Vilka har fått sin Ducati 1199?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ingen torrkoppling på dessa :)

Nä bara där tappar den lite själ, snart kommer dsg-låda och vorsprung durch emozione...

Jag har inte fått min för jag har inte beställt nån för jag har inte råd men jag är ganska nöjd med vad det blev istället :)

Min skrivbordsbakgrund är fortfarande en Panigale :gnissla

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nä bara där tappar den lite själ, snart kommer dsg-låda och vorsprung durch emozione...

Jag har inte fått min för jag har inte beställt nån för jag har inte råd men jag är ganska nöjd med vad det blev istället :)

Min skrivbordsbakgrund är fortfarande en Panigale :gnissla

Har en 1098S, inget fel på torrkopplingen osv. Stör mig inte så mycket på det, är ganska neutral i frågan. Gillar Ducatis, och har gjort det ett bra tag.

Men det är väl jävligt skönt att inte behöva byta remmar varannat år, och att inte behöva byta koppling efter en sådär 1500-2000 mil också.

Känns som en mer plånboksvänlig Ducati än så länge, men vi får se hur det blir med barnsjukdomarna. Ska bli intressant att se. Ryker blått gör den under inkörning, verkar ha överdrivet mjuk lack (repar lätt) och dessutom låter den för mycket för att klara db kraven på banorna. Lite för nervös och levereras med helt fel läge på stötdämparinfästningen (är på F som är race, P funkar bättre).

Men jag ska ha en sån i framtiden ändå!

EDIT: BMW:en är fortfarande snabbare också, men det är totalt ointressant för mig :)

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nope, inget här trots att jag var väldigt tydlig mot Tomten. Kanske väntar han bara på en högre spec:ad R-variant först innan han lägger en i min strumpa?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Visserligen har ju min far dött, men platsen är ändå inte vakant.

Jag är inte heller beredd att göra det som krävs för att få en sån däringa... :(
Men den är så sjuk snygg så det är nästan man hade tagit emot ett par meter om man hade fått en sån däringa för besväret....

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har en kompis som var på väg att beställa den. Han avbröt funderingarna när han kollade försäkringen. Han fyller snart 60 och har kört hoj i många år, de skulle ändå ha 32000 per år...!!!!:brinnerup

Jo, han bor så klart i Tokholm...

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Marchall här på forumet hade beställt en, dock har det inte setts mycket av honom, men dom blev väl lovade till april, har sett några firmor på blocket som har fått in dom.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring