Vilka mc-klädesbutiker är bäst?

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Hej!

Jag undrar vilka ställen som är bäst i Göteborg med omnejd vad gäller sortiment, service och priser på MC-kläder (allväders-ställ, stövlar och handskar står på inköpslistan). Detta är ju grejer man vill prova innan man köper, så jag vill inte köpa via nätet.
Alla har vi våra favorit-ställen, jag vill veta DITT! :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ace är ju grymt

Alex är grymt duktig

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag gillar Honda Center, Sportdepån Stigs center och Bike i Trollhättan :tummenupp

Annars om du har vägarna förbi Borås, stanna till på Bergmans Motor, snacka med Kust och hälsa från Thomas så får du nog bra priser :tummenupp

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
charles på honda center . i allmänt så är honda center bäst dom ger väldigt bra service å hjälper sina kunder oavsett om du är en jobbig jävel.. :)

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Jag har fått väldigt bra bemötande på Yamahacenter.

Dom tar sig tid o om det är problem med dina grejjer så byter dom dem utan tjafs, dock endast en veckas öppet köp.

Tiv

Helvetica

Ett nej är ett kanske på sikt
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
Lånar tråden lite...

Kanske inte rätt publik, men vet någon var jag hittar ett bra snyggt skinnställ i dam-modell till vettigt pris? :rolleyes:
Har svårt att hitta modeller som passar eftersom jag är smal på mitten och kurvig i övrigt. :gnissla

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Lånar tråden lite...

Kanske inte rätt publik, men vet någon var jag hittar ett bra snyggt skinnställ i dam-modell till vettigt pris? :rolleyes:
Har svårt att hitta modeller som passar eftersom jag är smal på mitten och kurvig i övrigt. :gnissla

Synd att du inte var nere på yamahacenter nu denna helgen, dom hade 50% rabatt på ett gäng delbara damskinnjackor för 2500, riktigt fina oxå.

X73802316_HR.jpg

Köpte den jackan till tjejen bland annat.

Tiv

kabo

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83 + Honda XR600 -93
Ja, Charles var ju riktigt trevlig. Tog en sväng förbi där eftersom det är nära jobbet o jag behövde köpa blinkers till XRen. Det blev ett par stövlar oxå, trots att jag inte planerat det :)

Helvetica

Ett nej är ett kanske på sikt
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
Nu har jag plöjt igenom både Yamahacenter (Tack Jonas) och Hondacenter utan att hitta ett enda skinnställ som sitter bra... Ska det vara så satans svårt att få sig ett skinnställ om man inte är 180 cm lång och två äpplen bred! :huvet Vad är det för luspudlar till tillverkare som inte fattar att en tjej är inte platt överallt! *Frääääs* Får helt enkelt karva bort det som sitter i vägen eller ge fan i att äta fram tills högsäsong... Italienska storlekar fanns det gott om, Pygmésize... :gråta

(Sista utvägen; skräddarsy, lutar nog åt det...)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nu har jag plöjt igenom både Yamahacenter (Tack Jonas) och Hondacenter utan att hitta ett enda skinnställ som sitter bra... Ska det vara så satans svårt att få sig ett skinnställ om man inte är 180 cm lång och två äpplen bred! :huvet Vad är det för luspudlar till tillverkare som inte fattar att en tjej är inte platt överallt! *Frääääs* Får helt enkelt karva bort det som sitter i vägen eller ge fan i att äta fram tills högsäsong... Italienska storlekar fanns det gott om, Pygmésize... :gråta

Då var det du som stod i provhytten när jag gick förbi? 15.30-tiden
Vita byxor och svart/vit skinnjacka hade jag på mig:yoparty

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......

Har du provat kill-ställ också ?
Vet en tjej som kör med beriks 2 delade kill-ställ, sitter riktigt bra på henne. Hon är ungefär lika lång som dig, sen kanske ni är helt olika i kurvorna iofs.....

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!