 90 och har inte ens vett att se sig för när dom ska köra om en lastbil eller buss och behöver en mil på sig att komma om. Regn och snö ska vi inte ens tala om. När det blir kaos bara för lite snö trots att det varnats om det i god tid. Man blir vansinig på sånt. :mad: :huvet

Om du provar att anpassa din hastighet till trafikrytmen, så skall du se att det går bättre.
Klåpare.

Znuff

Pain is temporary, glory is for ever.
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
1989, Suzuki Gsxr1100
Hörre du skrotnisse det handlar inte om hastigheten utan om dom mupparna som skapar köer pga dom ska titta på allt, dom hittar inte, dom tvärbromsar för att dom missade den vägen dom ska in på och dom ska absolut tränga sig på alla sätt som går. Lösningen för sådana idioter är ÅK TAXI eller KOMUNISTTAXI.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Folk som använder bilen ofta, sen om de bor på landet eller i stan är skitsamma. Bilvana mäts i timmar bakom ratten, inte var din brevlåda bor.

/S.Eriousroadrage

Nja, det där sätter jag emot.

Bilvana + Naturlig talang är det som gäller,

Hur många är inte i medelåldern (ca 30års körvana)
men kan ändå inte köra bil eller fungera i trafiken?

I stan bor alla kärringjävlar med uppsatt hår och små fula bilar (tex. peugeot 206), och ni vet ju själva hur ofta man suckar efter att ha sett en sådan i trafiken.
Å andra sidan brukar det ibland komma sånna där stora slagskepp fyllda med vrålande lantisar till stan. Sakta sakta (men med full gas) släpar de sig fram i trafiken.

Svårt val, men mitt helhjärtade hat mot dessa halvblinda kvinnor i trafiken gör att lantisarna får min röst :huvet

Glöm inte Hederlige Svensson som ligger med sossecontainern i 108km/h i vänsterfilen på motorvägen.

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vill bara varna alla stockholmare, nu är vi pitebor på väg till stockholm. Så håll er av vägarna eller vinka om ni ser en vit gammal transit med ett litet släp efter :tummenupp

Vi kommer köra 222an mot någonstans och sedan köra vilse, kommer nog in i sthlm vid 10-11 tiden nått :näsblod

Last edited:

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Jag vill rösta på båda! Men det blev lantisar för det kändes närmast hjärtat...

De som kör bäst är de i de största städerna (t.ex. fjollet). Man tar sig inte levande genom all trafik om man inte kan köra vettigt där.

God tvåa är lantisarna som använder bilen aktivt och lär sig hantera den ordentligt.

Problemet är alla överklass-wannabes i mellanstora städer där förarna är fullt övertygade om att de alltid har förkörsrätt och att blinkers är en vandringssägen. Om alla vill ha en praktisk demonstration av exakt hur illa det faktiskt är möjligt att framföra en bil så är ni välkomna till Linköping för en tidvis underhållande show.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Haha....i Västerås är de inte överdrivet smidiga heller, man kan tycka att man i en stad uppbyggd runt rondeller, att folk borde lära sig hur man kör i en sådan, så är inte fallet.

Jag är kluven, blir det lite köer rasar samarbetet totalt i mindre städer och på landet, där man är van med fenomenet fungerar det mycket smidigare (du kan blinka dig blå i väntan på att någon skall släppa in dig här i Västerås...).

Det handlar om talang, och trafikvana - generellt är lantisarna bättre på att spaka bil, men har svårt att hantera den mer komplexa storstadstrafiken (jag har några bekanta som blir svettiga under armarna av att köra genom Västerås... :D ).

Nu är frågan om pollen avser själva spakandet, eller hur bra man är på att köra i tät stadstrafik och underlätta livet för medtrafikanterna?

Men som sagt, just hemma i Västerås har vi något av en varken-eller-situation, det är för lite trafik för att den generelle bilisten skall behöva lära sig hur man gör, och de är klåpare vad gäller själva spakandet med. :D

/J

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...