Vilka däck ska jag köpa??

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Hej på er alla glada!

Ska sula om min cbr 600f -00 till våren. Det är första gång jag byter däck på en hoj, så jag tänkte fråga er om ni vet några som är bra, dåliga, prisvärda mm

Sen undrar jag om det finns någon bra sajt på internet som kränger mc-däck. Tacksam för svar.

Vi ses till våren :yoparty

Mürek skrev:
Hej på er alla glada!

Ska sula om min cbr 600f -00 till våren. Det är första gång jag byter däck på en hoj, så jag tänkte fråga er om ni vet några som är bra, dåliga, prisvärda mm

Sen undrar jag om det finns någon bra sajt på internet som kränger mc-däck. Tacksam för svar.

COMI DÄCK ÄR HELT KLART BÄST
http://www.comi.se/mcdack.php

Last edited:
Mürek skrev:
Hej på er alla glada!

Finns nästan inga dåliga däck idag!
Val av däck är mer en känsla av vilka däck man har förtroende för, så länge man kör på gatan.

Jag har inte haft några problem med [Michelin Pilot Road] eller [Michelin Pilot Sport].

Pilot Sport är aningen mjukare och inger ett otroligt starkt förtroende vid blöt vägbana och funkar alldeles utmärkt på torrt. Å andra sidan har jag inte haft några som helst problem med Pilot Road och då har jag kört ganska mycket på dem senaste åren (6-7 kompletta uppsättningar / 3 säsonger).

Har dock kört aningen mer bana i år och då kört på Pilot Sport och måste säga att jag är förvånad över livslängden. Man måste dock vara ganska försiktig första varven tills man har fått upp en arbetstemperatur genom HELA däcket innan man kan börja vrida på. Inte för att man tappar greppet, nåja det händer men det sker kontrollerat och innebär ett ENORMT slitage av däcket. När värmen dock har spridit sig in på djupet funkar det kanonbra.

This is my 5 cent´s!

Smaken är som baken! :gnissla

Mvh!
// Niklas

Själv tycker jag att continetal är snygga... har bra grepp sade dom på biketech... modellen har typ som ett snett v runt hela däcket.

Vad kör du mest!? Bana!? Gata!?

Jag körde mest gata + ett par ggr bana med min blade och jag hade Pilot road bak!

Kan jag rekommendera när det gäller slitage. Tar lite längre tid att värma upp vid bankörning och är inte lika bra fäste som sport mm. Men räcker gott anser jag!

Jag köper mina däck från www.mcdackonline.com helnöjd och betalar alltid i efterskott! :yoparty :Bugar

Jag har kört 250mil på pilot road i sommar och dom är klockrena. Tror att jag kan klämma ur 200-300mil till på dom dessutom. Betalade 2300 för båda från mynetmoto.com
Sommaren innan körde jag med metzeler och dom var mjuka som fan, men dom klarade bara 200mil vilket jag tycker är katastrof för 2300 för ETT däck.

Edit: tyckte mynetmoto var klockrena. Betalade i förskott med visakortet och hade däcken redan fjärde arbetsdagen.

Last edited:
Ladda upp med beggade slicks/bandäck så sparar du snabbt myyycket pengar snabbt även om du får byta lite oftare. (Prisex 500-1000 för näst intill nya bandäck) Men det är ju en 600 så så jäkla snabbt sliter man inte däck. Däremot fram kan det vara värt att satsa på nytt däck då det sitter på betydligt längre.
Köp inte firma om du ska köpa nytt, köp privat istället, det är billigare och det är korkat att betala mer än man behöver, sök här eller på blocket, finns massor.
Däck att rekommendera: Pirelli Suupercorsa; Metzeler Mez slick, Michelin Pilot road(för livslängd), Michelin pilot power /för max grepp).

Mürek skrev:
Hej på er alla glada!

Har kört på Dunlop Sportmax i år. Dom tar en stund att bli varma men när dom blivit det är det bra grepp. Körde ca 600 mil på framdäcket sen var det slut. Bak gick lite mer, vet inte mil.
Nästa år ska jag prova Metzler M1.

Jag har några nya set Michelin Pilot Power att sälja.

180/55ZR17 - 120/70ZR17 2400kr/set
190/50ZR17 - 120/70ZR17 2450kr/set

ozeo skrev:
pilot gäller för mig på prestanda hojar :tummenupp

håller med pilot sport eller road prestanda däck. Blev bäst när bike testade mc däck senast. men dom kostar lite ett tips köp däcken via internet från tyskland ha det :)

Eas skrev:
Har kört på Dunlop Sportmax i år. Dom tar en stund att bli varma men när dom blivit det är det bra grepp. Körde ca 600 mil på framdäcket sen var det slut. Bak gick lite mer, vet inte mil.
Nästa år ska jag prova Metzler M1.

finns ju flera betäckningar på sportmax däcken undrar vilken man ska ta?

Tänker beställa från mcdackonline

Jag har Pirelli Diablo på min! Har suttit på i 500 mil och det är fortfarande en hel del kvar! Tar en liten stund att värma upp, precis som med dom flesta däck. När tempen kommit är det härligt grepp i dem!

Pilot power :tummenupp prisvärda däck bra grepp både vid landsväg och
lite banköra, ger hyfsat med mil också,när det gäller våtgrepp bäst i ett
test tror det va bike. Köp pilot power och du blir nöjd :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick