jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
jag saknar ciggen i mungipan
Äsch. De är ju juggar, ingen big deal.
Äsch. De är ju juggar, ingen big deal.
ÅFAN!
ÄR DEM HINDUER I SERBIEN?
Btw:
Snygg entré.
Hur orkar folk klaga emot på dom som klagar?
Har man suttit på en motorcykel med fler än 2hk så fattar man ganska fort att man åtminstone behöver skydda ögonen från fartvinden i de farterna de kommer upp i.
Har man dessutom varit awtlå nog att pressa upp hojen i tvåhunnra som de säkerligen hamnar över i filmen så är ju fartvinden över öronen redan med hjälm rätt olidligt.
Att sen ett lager frigolit mellan kranium och asfalt ofta gör skillnaden mellan bestående men( tex avsaknad av puls) eller inte känns som förklaring nog till att folk uttrycker oro över serbräcrarna..
Vidare kan man inte beskylla dom för att dom inte vet att serber är hårdare än volframkarbid och skulle enbart skapa kratrar i asfalten, sörja sin motorcykel och gå iväg och stjäla en ny i händelse av olycka.
Till er som inte fattar, vänta tills ni har gått ut dagis sen kanske kanske ni fattar.
Jag vet att de här är inte värst, sista idioten e inte född än, men det e roligt att kolla på för vissa, för andra är det här vardags mat.
Jag vet att de flesta här har inte kört hoj på länge och är så j*vla trötta på det här j*vla snöandet men snart är det vår och då kommer stämningen här att bli bättre.
Jag har alltid undrat vad den där genomskinliga plastgrejen framme på motorcyklar med kåpa gör, släpper den typ in mera fartvind ju fortare du åker så att ens syn blir lidande så att man blir tvingad till att använda skydd för ögonen?
Herregud, det är vi i Sverige som skall vara så jäkla säkerhetsmedvetna hela tiden. Ta på bältet, använd hjälm, fäll ner toasitsen, sitt ner å kissa, använd broddar, kör inte för fort osv.
De har genomlevt ett inbördeskrig för inte så längesen så det känns nog rätt safe att dra iväg en repa rakt fram utan hjälm
Själv skulle jag inte göra det för hjälmen är ju rätt bekväm att ha ändå, man ser ju inget utan och det brusar som fan i öronen
Det är ett kåpglas. Det tar bort allt ljud och all vind. Det är som att sitta hemma i soffan när man kör 280km/h. Dessutom skyddar det en vid en eventuell krasch.
Härligt att en hjälm skyddar vid 280-blås mot allt man kan tänka sig enligt din logik nej jag menar "ironi"
Var har jag skrivit det?
Däremot verkar ju din logik vara att ett kåpglas tar bort all vind och allt ljud. Det får min slutledningsförmåga att tala om att du måste vara en döv dvärg som aldrig har vågat köra särskilt fort.
jag kanske känner att det inte spelar nån roll om jag spräcker skallen.. Är jag en idiot då?
En tanke som slog mig.... Varför kallar man nån som kör utan hjälm för idiot? Jag förstår inte....
Den skyddar ju endå ingen annan än en själv och om jag nu skulle välja att köra utan hjälm så är det MITT beslut, jag kanske känner att det inte spelar nån roll om jag spräcker skallen.. Är jag en idiot då?
En tanke som slog mig.... Varför kallar man nån som kör utan hjälm för idiot? Jag förstår inte....
Den skyddar ju endå ingen annan än en själv och om jag nu skulle välja att köra utan hjälm så är det MITT beslut, jag kanske känner att det inte spelar nån roll om jag spräcker skallen.. Är jag en idiot då?
Jag slipper gärna betala nån "idiots" rehab. etc. om något så självklart som en hjälm kunde räddat honom.
Det är precis vad som händer annars, det kommer som ett minuspost på din nästa lönespec. (skatt)
Är jag cynisk?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |