Vilka ERF team finns det representanter ifrån här på SH?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
Varför hoppar inte du in i GSXR1100R teamet?
Om Metallgutten också kör kan ni ju döpa er till "Den gode, den onde o den fule" :D
Ni får själv bestämma vem som är vem.... :tungan
Corben i mitt team är lika sannolikt som att du skulle få vara vår mekaniker.

Medans vi ändå är igång så vann du Wall Off Shame 2005 då du va först ut i bollhavet på Knudan med SSEMSE, det va iof i Långsam, Grön gatgrupp men det gick säkert i 100 blås på rakan innan du panikbromsade och vinglade av i slutet på rakan.

/Den Onde :hihi

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
GSXR1100R skrev:

Medans vi ändå är igång så vann du Wall Off Shame 2005 då du va först ut i bollhavet på Knudan med SSEMSE, det va iof i Långsam, Grön gatgrupp men det gick säkert i 100 blås på rakan innan du panikbromsade och vinglade av i slutet på rakan.

Då kör han ju fortare än du ju :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Magnus skrev:
Då kör han ju fortare än du ju :D
Javisst är det så, det finns många snabba i grön gatgrupp, vem har inte hört historier om gökurstider med polarens mobil.

*Bullshit mode on*

Du vet jag klockades för 1.03 på Knudan i gatgrupp trots att det va mycket folk på banan, jag kände att jag kunde kapa minst 5 sekunder till om jag bara hade haft en rejshoj och fått köra i licensgruppen.

:rofl

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:

Du jag höll 120... och sen vinglade jag inte ett skit, det var en riktigt snygg avkörning... Slapp dessutom både skamkärra och ont i axeln eftersom jag kunde köra ut ur bollhavet efteråt.

Vad gäller gökurstider med mobil så ska jag hålla mig utanför diskussionen, det där gäller inte mig. Har aldrig påstått något om något sånt. :)

Sen tycker jag att platsen som "den onde" är vikt åt Corben..... :va

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Du jag höll 120... och sen vinglade jag inte ett skit, det var en riktigt snygg avkörning... Slapp dessutom både skamkärra och ont i axeln eftersom jag kunde köra ut ur bollhavet efteråt.

Vad gäller gökurstider med mobil så ska jag hålla mig utanför diskussionen, det där gäller inte mig. Har aldrig påstått något om något sånt. :)

Gratis tips är att inte titta på hastighetsmätaren när du kör bana, hade du låtit bli det så hade du kanske hållt dig på banan.

/Den Gode :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:

Hur fan lyckades du vingla av då? :va

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
valmers skrev:
Hur fan lyckades du vingla av då? :va
Vinglade inte. Bromsade klockrent rakt fram!
Sen var jag inte så dum att jag gjorde det med nåt föremål i vägen. Du vet ... så att man skadade sig och har det att skylla på. Så att man inte vågar eller kan köra hoj. Tja... du vet... som du alltså... :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Gratis tips är att inte titta på hastighetsmätaren när du kör bana, hade du låtit bli det så hade du kanske hållt dig på banan.

/Den Gode :hihi
Hmmmm.... wrong again... men det är du väl van vid?
Try again... Metallis skulle vara den gode.... :hihi

(För er som inte fattar så är detta på skoj. Mer eller mindre...)

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Vinglade inte. Bromsade klockrent rakt fram!
Sen var jag inte så dum att jag gjorde det med nåt föremål i vägen. Du vet ... så att man skadade sig och har det att skylla på. Så att man inte vågar eller kan köra hoj. Tja... du vet... som du alltså... :rolleyes:

Hmmmm.... wrong again... men det är du väl van vid?
Try again... Metallis skulle vara den gode.... :hihi

(För er som inte fattar så är detta på skoj. Mer eller mindre...)
Har nog aldrig lyckats köra så sakta som 120 km/h på rakan på en bana. Fick du panik och glömde att svänga eller?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Har nog aldrig lyckats köra så sakta som 120 km/h på rakan på en bana. Fick du panik och glömde att svänga eller?
Oj va tyst det blev....

:tungan

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Sorry... han är på ignoreralistan rent mentalt. :hihi
Som svar på Gnällvalmers fråga:
Jag gjorde ett misstag. Jag provade hur fort jag kunde köra och hur sent jag kunde bromsa, insåg att min bedömning var felaktig och att jag aldrig skulle hinna bromsa ner mig tillräckligt för att kunna ta kurvan (vad hastigheten var har jag ingen aning om, det där med 120 var ett skämt som svar på GSXR1100R:s påstående om 100 km/h).
Tog därför beslutet att köra rakt ut i bollhavet, drog in kopplingen, nöp knäna runt tanken och slappnade av i armarna. "blopp, blopp, blopp, blopp" rakt fram och stopp i fållan. Försökte sen ta mig ut ur den i ettan men grävde ner mig och fick tjuvstopp. Startade upp på nytt i med tvåan och rullade ut ur fållan, in på banan, tummen upp till sjukis och vidare.
Jag är rätt stolt över manövern med tanke på att det var min första bankörning med SSEmse någonsin. :) Kommer dessutom att göra massor av misstag ytterligare.

Nu vill jag höra historien om Gnällvalmers klotning som gjorde att han nu inte kör hoj längre utan mest kommer med dryga kommentarer från sidlinjen. :brinnerup

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Nu vill jag höra historien om Gnällvalmers klotning som gjorde att han nu inte kör hoj längre utan mest kommer med dryga kommentarer från sidlinjen. :brinnerup
Inte kör hoj? Vad yrar du om?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Å fan. Grattis! :tummenupp Sorry.
Tack.
Maverick_ou812 skrev:
Då så, då kan du ju berätta om klotningen.
Vad vill du veta? Hur det låter när kroppen slår rakt i en lyktstolpe i hög fart? Hur det känns att titta på ett ben som pekar åt olika håll? Eller kanske hur ont det gör att vändas i sängen på IVA? Jag tror vi besparar folket på SH detta.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
valmers skrev:
Tack.

Vad vill du veta? Hur det låter när kroppen slår rakt i en lyktstolpe i hög fart? Hur det känns att titta på ett ben som pekar åt olika håll? Eller kanske hur ont det gör att vändas i sängen på IVA? Jag tror vi besparar folket på SH detta.
Nä fy fan. Ville mest veta varför? Körde du över din förmåga? Körde du för fort? Var det yttre omständigheter? Gjorde du ett misstag? Var du nybörjare på hoj? Tittade du på hastighetsmätaren? Fick du panik och glömde svänga?
Undrade bara, jag har ju förklarat hur klantig jag var och man ska ju lära sig av sina misstag. Ibland kan det vara bra att lära sig av andras misstag också, det är mindre smärtsamt än att göra dom själv. :pannkyss

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Maverick_ou812 skrev:
Nä fy fan. Ville mest veta varför? Körde du över din förmåga? Körde du för fort? Var det yttre omständigheter? Gjorde du ett misstag? Var du nybörjare på hoj? Tittade du på hastighetsmätaren? Fick du panik och glömde svänga?
Undrade bara, jag har ju förklarat hur klantig jag var och man ska ju lära sig av sina misstag. Ibland kan det vara bra att lära sig av andras misstag också, det är mindre smärtsamt än att göra dom själv. :pannkyss
Visst gjorde jag bort mig; full gas på ettan och tvåan med kalla rejsdäck är dumdristigt. Inte lönt att försöka förklara bort.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
valmers skrev:
Visst gjorde jag bort mig; full gas på ettan och tvåan med kalla rejsdäck är dumdristigt. Inte lönt att försöka förklara bort.
:pannkyss Det är lätt att göra ett misstag. Skönt att du är tillbaka på hoj iallafall, ska vi gå tillbaka till trådens ursprung nu? :tungan

:tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Strider skrev:
Hur kan vara stolt över att har kört ut i grusfållan??? :va
Njaaa... inte riktigt det jag menade.
Mer stolt över att jag inte vurpade utan kunde ta beslutet att köra rakt ut i den istället för att göra nåt dumt. Särskilt med tanke på att jag var helt grön och absolut oerfaren, har sett andra försöka rädda situationen och mått rätt dåligt efter det. Kraschad hoj och ont i både kropp, plånbok o själ.

Jävla tjatande om detta förresten... är det så intressant? :va

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...