vilka 7,5 gsxr motor passar i 98 ram?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har en gsxr 750 -98 som inte funkar. Får besked inom ngr dgara vad kalaset kostar att rädda. Nu till min undran, vilka motorer/årsmodeller av 750 går att prega i 98:ans ram? Kan ju vara bra att veta om...
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
PGH skrev:
Har en gsxr 750 -98 som inte funkar. Får besked inom ngr dgara vad kalaset kostar att rädda. Nu till min undran, vilka motorer/årsmodeller av 750 går att prega i 98:ans ram? Kan ju vara bra att veta om...
DU KAN NOG SÄTTA I VA DU VILL ME LITE MEKKA :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
mikee skrev:
DU KAN NOG SÄTTA I VA DU VILL ME LITE MEKKA :)

Med tanke på att jag inte är en supermekare(det var jag själv som mekade sönder den) vill jag bara ta en annan motor o prega i utan ngn modifiering, nästan iaf. Om det nu behövs ny motor...
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du är nog mer eller mindre tvungen att ha en 98- eller 99-motor. 96 och 97 passar nog i fästena, men kan sakna diverse hål för givare och annat, då de årsmodellerna hade förgasare.
 

kaptn

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Öland
Hoj
Z1000 -05
Kom på en sak när jag läste den här tråden, men orkar inte starta en ny bara för att reda ut det, så jag lånar tråden lite. Finns det nån motor större än 600 kubik som passar bolt on eller nära på bolt on på en gsxr-600 -97? Har för mig att svaret är nej, men jag vill få det utrett en gång för alla... :va
 

Guden

Om du har kontroll !! Kör du för sakta!!
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skärgården
Hoj
750R -98
Har lyft in en 1000r motor i min 750r -98, så det går i din ram oxså, lite pyl å pilsner men den sitter där.
 

Perkan

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Ort
Nacka
Hoj
Gsxr 750 & YZ426F
Jag har en gixxer 750 motor i min 600 -97 ram. Motorn är från en 01, det var lite meck innan den satt där men till slut så satt den där den skulle.
 

kaptn

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Öland
Hoj
Z1000 -05
Perkan skrev:
Jag har en gixxer 750 motor i min 600 -97 ram. Motorn är från en 01, det var lite meck innan den satt där men till slut så satt den där den skulle.


Låter intressant. Vad innebär "lite meck" i detalj? Så man vet vad man ger sig in på innan man letar motor? :tomten
 

Perkan

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Ort
Nacka
Hoj
Gsxr 750 & YZ426F
kaptn skrev:
Låter intressant. Vad innebär "lite meck" i detalj? Så man vet vad man ger sig in på innan man letar motor? :tomten

Du bör först och främst känna någon eller kanske kan själv som kan svetsa aluminium för lite svetsjobb behövs, sen krävs det lite tid, alltför svårt var det inte. Tänk också på att du behöver byta soppapumpen eftersom det är sprut på 01:an (det tog ett tag innan jag bytte). Annars så krävs det väl en vinkelkap ett gott humör och massor med villja, det gäller att inte ge upp. Men man får svetsa om i stort sett alla motorfästen och så, det var kanske det som var frågan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top