vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
I natt drömde jag att jag skulle köra R600 men jag kunde inte hålla varven uppe i starten så alla bara susade förbi när det blev grönt.

Nån som kan tyda drömmar? Vad betyder det?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
I natt drömde jag att jag skulle köra R600 men jag kunde inte hålla varven uppe i starten så alla bara susade förbi när det blev grönt.

Nån som kan tyda drömmar? Vad betyder det?

Förmodligen prestationsångest i kombination med att du är bra sugen på att börja åka lite hoj igen.

Du får läsa en bok om Willi Railo --> Bäst när det gäller.
Sen får du inse att du duger oavsett prestation. Det borde din mamma o pappa ha tutat i dig i alla fall.

http://ninaninaninanna.wordpress.com/2008/09/13/willi-railo-bast-nar-det-galler/

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Förmodligen prestationsångest i kombination med att du är bra sugen på att börja åka lite hoj igen.

Du får läsa en bok om Willi Railo --> Bäst när det gäller.
Sen får du inse att du duger oavsett prestation. Det borde din mamma o pappa ha tutat i dig i alla fall.

http://ninaninaninanna.wordpress.com/2008/09/13/willi-railo-bast-nar-det-galler/

Nä!! Livet är ett race redan från första dan stoffy:D:D

De låter bra de du säger Men den stoffy jag har sett e ´2´d place the firt Loooser!!!

De e nära nu! Har du koll på grejorna??

2st hojar fullkomligt i miljoner delar. O en ny på väg. Hinner nog inte få ihop den till a-torp dock..

Säljes
1st Cbr 1000rr -2008
Pris 75.000:-

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Är så dålig på att meka att jag lejt bort det, hämtar hojen färdig nästa vecka sen ska jag väl bara sätta på lite fjädrar som pallar för en riktig man på 100kg.

Men du Perra, du har väl inte glömt bort att du ska visa lite spår på Anderstorp! Nu till träningslägret.

Visst har du rätt i att det är trist att inte vinna. Ska ändå försöka ta det lite lugnt till en början. Njuta av att åka och inte pressa på för mycket :) Kan ju både göra ont och bli dyrt....

Kul ska det bli i alla fall och målet måste ju vara ett köra ifrån dig då du verkar ligga högst upp på rankinglistan :tummenupp

Nä!! Livet är ett race redan från första dan stoffy:D:D

De låter bra de du säger Men den stoffy jag har sett e ´2´d place the firt Loooser!!!

De e nära nu! Har du koll på grejorna??

2st hojar fullkomligt i miljoner delar. O en ny på väg. Hinner nog inte få ihop den till a-torp dock..

Säljes
1st Cbr 1000rr -2008
Pris 75.000:-

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Är så dålig på att meka att jag lejt bort det, hämtar hojen färdig nästa vecka sen ska jag väl bara sätta på lite fjädrar som pallar för en riktig man på 100kg.

Men du Perra, du har väl inte glömt bort att du ska visa lite spår på Anderstorp! Nu till träningslägret.

Visst har du rätt i att det är trist att inte vinna. Ska ändå försöka ta det lite lugnt till en början. Njuta av att åka och inte pressa på för mycket :) Kan ju både göra ont och bli dyrt....

Kul ska det bli i alla fall och målet måste ju vara ett köra ifrån dig då du verkar ligga högst upp på rankinglistan :tummenupp

Känner att de e läge att leja bort de hela jag me faktiskt. De får bli Bp-motorsports som får göra det isånafall..

Rg har fixat motorn blir klar på tisdag hoppas jag. Veven hade gått ner sig. Men nu e vi på banan igen.

Men vem ska visa mig spåren då:confused:

Kommer du dit redan på torsdagen ??

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Kommer du dit redan på torsdagen ??

Ja det är väl tänkt så. Behöver all träning jag kan få. Ska ju tydligen vara R1000 race där veckan eftyer som jag är anmäld till :)

Har även en meriterad kille som vill köra ERF med mig.
Vi får se måste ju få känna på lite vad det är man har gett sig in på.

Kan inte sova om nätterna dock. Tänker bara RR. Men det är man väl inte ensam om här på forumet :tummenupp

Kram

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Ja snart är det dags.
Letade på Betson efter odsen på Klippan Per mfl men hittade inga.
Kanske dyker upp när det börjar närma sig helgen.

Ska bli skjukt kul men glöm inte att sätta på hjärnan in i första sväng.
Första racet på året är alltid lite som att släppa ut kalvarna på grönbetet.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Shit vad alla är tråkig i Rookieforumet.
Var ju grymt kul att följa när alla skulle vara snabbast och att Klippinge skulle byta klass. Att Zeb hade problem med bromspumpen. Ja Gulleplutt skulle smiska alla på baken.

Vad hände? Hur går det?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Du kom in o satte ALLA på plats :D

Var ju grymt kul att följa när alla skulle vara snabbast och att Klippinge skulle byta klass. Att Zeb hade problem med bromspumpen. Ja Gulleplutt skulle smiska alla på baken.

Vad hände? Hur går det?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Vad hände? Hur går det?

Resumé:

Hej Bullen. Jag har inget problem med min bromspump, jag har inte bytt den. Klippinge åkte oturligt nog omkull på kval 2 på torpet och bröt handen. Gulleplutt försökte (även det oturligt) vika ihop sin hoj på Falken, med blandat resultat. Efter att sett bilderna på hojen är jag glad att det gick bra för dig!

Och för dig har det ju gått jättebra viskas det om i depån! Grattis!

/ Jens

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Resumé:

Hej Bullen. Jag har inget problem med min bromspump, jag har inte bytt den. Klippinge åkte oturligt nog omkull på kval 2 på torpet och bröt handen. Gulleplutt försökte (även det oturligt) vika ihop sin hoj på Falken, med blandat resultat. Efter att sett bilderna på hojen är jag glad att det gick bra för dig!

Och för dig har det ju gått jättebra viskas det om i depån! Grattis!

/ Jens

Sjukt tråkigt med Klippinge men han är en hjälte och kommer snart tillbaka. Känner jag klippinge rätt kommer han att prova köra med gips, ja det eller ta av det i förväg. Unga talanger läker fort.

Ja det har gått bättre än jag vågat hoppast på. Skumt för än så länge tycker jag inte att jag har börjat ta i. Försöker mest få lite varv på hojen. Haft lite strul men nu tror jag hojen ska gå bra.

Det sämsta med att hojåka är att resten av livet känns liksom meningslöst.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum