Vilka idioter

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Hur orkar folk klaga emot på dom som klagar?
Har man suttit på en motorcykel med fler än 2hk så fattar man ganska fort att man åtminstone behöver skydda ögonen från fartvinden i de farterna de kommer upp i.
Har man dessutom varit awtlå nog att pressa upp hojen i tvåhunnra som de säkerligen hamnar över i filmen så är ju fartvinden över öronen redan med hjälm rätt olidligt.
Att sen ett lager frigolit mellan kranium och asfalt ofta gör skillnaden mellan bestående men( tex avsaknad av puls) eller inte känns som förklaring nog till att folk uttrycker oro över serbräcrarna..
Vidare kan man inte beskylla dom för att dom inte vet att serber är hårdare än volframkarbid och skulle enbart skapa kratrar i asfalten, sörja sin motorcykel och gå iväg och stjäla en ny i händelse av olycka.

Demolition-Man

The Boss
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
GSX1000R
Till er som inte fattar, vänta tills ni har gått ut dagis sen kanske kanske ni fattar.:krama

Jag vet att de här är inte värst, sista idioten e inte född än, men det e roligt att kolla på för vissa, för andra är det här vardags mat.

Jag vet att de flesta här har inte kört hoj på länge och är så j*vla trötta på det här j*vla snöandet men snart är det vår och då kommer stämningen här att bli bättre.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hur orkar folk klaga emot på dom som klagar?
Har man suttit på en motorcykel med fler än 2hk så fattar man ganska fort att man åtminstone behöver skydda ögonen från fartvinden i de farterna de kommer upp i.
Har man dessutom varit awtlå nog att pressa upp hojen i tvåhunnra som de säkerligen hamnar över i filmen så är ju fartvinden över öronen redan med hjälm rätt olidligt.
Att sen ett lager frigolit mellan kranium och asfalt ofta gör skillnaden mellan bestående men( tex avsaknad av puls) eller inte känns som förklaring nog till att folk uttrycker oro över serbräcrarna..
Vidare kan man inte beskylla dom för att dom inte vet att serber är hårdare än volframkarbid och skulle enbart skapa kratrar i asfalten, sörja sin motorcykel och gå iväg och stjäla en ny i händelse av olycka.

Jag har alltid undrat vad den där genomskinliga plastgrejen framme på motorcyklar med kåpa gör, släpper den typ in mera fartvind ju fortare du åker så att ens syn blir lidande så att man blir tvingad till att använda skydd för ögonen? :va

Till er som inte fattar, vänta tills ni har gått ut dagis sen kanske kanske ni fattar.:krama

Jag vet att de här är inte värst, sista idioten e inte född än, men det e roligt att kolla på för vissa, för andra är det här vardags mat.

Jag vet att de flesta här har inte kört hoj på länge och är så j*vla trötta på det här j*vla snöandet men snart är det vår och då kommer stämningen här att bli bättre.

Så att det är alltså en dålig stämning när folk inte håller med dig och en bättre stämning när folk håller med dig? :gnissla

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har alltid undrat vad den där genomskinliga plastgrejen framme på motorcyklar med kåpa gör, släpper den typ in mera fartvind ju fortare du åker så att ens syn blir lidande så att man blir tvingad till att använda skydd för ögonen? :va

Det är ett kåpglas. Det tar bort allt ljud och all vind. Det är som att sitta hemma i soffan när man kör 280km/h. Dessutom skyddar det en vid en eventuell krasch. :rolleyes:

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Herregud, det är vi i Sverige som skall vara så jäkla säkerhetsmedvetna hela tiden. Ta på bältet, använd hjälm, fäll ner toasitsen, sitt ner å kissa, använd broddar, kör inte för fort osv.

De har genomlevt ett inbördeskrig för inte så längesen så det känns nog rätt safe att dra iväg en repa rakt fram utan hjälm :)

Själv skulle jag inte göra det för hjälmen är ju rätt bekväm att ha ändå, man ser ju inget utan och det brusar som fan i öronen :mad:

bra skrivet:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Det är ett kåpglas. Det tar bort allt ljud och all vind. Det är som att sitta hemma i soffan när man kör 280km/h. Dessutom skyddar det en vid en eventuell krasch. :rolleyes:

Härligt att en hjälm skyddar vid 280-blås mot allt man kan tänka sig enligt din logik nej jag menar "ironi" :tummenupp

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Härligt att en hjälm skyddar vid 280-blås mot allt man kan tänka sig enligt din logik nej jag menar "ironi" :tummenupp

Var har jag skrivit det? :va

Däremot verkar ju din logik vara att ett kåpglas tar bort all vind och allt ljud. Det får min slutledningsförmåga att tala om att du måste vara en döv dvärg som aldrig har vågat köra särskilt fort.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Var har jag skrivit det? :va

Däremot verkar ju din logik vara att ett kåpglas tar bort all vind och allt ljud. Det får min slutledningsförmåga att tala om att du måste vara en döv dvärg som aldrig har vågat köra särskilt fort.

Det är kul att du menar att jag skrivit det du skrivit, du får sluta upp att röka konstiga svampar så här under dagtid :tummenupp

Vi går tillbaka till ditt första inlägg: "Det är ett kåpglas. Det tar bort allt ljud och all vind. Det är som att sitta hemma i soffan när man kör 280km/h. Dessutom skyddar det en vid en eventuell krasch. :rolleyes:"

Notera att det är du som skrivit det, inte jag, vad jag vet så har jag inte nämnt något om varken minskad ljudnivå eller att det tar bort all vind. Dock verkar din "slutledningsförmåga" peka på detta och tja vad ska man säga om det :gnissla

Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
En tanke som slog mig.... Varför kallar man nån som kör utan hjälm för idiot? Jag förstår inte.... :va

Den skyddar ju endå ingen annan än en själv och om jag nu skulle välja att köra utan hjälm så är det MITT beslut, jag kanske känner att det inte spelar nån roll om jag spräcker skallen.. Är jag en idiot då? :va

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
En tanke som slog mig.... Varför kallar man nån som kör utan hjälm för idiot? Jag förstår inte.... :va

Den skyddar ju endå ingen annan än en själv och om jag nu skulle välja att köra utan hjälm så är det MITT beslut, jag kanske känner att det inte spelar nån roll om jag spräcker skallen.. Är jag en idiot då? :va

Det är ju dumt men jag bryr mig inte så mycket om två stollar drar längs en raksträcka där man ser flera hundra meter åt alla håll. Kör dom ihjäl sig så kör dom ihjäl sig.

Men när folk börjar braka runt så där utanför dagis då får jag moralpanik.

Det festliga är att det verkar finnas folk på den här sidan som inte fattar skillnaden. En grej att utsätta sig själv för fara och en annan att utsätta andra för fara.

Men jag tänker inte blanda in mig i diskutionen mer, det är alldeles för mycket dagisnivå här.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Jag tjör alltid utan hjelm, efter att ha läst denna tråden och blivit idiottförklarad tjänner jag mig krenGt! :mad:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Jag slipper gärna betala nån "idiots" rehab. etc. om något så självklart som en hjälm kunde räddat honom.

Det är precis vad som händer annars, det kommer som ett minuspost på din nästa lönespec. (skatt)

Är jag cynisk? :va

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag slipper gärna betala nån "idiots" rehab. etc. om något så självklart som en hjälm kunde räddat honom.

Det är precis vad som händer annars, det kommer som ett minuspost på din nästa lönespec. (skatt)

Är jag cynisk? :va

Money rolls the world!
Den 50öringen som dras från min lönespec kan jag bjuda på!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...