*Pandemin/SARS-CoV-2 tillfälliga skatteanstånd.
I dagens snabba bud; Klicka här betala där men bli medlem och lös skulden senare -samhälle så..
Egetuppsnappat senaste tiden:
Verkstadskedja
-Ja fast vi har köpstopp, tydligen 2 miljoner företaget inte har som ska betalas tillbaka nu.
Billeasing
-Dom gick i konkurs, finansbolaget har tagit över nu så avtalet* blev sämre.. tur att det bara är någon månad kvar.
*Leasingfirman hade sockrat dealen utan backup.
Kan dock tilläggas att finansbolaget av förklarliga skäl hade bristande rutin vid återlämning så uppenbara självrisker som en skadad framskärm och vindruta blev aldrig fakturerade.
M.a.o. tillför diskussionen samhällsnytta så sporthojare inte hamnar i rävsax när ny GP-edition 75 tummare med skruvstäd beställs för att överleva vintern i garaget och inget lev. men pengarna är dragna.
Typ.
-"Värre än zombieföretag", jo jag tackar jag.
(1 år gammal nyhet)
I dagens snabba bud; Klicka här betala där men bli medlem och lös skulden senare -samhälle så..
Egetuppsnappat senaste tiden:
Verkstadskedja
-Ja fast vi har köpstopp, tydligen 2 miljoner företaget inte har som ska betalas tillbaka nu.
Billeasing
-Dom gick i konkurs, finansbolaget har tagit över nu så avtalet* blev sämre.. tur att det bara är någon månad kvar.
*Leasingfirman hade sockrat dealen utan backup.
Kan dock tilläggas att finansbolaget av förklarliga skäl hade bristande rutin vid återlämning så uppenbara självrisker som en skadad framskärm och vindruta blev aldrig fakturerade.
M.a.o. tillför diskussionen samhällsnytta så sporthojare inte hamnar i rävsax när ny GP-edition 75 tummare med skruvstäd beställs för att överleva vintern i garaget och inget lev. men pengarna är dragna.
Typ.
-"Värre än zombieföretag", jo jag tackar jag.
(1 år gammal nyhet)
Miljarder i skatteskulder hård smäll för företagen
Företagen sitter med 46 miljarder kronor i skatteskulder efter pandemin. Chefsekonomen Sven-Olov Daunfeldt varnar för att det kan leda till en kraftig ökning av konkurser. ”Det här är en fråga som länge legat under radarn”, säger han.
www.svensktnaringsliv.se