F,låt, jag är en dålig människokännare...
Men vad som är rätt motorcykeltyp på detta forum har jag lärt mig!
View attachment 497599
Just go with the flow, Stara Borsuk.
Jag har levt med alla sorters hojar, men landar alltid tillbaka på en hoj med smal sadel, upprätt körställning och någorlunda fjädringsväg.
Under min MC-karriär har hojtypen hunnit heta "halvcross", on/off-roadare, dual purpose, Adventurehoj och äventyrshoj.
Jag har även tävlat aktivt i två grenar: Tillförlitlighet
och enduro.
Jag hade roligast i Tillförlitlighet, faktiskt.
Visst, burkat i sidvagnscross också när piloten kört sönder sin vanliga kollega alldeles, och gått debutantkurs i RR också.
Sporthojar är kul! Jag har flera kvar, men jag kör snyggare på offroadhojar. Lever längre, helt enkelt.
Begreppet äventyrscykel är så larvigt.
Alla motorcyklar är äventyrshojar.
Somliga erbjuder ett äventyr bara att starta. Alla hojar kan köras på grus.
Alla sporthojar kan köras fortare på grus än den genomsnittlige GS-förarens adventurebike.
Det handlar om inställning.
...och då inte inställning i menyerna på en TFT-skärm, utan real life inställning till... ...livet, faktiskt.
För mig är varje resa ett äventyr.
Skitsamma vad jag transporterar mig med. Resan ner till Varberg för att besiktiga en 102cc scooter som stått stilla i halva sitt liv var en verklig thriller.
Roligaste trippen i år!
Självklart körde jag gamla vägen ner - gamla E6, och självklart placerad på vägbanan som den motorcykel det handlar om.
Och självklart hejade jag på de motorcyklar jag mötte. Lite sent, sådär - när det stod klart att dom inte skulle heja på mig. Great fun!
En gång i tiden fanns det folk på sporthoj, med en sådan densitet att det kunde hålla igång ett forum som Sporthoj.com
Så är det inte längre. Somliga har stilla dött den vanliga vägen, andra har kört ihjäl sig med buller och bång - inte sällan helt stilenligt på just en sporthoj.
Andra har tröttnat på MC och kör vattenskoter istället, återigen andra har tröttnat på forumformen och hittar sitt på Tik-book numera.
Så är det bara.
Sporthojar är i tydlig minoritet på Sporthoj.com och tur är det!
Ser man till sporthojarnas andel utav dagens trafikarbete så skulle det inte finnas stor anledning att besöka forumet längre, och de få trådarna som skulle röra sig skulle vara den eviga blinkerstråden, samt "Ryker mitt vanliga körkort om dom tar mig utan A på MC" och tipstråden: "Hur drar man snutten bäst?"
Jag kör allt möjligt med stolthet och glädje, och platsar på Sporthoj.com
Det gör du med, trots att du kör oljeläckande engelsk kycklinghoj.
ÅK och besiktiga nu, och berätta om upplevelsen!
Edit:
Du hade hunnit falla tillbaka i ämnet.
Tur för dig!