Vilka reservdelar är bra att ha med på en trackday?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Säkringar är bra att ha, en kabel på hojen hade kommit i kläm och efter massa timmars körning hade den skavs och rätt vad det var slutade varvräknaren och hela den delen funka. Och säkringen brändes, kunde lika gärna kunna vara nåt annat som hade fått hojen att inte starta eller liknande, så en liten ask med den sorts säkringar som du har på hojen väger inte mycket och är riktigt bra att ha.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Normalt skulle jag aldrig svara på en sån här fråga men nu handlar det ju om mojja83:

2 kompletta reservcyklar:tummenupp

Hur som helst mojjan, jag har hört att under tiden jag vart på semester så lär du har startat en tråd där du utdömer dig själv som den sämste. Jag bör påpeka att den platsen redan abonnerad och reserverad av nedstående. Skulle det ske någon förändring i framtiden mot alla odds så skickar jag ett PM:krama

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kåpstag,silvertejp, eltejp, pinne till clipon, bromshandtag, kopplingshandtag, buntband, bromspinne, växelpinne, fotpinne...
Det är nog dom delarna du helst bör ha med dig.
Lyssna på Barris, han vet, learning by doing...

Håller med Agile om att man skall ha en massa extra skruvar till både det ena och andra. Jag tar med allt som sticker ut och kan brytas av eller slipas ner. Buntband i olika längder och dimensioner, en batteridriven borrmaskin / skruvdragare och silvertejp kan man få ihop det mesta med. Extra kåpdelar är överkurs för en bandag. Är man däremot på Gotland eller långt hemifrån på en två/tredagarsresa så skulle jag ta med ett helt kåpset. Man får ju även inse att det tar lite tid att meka ihop en hoj efter en marksyning.

Har man böjt bakramen på en CBR600RR så har man även mulat blåset och då får man nog packa ihop.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka