Skrotnisse
What would Shervin do?
Laverda V6.
Moto Guzzi V8.
Husqvarna 500 twin.
Alltså... Även jag har haft förmånen att köra väldigt många olika hojar. Började skriva en lång lista men raderade och väljer tre riktiga favoriter: 1) En väl inställd 2-taktare i gatutförande. Allt från Cagiva Mito till RD/RG/RS funkar. Ren körglädje! 2) En stor 4-takts enstånka i skogsuniform. KTM690, XR650R, TTR600 etc. Brutal kraft! 3) ZX10r från 2004-2005... Det är bara en tokvild hoj.
Jag kommer inte att byta hoj på länge men jag är sugen att testa ungdomsdrömmen Kawa Z900 från tidigt 70 tal . Har inte haft förmånen att få testa en sån tyvärr . De skulle va intressant att jämföra typ !
Sen är jag sugen på att testa en V-Max ! Är dom så brutala ?
Och så är jag sugen att testa en modern , stor , snabb elbike !
Nånting med självmordskoppling och handväxel, helst med gasen till vänster, så att man får uppleva tiden när motorcykelns evolution ännu inte hade hittat den fåra som gett oss dagens cyklar. Att uppleva rötterna ger ett annat perspektiv.
Eller, jag såg någon YT om en tysk hoj från 20-talet med en femcylindrig stjärnmotor i framhjulet. Inga växlar, ingen koppling. Bara en reduktion i navet. Den hade jag velat prova.
Z900an är inte så imponerande i sig.
Den var (tillsammans med CB750) en tidig supermotor i ett otillräckligt chassi med otillräckliga bromsar.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|