Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Hade varit kul att testa min fighter GSX-R 1000 K5 mot lite sportbilar, ingen superdupermaskin, men riktigt lätt och lite lätt basic trim med avgas, PC samt filter och så är den nerdrevad.. Men ett jäkla register och väldigt lätt så rör den verkligen på sig.. (ca 185-190hk på ca 185kg fulltankad, observera att många hojtillverkare anger torrvikt, t,ex så väger en S1000RR strax över 200kg fulltankad)

Enda nackdelen är väl att jag knappt kan hålla nere den på 3:ans växel samt luftmotstånd över 250 :) Men jag prövar gärna om ni vill ha nån snabb naken hoj :)
 

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
hade vart roligare om det var filmat med nått annat en än bakfull kompis med iphone.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Vad är grejen med det här? Måste vara kul att bli frånåkt av en MC som totalt kostar mindre än trimdelarna som dom lagt ner i bilen? :rolleyes:
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Lite mer och framförallt tydligare info hade varit intressant.

"Vilka är sugna på att.." Låter snarare som att det är en idé än att det faktiskt är ett spikat arrangemang.
Om det är spikat, så önskas som sagt mer och tydligare info. Klockslag, ev. besiktning av fordon, hur dagen är upplagt helt enkelt.
Kör man så mycket man vill mot vem som helst eller lottar man någon slags turordning?
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Skulle vara fun att se en orginal nyare hayabusa utan respirator längre sving sänkning meth inject osv.:lol

VS bmw m5 f10 VS S1000R.

Får väl ändå ge fyrhjulningarna en chans:hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om jag råkar befinna mig i sthlm då kan jag komma förbi med min z1000sx. Jag kan inte köra fort, och det är ingen fet hoj, men någon ska ju stå för lite komisk relief med. ;)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad är grejen med det här? Måste vara kul att bli frånåkt av en MC som totalt kostar mindre än trimdelarna som dom lagt ner i bilen? :rolleyes:

Det är väl kul för motorintresserade att få mäta sig mot varandra under ordnade, men inte allt för seriösa, former?
Att få svart på vitt att en original TL1000R drar en Lamborghini Gallardo ger nog dig samma tillfredställelse som det ger en lönnfet förtis att hans toktrimmade Porsche hänger med en TL1000R.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Det är väl kul för motorintresserade att få mäta sig mot varandra under ordnade, men inte allt för seriösa, former?
Att få svart på vitt att en original TL1000R drar en Lamborghini Gallardo ger nog dig samma tillfredställelse som det ger en lönnfet förtis att hans toktrimmade Porsche hänger med en TL1000R.

Ja det måste vara så. Min är dock inte helt original, jag har ju trimmat med K&N-luftfilter t.ex! :banana
Men det här är väl iofs. bättre än rakt-fram-race på motorväg helt klart.
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Hej,

eventet är spikat, dock inte alla deltagare än (speciellt MC).

För detta event eftersöker jag i princip standadhojjar och helst av senaste modellåret.

Klockslag för åskådare och deltagare medellas framöver men cirkatider omkring lunch för åskådare och samling för deltagare vid 10 tiden på förmiddagen på lördagen.

Man kör mot den man paras ihop med. Vi försöker para ihop en så intressant jämförelse som möjligt. Det är ingne tävling så det mäts inga tider.

Lite mer och framförallt tydligare info hade varit intressant.

"Vilka är sugna på att.." Låter snarare som att det är en idé än att det faktiskt är ett spikat arrangemang.
Om det är spikat, så önskas som sagt mer och tydligare info. Klockslag, ev. besiktning av fordon, hur dagen är upplagt helt enkelt.
Kör man så mycket man vill mot vem som helst eller lottar man någon slags turordning?
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
BMW M5 F10 vs S1000R är inplanerat och kommer tyvärr inte bli vackert för BMW M5 :(

Men kul att ha gjort!

Skulle vara fun att se en orginal nyare hayabusa utan respirator längre sving sänkning meth inject osv.:lol

VS bmw m5 f10 VS S1000R.

Får väl ändå ge fyrhjulningarna en chans:hihi
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
z1000sx verkar vara en relativt ny sporttourer, ungerfär som nya M5 ;) När kan man få ett defintivt besked från dig?

Välkommen!



Om jag råkar befinna mig i sthlm då kan jag komma förbi med min z1000sx. Jag kan inte köra fort, och det är ingen fet hoj, men någon ska ju stå för lite komisk relief med. ;)
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Precis, vi gör det för att det är roligt.

Sedan när du är för gammal för at åka MC kan det vara kul att visa barnbarnen att du har visats en miljon gånger på YouTube (framtidens TV) ;)



Det är väl kul för motorintresserade att få mäta sig mot varandra under ordnade, men inte allt för seriösa, former?
Att få svart på vitt att en original TL1000R drar en Lamborghini Gallardo ger nog dig samma tillfredställelse som det ger en lönnfet förtis att hans toktrimmade Porsche hänger med en TL1000R.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Precis, vi gör det för att det är roligt.



Om jag skulle få för mig att det är värt besväret - Mest för att få nån form av mätvärde.

Är en gammal 600RR i raceutförande (ev. påställd och besiktigad men förmodligen utan gatkåpor pga "de har döden dött") välkommen? Och vilka slutfarter pratar vi om (så man i så fall vet hur man ska dreva :brynad)?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top