Vilka märken är bra?

eSamuelsson

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Tws 110 Pro R2 07
Köpte själv en Tws 110 Pro R2. Har iof lite förgasarinställningar att göra på mitt ex, men det får man väl räkna med? Annars tycker jag att den har en genomgående gedigen kvalitet. Den känns stark och robust (jag väger ca 85kg med kläderna på och den drar runt mig på minicrossbanan utan problem). Det finns även en stor reservdelsmarknad till den så det blir mitt tips.

Lycka till med köpet!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kör på en Exxo pitbull. prisvärdare hoj blir svårt att hitta. finns även snubbar som tävlar med fiddy och kör exxo och har placerat bra.
 

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Jag har nya Exxo Alloy -08. Den har mycket skönare körställning än andra fiddys. Högre och bättre att klämma åt med knäna runt tanken. Bromsarna är oslagbara och fjädringen fullt justerbar. Bakdämparen är i klass med Honda Crf 250 -07.:yoparty
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Jag har nya Exxo Alloy -08. Den har mycket skönare körställning än andra fiddys. Högre och bättre att klämma åt med knäna runt tanken. Bromsarna är oslagbara och fjädringen fullt justerbar. Bakdämparen är i klass med Honda Crf 250 -07.:yoparty

Det räcker med Dbr-1 eller nått sånnt :)

Har själv hafft en Jh110x och en DreamBike.. FYFAN Vilka OSKÖNA hojjar.. Dämparna skitdåliga(fram rätt så bra). Motorerna krånglade ibland (inte så ofta).. Men Köp INTE nån hoj UNDER 4000kr... Köp Ten 7 ! :) Lifan 125cc Race Engine ( Kvalité och bra motorer) ..
 

husa85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
köping
Hoj
husa 650, Yamaha yz 250f ,TWS 125 och KTM excf 250 2007
Jag har en tws 125 pro som jag är riktigt nöjd med, rolig hoj! har en orion 29 också....det går inte att jämför dom 2, det är som dag och natt :p
 

_tompa_2

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Ort
helsingborg
Hoj
rieju drac 2002
exxo,pitpro,snakepit,dbr,psyco,ten7,terramoto,crf50 m.m sen så finns det ju billigare modeller som har ok kvalite men jag rekomenderar att du köper en riktig
 

zälen

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Ort
göteborg
Hoj
pitpro
Jag har en pitpro pro mod 2008, fruktansvärt bra drag om man jämnför med kina hojarna, jag hade en snakepit cobra innan, den tyckte ja gick bra, men när jag körde min nya pitpro så va snakepiten mer en gräsklippare.
Vill du ha en hoj som är sjukt bra och går sjukt bra så ska du köpa en pitpro pro mod. Men om du inte ska tävla så funkar det utmärkt med en av deras billigare hojar med.
//Andreas
 

husa85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
köping
Hoj
husa 650, Yamaha yz 250f ,TWS 125 och KTM excf 250 2007
Tja vet någon vad motorn i en TWS Pro 125cc heter?? Lifan?jialing? helst inga gissningar...
Det jag vill veta är vart man kan köpa trimdelar, underlättar om man vet vad det är för motor i hojjen ;-)
 

kjh69

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
näsum
Hoj
2st XR600 -94, Yamaha SR500 -81, CBR1000F -99
Hejsan!
Jag kanske kan hjälpa dig med att få klarhet i vilket motorfabrikat du har på din Tws.
Lägg upp ett par bilder på motorn här på forumet.
När det gäller trim till din motor, så kanske jag kan stå till tjänst med det också, då jag jobbar med denna typen av motorer på heltid.
Mvh Johan
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hejsan!
Jag kanske kan hjälpa dig med att få klarhet i vilket motorfabrikat du har på din Tws.
Lägg upp ett par bilder på motorn här på forumet.
När det gäller trim till din motor, så kanske jag kan stå till tjänst med det också, då jag jobbar med denna typen av motorer på heltid.
Mvh Johan

Lägg ner smygreklamen nu tjockis :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top