Vilka är ni som kör?

LASSE G

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Harley Panhead-47, 400 Enduro, Classic R (honda 67-68) Kommer ev. att prova R600
Hejsan, är ny på detta forum!!
Är sugen på att prova lite RR ( tänker inte ställa massa frågor om kostn. Vad för hoj jag skal köpa o.s.v då det redan finns att läsa )

Min fråga kan te sig lite konstig, men jag undrar vad är det för folk som kör R600?, Vill bara klargöra att jag inte är ute efter en SM titel utan skulle vilja köra fort..( gärna snabbare än mina motståndare) Det är lätt att man får bilden att ni alla är unga utan självbevarelsedrift och med en massa talang!

Är själv mogna 34 och har kört gata i många år ( både Japanskt, Engelskt och Amerikanskt) Skall i ärlighetens namn säga att jag har "tappat sugen" för gata.. och känner att det är först nu som det finns finanser att prova RR undrar nu om jag blir "äldst" bland er alla? Inget fel i det, men ändå en fundering.
Denna tråd är lika mycket en fråga som en presentation av mig själv.

Hoppas på några trevliga svar
// Lasse G

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
LASSE G skrev:
Hejsan, är ny på detta forum!!
Är sugen på att prova lite RR ( tänker inte ställa massa frågor om kostn. Vad för hoj jag skal köpa o.s.v då det redan finns att läsa )

Min fråga kan te sig lite konstig, men jag undrar vad är det för folk som kör R600?, Vill bara klargöra att jag inte är ute efter en SM titel utan skulle vilja köra fort..( gärna snabbare än mina motståndare) Det är lätt att man får bilden att ni alla är unga utan självbevarelsedrift och med en massa talang!

Är själv mogna 34 och har kört gata i många år ( både Japanskt, Engelskt och Amerikanskt) Skall i ärlighetens namn säga att jag har "tappat sugen" för gata.. och känner att det är först nu som det finns finanser att prova RR undrar nu om jag blir "äldst" bland er alla? Inget fel i det, men ändå en fundering.
Denna tråd är lika mycket en fråga som en presentation av mig själv.

Hoppas på några trevliga svar
// Lasse G

Finns gott om gamla talanglösa gubbar som mig själv i Rookie klasserna, så oroa dig inte... :tummenupp

Några utan självbevarelsedrift finns det dock... :D

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
LASSE G skrev:

// Lasse G

Det finns folk i ALLA åldrar. Äldst kommer du inte vara!
Sen har alla som kör olika ambitioner. Allt från "hobby förare" till de som satsar på karriär inom RR. Jag kör bara för det är så förbannat roligt! :yoparty

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Äldst förra året i R1000 var väl Anders Svensson, hur gammal var han? 59? :tummenupp

LASSE G

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Harley Panhead-47, 400 Enduro, Classic R (honda 67-68) Kommer ev. att prova R600
Macke skrev:
Äldst förra året i R1000 var väl Anders Svensson, hur gammal var han? 59? :tummenupp

Kul med snabb respons på en så "udda" fråga, har för avsikt att leta rätt på en hoj för ändamålet och ta Licencen på vårkanten.
Tror att jag kommer att lägga några "extrakronor" på hojen då det alltid är roligare med frächa grejer, är förhållandevis duktig på att meka ( man blir det när man kör gammal Harly) Men ser ändå att om man tar sig till banan så vill man köra, och kanske inte bara depåskruva... Får man ha tvådelat ställ? I Classic R får man det

Lasse G

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
LASSE G skrev:
Kul med snabb respons på en så "udda" fråga, har för avsikt att leta rätt på en hoj för ändamålet och ta Licencen på vårkanten.
Tror att jag kommer att lägga några "extrakronor" på hojen då det alltid är roligare med frächa grejer, är förhållandevis duktig på att meka ( man blir det när man kör gammal Harly) Men ser ändå att om man tar sig till banan så vill man köra, och kanske inte bara depåskruva... Får man ha tvådelat ställ? I Classic R får man det

Lasse G

Japp, man får faktiskt ha tvådelat ställ, även om det kanske inte är att rekommendera.
Har för mig att det står nåt om att dragkedjan som håller ihop över och underdel måste vara i metall, eller nåt sånt... :va

Man kan vinna i R1000 på en R1 från -98 så maskinmaterialet är inte så avgörande, men det är ju som sagt roligare att sitta på fräsha grejer (tycker jag iaf.)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag började med RR när jag fyllde 40, kör enbart RR för att det är roligt och dessutom en härlig sammanhållning i depån, finns alltid glada människor som hjälper till om man själv bjuder till lite.

Kör hårt :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
planerar att köra några race 2006..jag började med mina första bandagar under 2005, 39 årig ungtupp då!! vilket var upphovet till licens under sensommaren..så vid nu 40 fyllda så planeras det för race osv..själv är jag klockren talanglös hobbyförare som inte fuskar med spons o dyligt ;) är själv ingen speedkula på bana så träning nu är "måttligt" med fys o löpning / 2-3ggr / vecka eftersom tröttheten sätter in fortare än man tror under ett 20-30 min pass på banan..

/lycka till me racingen

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Gammal å gammal! Vid nyss fyllda 47 så är licensen fixad och jag ser fram emot nästa år då det blir ett team i ERF.

Man är ju inte äldre än man gör sig. :D

Go for it.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Får väl hoppas jag är den du är mest rädd för.

23år. Galen. Rik(inte!). Vältränad. Och talang i överflöd.

Nä hojar är en barndomsdröm och fixade det när blev vuxen (21). Dock gick det inte så bra på gatan och alla sa "du hör inte hemma här, kör bana". Sagt och gjort provade bana 2004 och tog licensen i våras. Nu holkar jag bara runt på gatan för att bli av med abstines och skrämma tanter och ragga brudar.

2006 blir min första riktiga säsong, får väl se om det går som jag vill.

LASSE G

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Tack för ett trevligt mottagande, det finns uppenbarligen ett antal glada amatörer som kör, jag håller nu på att titta efter en hoj och kommer att ta "kurvtillståndet" denna säsong. Likt flera andra kommer jag sedan att ta några träningsvarv (LMS) och klämma in några bandagar för att till därpåföljande säsong köra lite fortare...

Har följt en hel del trådar här på forumet och "lärt" mig en del. Jag kommer att skicka ett PM till någon som kör och håller till i Sthm, för att träffas ta en kaffe och prata lite RR.

Återigen tack för ett trevligt mottagande

Lasse G
4mil s. om Sthm

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Medin skrev:
Har du någonsin sett en dragkedja som är fastsydd i fodret :va

Det är det på nästan alla jackor som inte levereras som överdel till ett tvådelat ställ.
Tex det Dainese jag hade var det så på.
Jag letade som f-n efter en jacka som inte var sån eftersom jag inte ville köpa ett ställ då de inte passade min vackra kropp (behövde olika storlek på jacka och byxor)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...