Vilka dukar under? Återb. CoV-II stöd*

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
*Pandemin/SARS-CoV-2 tillfälliga skatteanstånd.

I dagens snabba bud; Klicka här betala där men bli medlem och lös skulden senare -samhälle så..

Egetuppsnappat senaste tiden:

Verkstadskedja
-Ja fast vi har köpstopp, tydligen 2 miljoner företaget inte har som ska betalas tillbaka nu.

Billeasing
-Dom gick i konkurs, finansbolaget har tagit över nu så avtalet* blev sämre.. tur att det bara är någon månad kvar.
*Leasingfirman hade sockrat dealen utan backup.
Kan dock tilläggas att finansbolaget av förklarliga skäl hade bristande rutin vid återlämning så uppenbara självrisker som en skadad framskärm och vindruta blev aldrig fakturerade.

M.a.o. tillför diskussionen samhällsnytta så sporthojare inte hamnar i rävsax när ny GP-edition 75 tummare med skruvstäd beställs för att överleva vintern i garaget och inget lev. men pengarna är dragna.

Typ.

-"Värre än zombieföretag", jo jag tackar jag.
(1 år gammal nyhet)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Absolut, jag har inte huvudet i sanden fullt hela tiden :) Tycker det dock är nämnvärt för att inte säga anmärkningsvärt när näringslivet själva skriver som dom gör. Dessutom gått ett år sedan gör det hela än mer intressant nu när vi har data att titta på precis som du poängterar.

Vi har dock inte sett det sista av detta, kanske jävligt säkert.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Det här är en fråga som länge legat under radatn" Jaså? Redan under pandemin var det ju ganska uppenbart att företagen som krävde skattelättnader för att inte kursa levde på lånad tid. Och när sedan räntorna gick upp så var ännu fler illa byxade.

Det kommer göra ont, men jag tror att det är en viktig uppstädning av företag som drivits på ett ekonomiskt ohållbart sätt så att de företag som drivits vettigt inte behöver tävla med dessa dagsländor.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kommer göra ont, men jag tror att det är en viktig uppstädning av företag som drivits på ett ekonomiskt ohållbart sätt så att de företag som drivits vettigt inte behöver tävla med dessa dagsländor.

"Visst gör det ont när bubblor brister..."

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
"Det här är en fråga som länge legat under radatn" Jaså? Redan under pandemin var det ju ganska uppenbart att företagen som krävde skattelättnader för att inte kursa levde på lånad tid. Och när sedan räntorna gick upp så var ännu fler illa byxade.

Dom försvarklarar blundern längst ner, alltid lätt att vara after weise men något blåögt som inte passar in på den nivån är det allt.

Höjda räntor ska man väl alltid ta höjd för :glömdet

"– Pandemin var en så otroligt extraordinär händelse och det är naturligt att regeringen såg en anledning att bevilja stöd till företag. Det var många som tänkte att ekonomin skulle vända pandemin och att det glada 20-talet väntade runt hörnet. Men så blev det inte. När pandemin var över så var det några glada månader. Så kom kriget i Ukraina, energikrisen, inflationen och höjda räntor."

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC